Utrke MotoGP: Procjena proizvođača nakon britanskog Grand Prix-a
Britanski MotoGP koji se održao prošlog vikenda, obilježio je deseti krug kalendara od 20 kola za sezonu 2024. Kao što je to uobičajeno, ovaj trenutak predstavlja savršenu priliku za analizu trenutnog stanja proizvođača i njihovih performansi u ovoj uzbudljivoj sezoni.
Proizvođači na pola puta: Tko je pobijedio, a tko gubi?
Ove godine, pravila koncesija su revidirana, što je omogućilo običnim igračima poput Honde i Yamaha povećane prilike za napredovanje. Unatoč tome, Ducati i dalje pokazuje dominantnu formu s najviše jahača na mreži, bez znaka usporavanja. U ovom kontekstu, zanimljivo je razmotriti koji su to najbliži konkurenti Ducatiju i može li ih itko nadmašiti u drugoj polovici sezone.
Ducati – ocjena: A+
Ducati nastavlja oduševljavati fanove i stručnjake, zauzimajući prva četiri mjesta na ključnoj ljestvici. U prvih deset utrka, osvojili su sve osim jedne pobjede i dominirali sprint utrkama. Na čelu ovog uspjeha je Gigi Dall’Igna, koji je uspio unaprijediti GP24 više nego što se očekivalo. Njihova sposobnost brzog razvoja i pristupa inovacijama ne ostavlja prostora konkurenciji.
Aprilia – ocjena: B-
Aprilia se može pohvaliti time da su jedini proizvođač koji je pobijedio Ducati ove sezone, zahvaljujući vrhunskim nastupima Mavericka Vinalesa i Aleixa Espargara. Iako njihova forma nije dosegnula razinu koju su pokazali prošle godine, još uvijek imaju vremena za ispravak kursa. Odliv jahača i potreba za razvojem konkurentnog paketa za 2025. donose dodatni pritisak na tim.
KTM – ocjena: C
KTM se može pohvaliti talentiranim vozačima kao što su Pedro Acosta i Brad Binder, koji donose konzistentnost timu. Ipak, nekoliko postolja tijekom prve polovice sezone nije dovoljno s obzirom na očekivanja postavljena prošle godine. KTM će se morati osloniti na svoje top vozače kako bi poboljšali svoje rezultate, uz potrebu za dodatnim radom na razvoju motora i paketa.
Yamaha – ocjena: D+
Yamaha ne prolazi kroz najsvjetliji period, no promjene unutar tima donose nadu za budućnost. Iako se Quartararova brzina čini kao jasna prednost, razvojni napredak bio je spor. S obzirom na to da imaju samo dva motora na mreži, njihova sposobnost za natjecanje s jačim rivalima stavljena je na kušnju.
Honda – ocjena: F
Nažalost, Honda se suočava s teškim izazovima, jer nema značajnijeg napretka unatoč posjedovanju snažnih vozača kao što su Johann Zarco i Joan Mir. Očigledno je da je HRC previše konzervativan u svojim pristupima, dok konkurencija ubrzano napreduje. Ako se ne promijeni trenutna strategija i struktura, 2025. godina ne može donijeti očekivano pozitivno iznenađenje.