Događaj je započeo 23. kolovoza uzbudljivim Super Prime događajem u Brasíliji, gdje je Lucas Moraes pokazao značajne vještine u dugo očekivanom dvoboju oca i sina. Ovaj emotivan trenutak privukao je pažnju ljubitelja automobilizma, a natjecanje se održavalo u BRB Mané Garrincha Areni. Lucas i Kaíque postavili su najbrže vrijeme u prologu od 11 km, a kasnije su se suočili s Lucasovim ocem, Marcosom Moraesom, u finalu Super Prime. Pobjeda Lucasa bila je posebno značajna, ne samo zbog rezultata, već i zbog emotivnog zagrljaja koji su podijelili na cilju, simbolizirajući obiteljsku povezanost i natjecateljski duh.
Nažalost, faza 1 skupa otkazana je zbog propasti mosta na 86,45 km, što je predstavljalo ozbiljnu sigurnosnu prijetnju za sve sudionike. Odluka o otkazivanju pozornice bila je nužna kako bi se očuvala sigurnost i integritet natjecanja. Unatoč tom neugodnom razvoju situacije, miting se nastavio slobodnim tranzitom do Formosa, čime su natjecatelji imali priliku pripremiti se za sljedeće izazove.
Faza 2, koja se protezala na ukupno 257,53 km natjecateljskih utrka, donijela je prvi pravi test za natjecatelje. Ruta je bila iznimno raznolika, obuhvaćajući širok spektar terena, od brzih, rally-like cesti do uskih, izazovnih dijelova s brzinskim izbočinama i erozijama. Tijekom ove faze organizatori su uveli odjeljak o neutralizaciji za punjenje goriva između 124 km i 173 km, što je omogućilo timovima da strategiziraju tijekom vožnje. Natjecatelji su završili ovu fazu u Santa Maria da Vitória, BA, gdje ih je čekala nova prilika za dokazivanje.
Dominantni učinak Lucasa Moraesa i Kaíquea Bentivoglia nastavljen je s najbržim vremenom dana, koje su postavili s impresivnih 3 sata, 9 minuta i 28 sekundi. Pratili su ih Adroaldo Weisheiner i Beco Andreotti vozeći Toyota Hilux, završivši samo 1 minutu i 12 sekundi iza. Ovaj izvrstan rezultat dodatno je učvrstio Lucasa kao vodećeg vozača u ukupnom poretku, s prednostima od 1 minute i 12 sekundi ispred natjecatelja na drugom mjestu, dok je njegov otac, Marcos Moraes, trenutačno na četvrtom mjestu, nastavljajući pritiskati vodeće vozače.
Gledajući unaprijed prema fazi 3, natjecatelji će se suočiti s još jednim izazovnim dijelom skupa, prekrivajući ukupnu udaljenost od 334 km. Ova pozornica započinje uskim dijelom ispunjenim velikim rupama i erozijama, nakon čega slijedi niz srednjih i šire prometnih dijelova koji se razlikuju od tvrdih površina do pješčanih staza. Ključne značajke pozornice uključuju 7 km uzbrdicu teških pijeska na oko 100 km, kao i prelazak potoka s kamenčanim dnom na 135 km, pružajući natjecateljima priliku da pokažu svoje vozačke vještine na različitim terenima.
Posljednji dio pozornice, koji se proteže od 296 km do 321 km, nudi brzu, dobro zaokupljenu cestu gdje natjecatelji mogu gurnuti svoja vozila do maksimuma. Međutim, vozači moraju biti oprezni zbog nekoliko opasnih točaka, uključujući uske prolaze i velike erozije. S obzirom na dva dijela neutralizacije za punjenje goriva na 88 km i 268 km, upravljanje performansama goriva i vozila bit će ključno za sve timove, a strategija će igrati važnu ulogu u uspjehu u ovoj fazi.
CITATI:
Lucas Moraes:
“We chose to start in second place, and then we caught the car in front of us, but our system to overtake, for some reason, didn’t work as expected. Maybe he didn’t receive the signal. But overall, the track was really nice—fast in the beginning, and then after the neutralisation, it became a little more twisty with a lot of dust. It was a very dusty day, but again, the strategy is to keep building day by day. Still long days ahead of us, so yeah, great day, started with the win, Uvijek lijepo.”
Rally DOS SERTõES 2024 – Rezultati i klasifikacije faze 2*
1 | #323 | L. Moraes / K. Bentivoglio | (Toyota Gr DKr Hilux) | 3hr 09min 28sec |
2 | #340 | A. Weisheimer / B. Andreotti | (Toyota Gr DKr Hilux) | +01: 12 |
3 | #301 | M. Gastaldi / C. Sachs | (Stoljeće CR7) | +04: 33 |
4 | #308 | M. Moraes / F. Pedroso | (Toyota Gr DKr Hilux) | +05: 06 |
5 | #348 | C. Ambriosio / L. Pol | (Stoljeće CR7) | +12: 48 |
6 | #318 | L. Nacif / E. Rocha | (Ford Ranger) | +14: 56 |
7 | #310 | G. Spinelli / P. Fiuza | (Mitsubishi Triton Ultimate Racing) | +15: 53 |
8 | #311 | G. Fontoura / F. Bianchini | (Toyota Gr DKr Hilux) | +16: 02 |
9 | #388 | G. Hinkelmann / W. Moreira | (Polaris RZR Pro R Ultimate) | +17: 02 |
10 | #320 | A. Buchheim / M. Falcao | (Buggy Giaffone v8) | +17: 55 |
*Rezultati odražavaju vremena nakon 2. faze, budući da je faza 1 otkazana.
Partneri
Red Bull se etablirao kao premijeri zagovornik ekstremnih sporta i sportaša, i kao takav se savršeno uklapa u Dakar i W2RC napore Toyota Gazoo Racing. Austrijski proizvođač energetskog pića udružio se s TGR-om tijekom brojnih godina, a uključenost je urodila plodom kada je momčad osvojila drugi Dakar naslov u siječnju 2022., a treći 2023. godine.
SpeedMax je privatna naljepnica Cantustore, koja je najveća omnichannel platforma i lider na tržištu zamjene guma u Brazilu. SpeedMax promiče maksimalne performanse kroz gume visokih performansi koje odgovaraju svim vrstama vozila, od putničkih automobila do kamiona i traktora, kao i unutarnjih cijevi i kotača za kamione.