Razgovor o cestovnom tečaju u NASCAR-u: Što kažu vozači?
Rasprava o cestovnom tečaju u NASCAR-u dosegla je novu razinu nedavno, osobito nakon testa na Chicaga Street Circuit. Vozači i članovi posade ne prestaju komentirati sve promjene koje dolaze u sportu. Brad Keselowski, vozač i suvlasnik RFK Racinga, prvi je izbacio svoje stavove, a njegov suglasnik, spotor Bubba Wallacea, Freddie Kraft, osigurao je da poruka dosegne sve.
Što je Brad Keselowski rekao o NASCAR-ovom tečaju na cesti?
Ove se nedjelje serija NASCAR Cup vraća na Sonoma Raceway za četvrtu utrku na cesti u sezoni 2025. godine. Naslovna tema ovih dana su promjene u rasporedu, s ukupno šest utrka na cestama na kalendaru i pričama o dodavanju sedme sljedeće godine. Međutim, svi nisu zadovoljni tim pravcem.
Keselowski nije okovao jezik i otvoreno je izrazio svoje stavove o rastućem broju utrka na cestama. Na svom X profilu, napisao je: „Prešli smo s 2 na 6 utrka na cestama, možda 7 sljedeće godine. NASCAR je uspješno izgrađen kao prvenstveno ovalna trkačka serija. IMSA je sagrađena kao primarna serija cestovnog staza u Sjevernoj Americi. Imsa će uvijek raditi cestovne utrke bolje od NASCAR-a i to je u redu.”
Prešli smo s 2 do 6 utrka na cestama, možda 7 sljedeće godine.
NASCAR je uspješno izgrađen kao prvenstveno ovalna trkačka serija. IMSA je sagrađena kao primarna serija cestovnog tečaja u Sjevernoj Americi. IMSA će uvijek raditi utrke na cestama bolje od NASCAR-a i to je u redu.
– Brad Keselowski (@keselowski) 10. srpnja 2025
Zašto se Keselowski gura natrag protiv širenja cestovnog staza?
Kada analiziramo Keselowskijevu frustraciju, može se primijetiti da ona ima osobne elemente. Naime, nikada nije bio jedan od najjačih vozača u cestovnim utrkama, a još uvijek čeka svoju prvu pobjedu na uličnom krugu. Ova činjenica mogao bi utjecati na njegove komentare o smjeru NASCAR-a.
Ipak, njegove tvrdnje nisu samo o osobnim neuspjesima; one se dotiču šireg identiteta NASCAR-a kao sporta. U ranijim godinama, gotovo cijela sezona se sastojala od ovalnih utrka, dok su se vremensko doba promijenila i dovela do novih događaja na ulicama poput Chicaga, Mexico Cityja i Charlotte Roval.
Ova nova mjesta privlače različite navijače, dok NASCAR pokušava podijeliti dio svoje publike s Formulom 1 i privući mlađu generaciju koja se možda nije identificirala s tradicionalnim ovalnim utrkama. Ipak, tradicionalni obožavatelji i vozači nemaju uvijek pozitivne osjećaje prema tim promjenama. Keselowskiov snažan naglasak na korijenima NASCAR-a govori o njegovoj zategnutoj vezi sa sportom i njegovim evolucijskim smjerom.
Osim toga, Kraft, kao spotor s dugogodišnjim iskustvom, uvjerljivo podupire Keselowskijevu tvrdnju da su vozači koji dolaze iz ovakvih uvjeta na cestama suočeni s izazovima i prilagodbama koje dolaze s tim novim formatima. Diskusije oko budućnosti NASCAR-a već su se vodile, ali ostaje pitanje: kada će upravljačka tijela reagirati na ovakve komentare i promjene u dinamici sporta?