Sesks na vrhu ERC-a: Uzbudljiv povratak i izazovi na Rally Poljska 2023
Na nedavno održanom Rally Poljska 2023, latvijski vozač Mārtiņš Sesks ostavio je snažan dojam povratkom na ERC. Na dnevnom otvaranju natjecanja osvojio je prvu poziciju s nevjerojatnim vremenom od 9.1 sekundi, preuzimajući vođenje od domaćeg heroja Miko Marczyka. Sesks je s ovim nastupom pokazao da je spreman za izazove, a njegov povratak u ERC bio je od velike važnosti za njegovu karijeru.
Problemi na SS3
Iako je započeo natjecanje s visokom nota, Sesks se suočio s izazovima na SS3. Tijekom ove brdske dionice, pogreška ga je odvela s ceste, a njegov MRF-ov Škoda Fabia RS Rally2 ostao je bez prednjeg branika. Ova situacija smanjila je njegovu prednost nad Roopeom Korhonenom na samo 1,5 sekundi. Sesks je priznao da još uvijek ima problema s kočenjem: "Bio sam previše optimističan, samo moram raditi na svom kočenju."
Pobjednička strategija na SS4
No, Sesks nije dopustio da ga problemi obuzmu. Na SS4 su se stvari poboljšale; završio je s vremenom bržim od Marczyka za 1,0 sekunde, čime je povećao svoju prednost nad Korhonenom na 5,6 sekundi. Iako je primijetio da nije ni znao da mu nedostaje prednji branik, Sesks je istaknuo da su uspjeli održati stabilnost automobila: "To mora biti neki aero efekt dok se automobil pomalo kretao po pravcima."
Korhonen i izazovi s pacenotesima
Vođa ERC-a, Roope Korhonen, imao je svoj izazov na SS4. Nakon što je na SS3 izdao najbolji rezultat, suočio se s problemima s pacenotesima koji su doveli do bliskog susreta s bankom. "Mnogo smo se borili s Pacenotesima i pogodili smo banku prilično tešku, pa sam mislio da je to probijanje, ali srećom ne," izjavio je Korhonen.
Reakcije drugih natjecatelja
Miko Marczyk također je bio pod pritiskom, ističući zahtjevnu pozornicu s Pacenotesima. Iako su poboljšali vožnju u odnosu na prethodne godine, smatrao je da su mogli ostvariti još bolji rezultat. "Ali u redu, mi smo na kraju petlje," dodao je Marczyk.
Osim njih, novopridošli vozači poput ISaka Reiersena i Mads Østberga također su se istaknuli, dok je Jon Armstrong završio među prvih šest s Ford Fiesta Rally2 na Pirelli gumama. U Top 10 su se našli i Andrea Mabellini, Simone Tempestini, Mille Johansson i Jakub Matulka.
Tehnički problemi i iznenađenja
U svijetu rallyja, tehnički problemi su neizbježni. Philip Allen se suočio s problemom pumpe za gorivo na SS2, dok je Martin László morao promijeniti oštećenu gumu. Trostruki poljski prvak Grzegorz Grzyb pretrpio je nezgodu, ali se uspio vratiti na ceste nakon dramatičnog spašavanja.
Diversifikacija u kategoriji Rally3 bila je još jedan zanimljiv aspekt natjecanja. Tymek Abramowski na svom Pirelli-shodu Ford Fiesta Rally3 postavio je tempo te preuzeo vodstvo ispred novopridošlice Adama Sroka. Njegovo vodstvo se nastavilo sve do SS4, gdje je nastavio impresionirati.
Juniorska kategorija i Mladi vozači
U juniorskoj kategoriji, Calle Carlberg postao je najbrži vozač ERC-a s Opel Corsa Rally4, s uvjerljivim vodstvom od 25,0 sekundi nad Jasparom Vaherom. Ovi mladi vozači predstavljaju budućnost rally sporta, a njihova natjecateljska vještina samo dodaje uzbuđenje cijelom događaju.
Sljedeći koraci
Nakon uzbudljivih trenutaka s prvim prolazima, Rally Poljska nastavlja s drugom dionicom od 15:30 lokalnog vremena. Osvojiti ovu utrku zahtijeva vrhunske performanse i strategiju, a natjecatelji se pripremaju za novi set izazova. Mikołajki Arena Super Special bit će završetak jedinstvenog dana, što dodatno podiže uzbuđenje među navijačima i ljubiteljima automobila.