• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Tuesday, December 16, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home MOTO GP

Što predstavlja MotoGP kočenje motorom?

15/12/2025
in MOTO GP
0 0
0
Što predstavlja MotoGP kočenje motorom?
Share on FacebookShare on Twitter

MotoGP™ Kočenje Motorom: Tehnika koja Mijenja Igru

MotoGP™, kao vrhunska klasa motociklističkih utrka, obuhvaća niz tehničkih elemenata koji izravno utječu na izvedbu vozača. Jedan od ključnih aspekata koji često ostaje ispod radara gledatelja jest kočenje motorom. Ova tehnika igra vitalnu ulogu u upravljanju motociklom i osigurava optimalnu ravnotežu tijekom natjecanja.

Uvod u Kočenje Motorom

Kočenje motorom u MotoGP-u uključuje kompleksne elektroničke kontrole koje pomažu vozačima u ulasku i izlasku iz zavoja. Kada vozač zatvori gas, leptir ventil počinje se zatvarati, što uzrokuje usporavanje stražnjeg kotača zbog nedostatka zraka i goriva u motoru. Time se motor ponaša kao svojevrsna kočnica, a učinkovitost ove tehnike može se razlikovati u ovisnosti o situaciji na stazi.

Složenost Kočenja Motorom

Kočenje motorom nije samo jednostavna stvar zatvaranja gasa. Tijekom ovog procesa, motor generira otpor, a vozači moraju iskoristiti ovu silu na pravilan način. Korištenje kočenja motorom može destabilizirati motocikl, stoga je ključna uloga MotoGP elektronike koja upravlja tim složenim procesima. Svaki vozač mora pažljivo balansirati između korištenja mehaničkih kočnica i kočenja motorom, kako bi maksimalno iskoristio performanse motocikla.

Tehnička Izvedba Kočenja Motorom

Funkcija Elektronike

Na svakom MotoGP motociklu, ECU (upravljačka jedinica motora) odigrava ključnu ulogu u regulaciji kočenja motorom. Kada vozač zatvori gas, ECU aktivira određene mape za kočenje motorom, koje automatski podešavaju ponašanje gasa i ubrizgavanje goriva. Time se minimizira učinak kočenja motorom, što omogućava vozaču da zadrži kontrolu i stabilnost.

Kroz ultra brze izračune koji uključuju faktore poput kutova nagiba, brzine i napetosti ovjesa, elektronički sustav izvršava potrebne prilagodbe gotovo trenutno. Na primjer, ako se osjeti da je stražnji kotač na rubu proklizavanja, ECU može automatski smanjiti otvor leptira gasa da bi se spriječila destabilizacija.

Kontrola i Balansiranje

Vozači mogu koristiti gumbe na lijevoj strani upravljačke ploče kako bi prebacivali između različitih razina kočenja motorom, prilagođavajući ih trenutnim uvjetima na stazi. Timovi osiguravaju da su postavke ovih karata unaprijed podešene, ovisno o zahtjevima određenih staza. Neki dijelovi staze zahtijevaju veću razinu kočenja motorom, dok drugi omogućuju vozačima korištenje mehaničkih kočnica.

Važnost Kočenja Motorom

Kočenje motorom značajno utječe na izvedbu vozača tijekom utrke. Ono jedinstveno pomaže stabilizirati motocikl kada vozač pristupa zavojima. Nekontrolirano kočenje motorom može izazvati klizanje stražnjeg kotača ili, u najgorem slučaju, blokadu kotača. S pravilnim podešavanjem, vozač može lakše ulaziti u zavoj i zadržati kontrolu, što može donijeti važne prednosti na natjecanjima.

Utjecaj na Gume i Potrošnju Goriva

Pravilno postavljanje elektronike za kočenje motorom daje značajnu prednost u upravljanju trošenjem guma i potrošnjom goriva. Previše ili premalo kočenja motorom može uzrokovati degradaciju guma i povećanu potrošnju goriva, što su dva ključna aspekta koji se moraju vješto kontrolirati tijekom cijele utrke.

Razlike između MotoGP™ i Uličnih Motocikala

Iako se kočenje motorom odvija na svim motociklima, razlike u integraciji i tehnologiji između MotoGP prototipa i uličnih motocikala su značajne. MotoGP motocikli opremljeni su složenijom i naprednijom elektronikom koja omogućuje precizno upravljanje kočenjem motorom, čime se osigurava bolje balansiranje unutar krivina i na stazama koja su predmet natjecanja.

Različite Tehnike Kočenja

Dok vozači MotoGP-a koriste sofisticirane sustave za prilagođavanje svojih motocikala na način koji odgovara specifičnim uvjetima staze, vozači uličnih motocikala nemaju tu privilegiju. Dok pojedini elementi kočenja motorom mogu postojati na cesti, sama tehnologija i performanse razdvajaju jednu vrstu od druge.

Izazovi Kočenja Motorom

Iako je kočenje motorom od vitalne važnosti, dolazi s nizom izazova i ograničenja. Previše agresivno kočenje može učiniti motocikl teže upravljivim, dok premalo može dovesti do povećanja temperature kočionih diskova. Vozači se također moraju nositi s problemom trzaja, koji se javlja kada ponovno pritisnu gas nakon zatvaranja.

Prilagodba Stila Vožnje

Upravljanje kočenjem motorom zahtijeva da vozači budu dinamični i prilagodljivi, s obzirom na različite karakteristike motocikala i uvjete trke. Stalna evolucija tehnologije osigurava da vozači iz dana u dan prilagođavaju svoje vještine.

Budućnost Kočenja Motorom u MotoGP™

S nadolazećim promjenama u regulativama u vezi s veličinom motora te prelaskom na održiva goriva, kočenje motorom će nesumnjivo evoluirati. Ove promjene će utjecati na performances motocikala, izazivajući vozače i timove da se adaptiraju na nove uvjete.

Osim toga, odluke o instrumentima koji se koriste za mjerenje visine vožnje će značajno promijeniti dinamičku ravnotežu kočenja motorom, što može dodatno zakomplicirati situaciju na stazi.

MotoGP™ kočenje motorom ostaje ključni tehnički aspekt koji direktno utječe na performanse i sigurnost, a pravilna modulacija ovog procesa može biti odlučujući faktor u trkačkom uspjehu. Svaka vijest ili promjena u tehnologiji donosi nove izazove i prilike, čineći MotoGP još uzbudljivijim sportom.

Next Post
Od ljubitelja automobila do uspješnog poduzetnika u UAE

Od ljubitelja automobila do uspješnog poduzetnika u UAE

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Kako je Play’n GO sponzorstvo Formule 1 postalo globalni pokretač svijesti o brendu

Kako je Play’n GO sponzorstvo Formule 1 postalo globalni pokretač svijesti o brendu

15/12/2025
Alpine A290 EV stiže na Prescott brdo

Alpine A290 EV stiže na Prescott brdo

15/12/2025
Najbolji pokloni za ljubitelje automobila — od pametnih čarapa do profesionalne opreme

Najbolji pokloni za ljubitelje automobila — od pametnih čarapa do profesionalne opreme

15/12/2025
Honda će ovog tjedna u Sepangu predstaviti motocikl MotoGP 2027.

Honda će ovog tjedna u Sepangu predstaviti motocikl MotoGP 2027.

15/12/2025

Recommended

Kako je Play’n GO sponzorstvo Formule 1 postalo globalni pokretač svijesti o brendu

Kako je Play’n GO sponzorstvo Formule 1 postalo globalni pokretač svijesti o brendu

15/12/2025
Alpine A290 EV stiže na Prescott brdo

Alpine A290 EV stiže na Prescott brdo

15/12/2025
Najbolji pokloni za ljubitelje automobila — od pametnih čarapa do profesionalne opreme

Najbolji pokloni za ljubitelje automobila — od pametnih čarapa do profesionalne opreme

15/12/2025
Honda će ovog tjedna u Sepangu predstaviti motocikl MotoGP 2027.

Honda će ovog tjedna u Sepangu predstaviti motocikl MotoGP 2027.

15/12/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Kako je Play’n GO sponzorstvo Formule 1 postalo globalni pokretač svijesti o brendu

Kako je Play’n GO sponzorstvo Formule 1 postalo globalni pokretač svijesti o brendu

15/12/2025
0

Alpine A290 EV stiže na Prescott brdo

Alpine A290 EV stiže na Prescott brdo

15/12/2025
0

Popularna ažuriranja

Nova Honda CRF450RX neće biti za sve

Nova Honda CRF450RX neće biti za sve

10/05/2025
0

Što se zapravo dogodilo u utrkama Formule E

Što se zapravo dogodilo u utrkama Formule E

10/03/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr