Formula E: Užitak, natjecanje i utjecaj influencera
Možda su oni koji su, u najboljem slučaju, bili agnostički o Formuli E kako ispunjavaju dvomjesečnu prazninu kalendara s događajem koji se temelji na influencerima koji pokreću stvarne trkačke automobile, ponovno su se rodili vjernici. Je li to bio uspjeh? Nasuprot značajnim izgledima, konsenzus s paddocka prošli je tjedan bio odjeknuo da.
Što se dogodilo na stazi
Događaj je djelovao na nekoliko razina, osobito da su uključene slavne osobe bile počinjene, angažirane i – barem nekoliko njih – iznenađujuće brzo. Drugi ključni korak bio je uglavnom bešavno operativno izvršenje. S obzirom na relativno kasnu potvrdu projekta, koji je bio velika pobjeda, razina vidljivosti na društvenim medijima bila je impresivna, s obzirom na prirodu uključenih gostiju.
Ne iznenađuje da je bivši profesionalni vozač Scott Mansell, AKA Driver61, udobno prekrivao Times oba dana u Loli Yamaha Abt Zane Maloney. Bivši Indy vozač i šefa F1, Mansell je bio 2,5 sekunde brži od drugoplasirane slavne osobe, tvorca egzikanskih sadržaja Juca u Cupra Kiro Dan Ticktum. Jedno je pitanje koje je zaslužilo postavljanje koliko je Mansell osjećao blizu da može doći do vremena Maloney s obzirom na odgovarajući dan testiranja?
Brooklyn Beckham, sin bivšeg nogometnog kapetana Engleske Davida Beckhama, pokazao je najveći napredak, oduzeo je gotovo sedam sekundi s prvog dana i završio na trećem mjestu. Ostali vozači, poput glumice Emelije Hartford, također su impresionirali, dok je Harry Potter zvijezda Tom Felton doživio neugodan trenutak nakon što nije mogao nastaviti zbog zdravstvenih problema.
Što se dogodilo izvan staze
Bilo je dovoljno intervjua i razgovora održanih u pop-up gostoprimstvu, ali najveći dio snimljene akcije bila je mješavina hvatanja formule E i medijskih timova koje su protagonisti donijeli. Mrbeast je dao svoj doprinos, a njegov sadržaj već je imao više od 20 milijuna pregleda na Instagramu, pokazujući koliko potencijala ovaj događaj ima u privlačenju nove publike.
Zanimljivo je da je tim Andrettijevih Jim Wright komentirao utrku, rekavši da je cilj privući novu publiku i izvući Formulu E kroz nove kanale, kako bi ljudi postali svjesni platforme. Razmišljajući o uspješnosti događaja, htjeli su vidjeti porast posjetitelja na utrci u Miamiju koja je zakazana za travanj. Određeni procenat uspjeha ovisit će o pregledima i angažmanima na društvenim mrežama.
Kako su timovi reagirali
Formula E nije se javno udarila po leđima zbog uspjeha EVO sesija, ali su neki od ravnatelja tima privatno izrazili zadovoljstvo. Tim Jaguar, primjerice, smatra kako ovakvi događaji mogu pomoći u povezivanju s mlađom generacijom koja konzumira medije na drugačiji način. Osjećaji su u velikoj mjeri odjeknuli između drugih timova tijekom cijelog tjedna, a svi su primijetili povećane očne jabučice na svojim timovima.
S obzirom na niz događanja i angažmana u kratkom razdoblju, Formula E je prešla iz stanja hibernacije do proljetnog procvata. Zatražili su da se nastavi s događajem poput ovoga, koji ima potencijal vratiti zajednicu i privući novu, mlađu publiku.
Budućnost EVO sesija
Izvršni direktor Normana i Formule E Jeff Dodds izrazili su optimizam da bi verzija EVO sesija mogla postati redovito događanje, iako je praktično teško vidjeti kako bi se to moglo dogoditi. Novi Gen4 automobili bit će predstavljeni u rujnu, ali postoji mogućnost korištenja Gen3 evo automobila za slične aktivnosti u budućnosti.
Edin McLaren je rekao da će kalendar utrka biti ključan za oblikovanje budućnosti ovakvih događaja. S obzirom na održavanje interesa i osiguravanje angažmana među navijačima, ovo bi mogla biti prilika da se nastavi momentum i preokrene pažnja prema Formuli E.