Vrijeme je za izvještaj o sezoni. Kao i svake zime u zadnje dvije godine, u ovoj rubrici detaljno se analizira kampanja svakog vozača, od najniže rangiranog do svjetskog prvaka. Cilj je pružiti obrazloženu perspektivu o učinku svakog od naših heroja, tako da svi možemo o tome raspravljati zajedno. Jeste li spremni za ovaj novi nastavak, posvećen Ferminu Aldegueru? Idemo!
Jučerašnja epizoda bila je posvećena Fabiju Quartararu; možete ga pronaći klikom ovdje.
Vrlo dobar novak
Shvaćam da bi vas ovaj članak o Ferminu Aldegueru mogao iznenaditi. Prije nego što prijeđemo na ono što bi vas moglo uznemiriti, počnimo tako da mu srdačno čestitamo na njegovoj prvoj sezoni u Premier klasi. Nakon što se pridružio Gresini Racingu nakon osrednje sezone 2024. u Moto2, Fermin Aldeguer bio je pod velikim pritiskom da napravi skok u veliku ligu. Ducati ga je potpisao (ne Gresini, nego matična tvrtka) na temelju nekoliko Grand Prixa krajem 2023., prilično neobična situacija.
Vrlo karizmatičan vozač. Fotografija: Michelin Motorsport
Bilo je to malo dugo, ali se na kraju isplatilo. Da, isplatilo se jer, iako njegov plasman nije ništa izvanredno – vratit ćemo se na to – ipak je imao nevjerojatne trenutke ove sezone, posebice dominantnu pobjedu u Indoneziji. To ga čini pobjedničkim debitantom, što nije tako često, ali začudo nije ni tako rijetko, u povijesnim razmjerima.
Jako mi se svidjela njezina snaga karaktera, njezini povratnici koji pokazuju nepokolebljivu otpornost, ali i njezin karakter. Pred kamerama je opušten, spreman na svaki izazov. Da, bio je vrlo dobar novak, nema sumnje, ali započnimo nježno dio članka koji bi mogao proturječiti ovoj analizi.
Fermin Aldeguer, stvarno tako nevjerojatno?
Fermin Aldeguer osvojio je sve 2025. godine. Sudeći po komentarima, stječem snažan dojam da ga mnogi vide kao buduću superzvijezdu, možda čak i kandidata za titulu za nekoliko godina. Po mom mišljenju, ništa što smo do sada vidjeli ne podupire takvu tvrdnju, iako se ne bih usudio dovoditi u pitanje njegov neosporan i vrlo impresivan talent.
Tuga Ai Ogurine sezone donekle je iskrivila raspravu, toliko da vidimo da se mnogi ljudi uzbuđuju zbog Aldeguera. Ali dopustite mi da vas podsjetim na nekoliko točaka.
Kao prvo, Aldeguer je stigao u trenutno najbolju momčad MotoGP-a, s jednim od najboljih motocikala u povijesti sporta. Samo pogledajte nastupe Alexa Marqueza da se uvjerite. On koji je od razočaravajućeg vozača (ostajem pri tome) 2023. i 2024. postao kandidat za pobjedu svakog vikenda. Gresini, koji se od osamostaljenja početkom 2022. nametnuo svakom vozaču, institucija je koja maksimalno iskorištava svoje mogućnosti.
Drugo, nije da je osmi u ukupnom poretku. Dakle, da, to je dobar plasman za MotoGP vozača, a još više za početnika, ali je daleko od iznimnog u pravom smislu te riječi. Zapravo, bez zamišljanja da bi mogao pobijediti u utrci, predvidio sam da će završiti deveti na kraju godine, dosta ispred Ai Ogura. To dokazuje da nije bilo posve nezamislivo, nedostižno. Ako pogledamo noviju povijest, imao je manje uspješnu prvu sezonu od Peter Acosta, George Martin, Fabio Quartararo, Johann Zarco, Brad Binder (jednom vraćeno u opremu), i, shvati ovo, Jonas Folger deseti u 2017. nakon što je propustio pet utrka. Ne želim zasjeniti Aldeguerovo postignuće, jer je uspjeh na najvišoj razini još uvijek rijedak, već samo da vas podsjetim da se ne trebate nužno zanositi rizikom da budete razočarani.
Doista, ima samo 20 godina, što je relativno mlado. Nažalost, povijest nas uči da to ne jamči uspjeh na najvišoj razini. Fotografija: Michelin Motorsport
Treće, njegova postignuća. Bio je nevjerojatan u Indoneziji, to je istina, ali pomalo kao što je Bezzecchi bio u Indiji 2023. ili Oliveira u Portugalu 2020., ako sam jasan. Iz nekog razloga, nitko ga nije mogao uhvatiti; bio je klasa za sebe, kao da je pronašao savršenu postavu za ovu stazu. Ne kažem da je to bila posredna pobjeda, jer bi dominirao nad bilo kim, pa i Marcom Marquezom, ali jednostavno nije reprezentativna. Da je sljedeće utrke dobio za osam sekundi po suhim uvjetima, ne bih imao zamjerki, ali nije bilo tako.
Četvrto, još uvijek ima značajnih slabosti ili, recimo, područja za poboljšanje koje treba istražiti, i to je savršeno normalno. Prvo, njegova dosljednost u izvedbi, krajnje slučajno. Bio je sigurno jedan od najnekonstantnijih ove sezone, ponekad je padao s postolja na 14. mjesto u sljedećoj VN. Nije često padao, što je dobra stvar, ali nedostatak konstantnosti veliki je nedostatak kada se ovih dana natječu za titulu. Moraš biti dobar cijelo vrijeme. U zadnje vrijeme njegov stil. U previše je prilika stupio u kontakt s drugim vozačem, preuveličavajući svoje manevre pretjecanja, poput Brada Bindera ili Alexa Marqueza: Makni se u stranu ili ćemo se oboje srušiti.
Dva mi padaju na pamet. Prvo, u Sjedinjenim Državama, gdje je išao prema četvrtom mjestu prije nego što je pao. Njegov manevar pretjecanja nad Millerom bio je vrlo agresivan, a da se Australac nije oporavio, sudar bi bio neizbježan. Drugi primjer dogodio se u Austriji, gdje je tijekom svog uspona na drugo mjesto napravio nekoliko vrlo napetih blok dodavanja.
Zaključak
Svrha ovog članka nije bila da vas natjeram da povjerujete da mrzim Aldeguera ili da mislim da nije dobar pilot. Naprotiv, zapravo mi se jako sviđa. Jednostavno rečeno, čudno mi je što se mnogi ljudi usuđuju dovoditi u pitanje Acostinu prvu sezonu 2024., s obzirom na to da nije pobijedio u svojoj debitantskoj godini. Međutim, Acostina kampanja bila je potpuno drugačija; ne možete suditi o debitantskoj sezoni samo na temelju pobjeda. Aldeguer ima sve što je potrebno da se popne do naslova. U to uopće ne sumnjam. Ali molim vas, dajte mu vremena da se razvije, da usavrši svoje vještine, prije nego što ga proglasite nasljednikom, jer to će u vama stvoriti, osjećaj frustracije ako ubrzo ne eksplodira.
Što mislite o Ferminu Aldegueru? Vidite li ga kao buduću zvijezdu? Recite mi u komentarima!
Podsjećamo, ovaj članak odražava samo razmišljanja autora, a ne cjelokupnog uredničkog tima.
Aldeguer, budući da se neprestano kreće gore, nema vremena za usavršavanje svojih manevara pretjecanja. Sramota. Fotografija: Michelin Motorsport
Naslovna fotografija: Michelin Motorsport

















