Dakar 2025: Uzbudljiva prva pozornica s iznenađenjima u pustinji
U srijedu, 10. faza rallyja Dakar 2025 ostavila je nevjerojatan dojam kada je Nani Roma zabilježio pobjedu za Ford, dok je Henk Lategan iz Toyote preuzeo vodstvo u ukupnom poretku. Ova faza je bila posebno dramatična, kako natjecatelji nisu imali milosti prema izazovima koje im je neumoljiva pustinja Saudijske Arabije postavila na putu.
Prvi izazovi na Stupi 10
Prva pozornica natjecanja odvijala se sa 120 kilometara dina i pijeska između Haradha i Shubaytaha. Ova tricky ruta nije pružila puno prostora za greške, što je rezultiralo uzbudljivom borbom između vozača iz različitih kategorija. Klasni vozači Challenger i SSV imali su jedinstvenu priliku natjecati se izravno za pobjedu u automobilima, što je dodatno pojačalo uzbuđenje među gledateljima.
Nani Roma – Vrhunski povratak
Dvostruki pobjednik Dakara, Nani Roma, dokazao je svoje sposobnosti na 10. pozornici, vodeći na svim kontrolnim točkama i osiguravajući usku pobjedu od samo 18 sekundi nad Toyotinim vozačem Lucasom Moraesom. Ova pobjeda nije samo njegov povratak, već i povijesna prekretnica – posljednji put Roma je pobijedio na Dakaru 2015. godine. Njegov uspjeh s novim Ford Raptor autom, razvijenim u suradnji s M-Sport-om, daje naslutiti da se Ford vraća kao ozbiljan konkurent na rally sceni.
Utrka s vremenom
Moraes je, iako je zaostajao više od minute na drugoj kontrolnoj točki, uspio postići brze rezultate u posljednjoj dionici od 23 kilometra do cilja. Ovaj potez učvrstio je njegov najbolji rezultat od pobjede na sedmoj fazi. Brian Baragwanth, vozač južnoafričkog Centuryja, završio je na trećem mjestu, opet pokazujući da su južnoafrički automobili neizostavni sudionici ove prepoznate utrke.
#227 Ford M-Sport Ford: Nani Roma, Alex Haro (Foto: Red Bull sadržajni bazen)
Iznenađenja u poretku
Tijekom 10. faze, Daniel Schroder iznenadio je mnoge završivši na četvrtom mjestu za PS Laser Racing, dok su Juan Cruz Yacopini iz Overdrive-a i Cristina Gutierrez iz Dacie zauzeli peto i šesto mjesto. Tijekom ovog dijela utrke, Denis Krotov preuzeo je vozačsku palicu za X-Raid Mini, nakon što se Guillaume de Mevius suočio s mehaničkim problemima, završivši na sedmom mjestu nepunih 30 sekundi iza Gutierreza.
Toyota zadržava vodstvo
Henk Lategan i Seth Quintero iz Toyote završili su na osmom i desetom mjestu, dok su se odvojili od Matthieua Serradorija u vremenskom razmaku koji je bio mnogo širi nego što su se nadali. Dok su se stvari za Toyota ekipu čini stabilnima, Fordovi vozači, uključujući Mattiasa Ekströma, kliznuli su izvan Top 20, pokazujući da utrka nije isključivo krajnji rezultat, već i iskustvo u vožnji.
Na vrhu ukupnog poretka
Nakon dramatične faze, Lategan se uspio vratiti na vrh ukupnog poretka, preokrenuvši sedmominutni deficit iz prethodnog dana u prednost od 2 minute i 27 sekundi nad Al-Rajhijem. Mattias Ekström sada zaostaje 26 minuta iza lidera, dok je Al-Attiyah, bivši pobjednik, došao do 30-minutnog deficita, čime se rezultati natjecanja dodatno zakompliciraju.
Zanimljive klase i borbe
Dakar rally je još jednom pokazao svoju jedinstvenost kroz raznolike klase koje se natječu, a sa samo još dvije faze i 336 kilometara do cilja, vozači u preostalim pozicijama postaju sve više bez šanse za potvrdu svojih ambicija. Ukupno 10 najboljših vozača i dalje se bori kako bi osigurali svoje mjesto na vrhu poretka, dok se s nestrpljenjem očekuje nastavak natjecanja.
Klasifikacija nakon 10. faze
Poz | Vozač | Automobil | Vrijeme/jaz |
---|---|---|---|
1 | Henk Lategan | Toyota | 47H29M57S |
2 | Yazeed al-Rajhi | Toyota | 2M27S |
3 | Mattias Ekström | Ford | 26M46S |
4 | Nasser al-Attiyah | Dacia | 30M21S |
5 | Mitch Guthrie Jr. | Ford | 54M05S |
6 | Matthieu Serradori | Century | 59M41S |
7 | Juan Cruz Yacopini | Toyota | 1H33M30S |
8 | Seth Quintero | Toyota | 1H36M45S |
9 | Joao Ferreira | Mini | 2H08M35S |
10 | Brian Baragwanath | Century | 2H17M06S |
Ova etapa Dakara neće se zaboraviti lako, a uzbuđenja se nastavljaju dok vozači nastoje ostaviti svoj trag u povijesti najizazovnijeg rallyja na svijetu.