Final Ford Fiesta R2: Izazovi i usponi W-Sport Poljske
Do trenutka kada je Final Ford Fiesta R2 bio napunjen u kamion nakon otvarača sezone 2011. godine, vođa tima, Piotr Woda, osjećao je ogromni pritisak. "Sjedio sam u uredu. Stavio sam glavu između ruku i pomislio: što sam učinio?" prisjetio se. Tijekom tog izdanja, od 18 automobila, samo su se dva vratila bez ozbiljnijih problema.
Prvi koraci M-Sport Poljske
Portugal je trebao biti pokretač, debi WRC Akademije. Iako su na papiru stvari izgledale idilično, stvarnost je bila puno drugačija. Automobili su se suočili s brojnim problemima – od savijenih ovjesnih sustava do puhanih motora. "Iskreno, nikad nisam zamišljao razmjere toga. Nisam imao pojma što ćemo sljedeće učiniti," rekao je Woda.
Novi tim, s mladim pilotima koji su prvi put radili zajedno, suočio se s izazovima koje nisu niti mogli predvidjeti. "Mladi vozači, grube ceste, novi automobili – bila je to savršena oluja," osvrnuo se Woda na teške uvjete.
Povijest M-Sport Poljske
Priča o M-Sport Poljskoj započela je gotovo slučajno. "Bila je to 2009., Rally Poljska, i sjećam se kako sam šetao s Malcolmom Wilsonom, osnivačem M-Sport-a," podijelio je Woda. "Pitao sam ga: ‘Zašto ne uložite u Poljsku?’ A on je odgovorio: ‘Zašto ne?’ I to je bio trenutak."
U 2011. godini, nakon što je M-Sport odlučio osnovati WRC Akademiju, Woda je preuzeo inicijativu. Radionica nije postojala, a tim je počeo s organizacijom intervjua u iznajmljenom uredu. "Malcolm mi je rekao: ‘Barem nećete imati problema s automobilima.’ Poznate posljednje riječi," nasmijao se Woda.
Debi u Portugalu
Vodafone Rally de Portugal trebao je biti svečani debi, no umjesto toga, to je postalo krizno upravljanje. Tim se vratio u Poljsku s brojnim oštećenjima vozila. "Sjećam se, mehanika je pitala: ‘Što da radimo sada?’ Odmah nisam imao odgovor," ispričao je Woda.
Drugi rally, Rally Italia Sardegna, donio je još veću krizu. "Osam automobila je stalo u istom kutu. Svaki od njih slomio je ulje." Tijekom jednog trenutka, deveti automobil, koji je vozila Molly Taylor, doživio je istu sudbinu.
Tehnološki izazovi i ljudska otpornost
Zbog pretrpavanja i potencijalno oštećenih motora, tim nije imao drugog izbora nego odmah početi s radovima. "Proveravali smo ležajeve i govorili: ‘Moglo bi živjeti.’ Bilo je to ludilo," prisjetio se Woda o tom teškom periodu.
Ipak, unatoč izazovima, tim se brzo prilagodio. Automobili su obnovljeni, a procesi su se poboljšavali. "Te prve godine učinila nas je onome što jesmo. To nas je prisililo da učimo – brzo," dodao je.
Nasljeđe M-Sport Poljske
Danas, više od deset godina nakon te krizne sezone, M-Sport Poljska ostaje kamen temeljac WRC-a. Tim, koji je gotovo doživio slom u Portugalu, lansirao je više od 150 pilot-zvijezda, uključujući Craig Breena i Elfyn Evansa.
Sada, s novim automobilima Ford Fiesta Rally3 evo, tim neprekidno radi na razvoju mladih vozača. "Tehnologija se možda promijenila, ali etos nije," zaključio je Woda.
Svaka priča o uspjehu ima svoje izazove i teškoće, a Woda i njegov tim su kroz te teškoće oblikovali ne samo njihovu sudbinu, već i budućnost mnogih vozača koji dolaze.