• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Thursday, June 12, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home OFF ROAD

Što je bolje za off-road: AWD ili 4WD?

03/03/2025
in OFF ROAD
0 0
0
Što je bolje za off-road: AWD ili 4WD?
Share on FacebookShare on Twitter

Ako planirate avanturu u prirodi: AWD ili 4WD?

Ako planirate izazvati prirodu, bilo da se radi o strmim stjenovitim terenima ili uživanju u mirnim šetnjama prirodom, ključno je odabrati pravi sustav pogona za vaše vozilo. Razlika između pogona na sve kotače (AWD) i pogona na sva četiri kotača (4WD) može uvelike utjecati na vaša off-road iskustva. Izbor između ova dva sustava neće samo odrediti vašu sposobnost savladavanja izazovnog terena, već i udobnost i sigurnost putovanja.

Razumijevanje razlika

AWD i 4WD su sustavi koji omogućavaju snagu na sva četiri kotača, ali se razlikuju u načinu rada. Vozila s AWD sustavom obično koriste računalno kontrolirane sustave koji automatski prebacuju snagu na sve kotače kada osjete proklizavanje, što ih čini idealnima za skliske uvjete kao što su snijeg ili kiša.

S druge strane, 4WD sustav je više vozački kontroliran, što znači da vozač može aktivirati pogon na sva četiri kotača kada to smatra potrebnim. Ova opcija je prikladnija za teške terenske uvjete gdje je potrebno više kontrole i snage. Razumijevanje ovih razlika ključ je za odabir pravog vozila prema vašim potrebama.

Korištenje AWD i 4WD u praksi

AWD se najčešće nalaze u crossover SUV-ovima i limuzinama, gdje pružaju dodatnu sigurnost na skliskim cestama. Idealni su za vozače koji se povremeno suočavaju s lošim uvjetima, ali ne planiraju ozbiljna off-road putovanja.

Nasuprot tome, 4WD je čest u robusnijim vozilima koja su osmišljena za teške terene, poput Jeep Wrangler-a ili Ford Bronco-a. Ova vozila često dolaze s opcijama poput niskog i visokog pogona, koje omogućuju vozačima da biraju postavke prema uvjetima vožnje, čime se povećava njihova sposobnost savladavanja izazovnih staza.

Dodatni faktori za uspjeh izvan ceste

Uz izbor između AWD i 4WD, postavljanje pravih guma također igra ključnu ulogu u off-road iskustvu. Gume namijenjene svim vremenskim uvjetima obično nisu dovoljno učinkovite za ozbiljnije off-road izazove. Gume koje su dizajnirane za specifične terene, poput blata ili kamenja, pružaju značajno bolje prianjanje i kontrolu.

Osim guma, razmak od tla također je važan faktor. Vozilo s niskim razmakom od tla može biti nesposobno za savladavanje prepreka, dok veći razmak omogućava bolje manevriranje kroz teže terene. Postavke ovjesa, poput podignutih kotača ili zaštite od podloga, dodatno olakšavaju vožnju kroz zahtjevne uvjete.

Ako ste u potrazi za ozbiljnim terenom

Kada birate između AWD i 4WD, samo trebate razmotriti hoćete li uživati u laganim vožnjama po stazama ili ozbiljnim avanturama u divljini. Ako planirate obavljati teže terenske izazove, vozilo s 4WD će vam pružiti potrebnu snagu i kontrolu. Mnogi moderni SUV-ovi s AWD sustavom, poput Subaru Outback-a ili Honda CR-V, mogu iznenaditi svojom sposobnošću u umjerenim uvjetima, ali za ozbiljnije avanture, 4WD ostaje najbolji izbor.

Zbog svoje konstrukcije, 4WD vozila često nude opcije za povlačenje težih prikolica, što može biti dodatni značaj za vozače koji planiraju povlačiti opremu ili kamp prikolice kroz teže uvjete.

Next Post
AMA objavljuje datume za prvenstvo Hillclimb Grand Championship

AMA objavljuje datume za prvenstvo Hillclimb Grand Championship

Dok gasite kotače, električna zvijer: Dodge Charger Daytona susreće kopnene plugove u snijegu

Dok gasite kotače, električna zvijer: Dodge Charger Daytona susreće kopnene plugove u snijegu

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Otok Man TT 2025: Svi rezultati

Otok Man TT 2025: Svi rezultati

02/06/2025
Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

28/04/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Čudovište koje je ostavilo Allena željnim više

Čudovište koje je ostavilo Allena željnim više

11/06/2025
Hyundaiova neobična priprema za debi na Le Mansu

Hyundaiova neobična priprema za debi na Le Mansu

11/06/2025
Madrid postaje novo odredište u kalendaru Formule E 12, uz dva nova kruga

Madrid postaje novo odredište u kalendaru Formule E 12, uz dva nova kruga

11/06/2025
FIA najavljuje povratak utrke Argentine na Svjetsko prvenstvo u rally-propadanju 2026. godine

FIA najavljuje povratak utrke Argentine na Svjetsko prvenstvo u rally-propadanju 2026. godine

11/06/2025

Recommended

Čudovište koje je ostavilo Allena željnim više

Čudovište koje je ostavilo Allena željnim više

11/06/2025
Hyundaiova neobična priprema za debi na Le Mansu

Hyundaiova neobična priprema za debi na Le Mansu

11/06/2025
Madrid postaje novo odredište u kalendaru Formule E 12, uz dva nova kruga

Madrid postaje novo odredište u kalendaru Formule E 12, uz dva nova kruga

11/06/2025
FIA najavljuje povratak utrke Argentine na Svjetsko prvenstvo u rally-propadanju 2026. godine

FIA najavljuje povratak utrke Argentine na Svjetsko prvenstvo u rally-propadanju 2026. godine

11/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Čudovište koje je ostavilo Allena željnim više

Čudovište koje je ostavilo Allena željnim više

11/06/2025
0

Hyundaiova neobična priprema za debi na Le Mansu

Hyundaiova neobična priprema za debi na Le Mansu

11/06/2025
0

Popularna ažuriranja

McLaren Racing smanjuje emisije za 23% po utrci u svim serijama 2024. godine.

McLaren Racing smanjuje emisije za 23% po utrci u svim serijama 2024. godine.

19/05/2025
0

MotoGP, Misano J1, Pecco Bagnaia (Ducati/1): “To je dobro za moral i tijelo”

MotoGP, Misano J1, Pecco Bagnaia (Ducati/1): “To je dobro za moral i tijelo”

09/05/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr