Sa svim jahačima potvrđenim za sezonu MotoGP 2025, koja momčad ima najbolju i najgoru postavu?
Sezona MotoGP 2025 donijela je mnoge promjene na tržištu jahača, uključujući značajne transfere i nove talente. Ovaj tekst analizira trenutne postave timova i ocjenjuje koja momčad ima najbolju, a koja najgoru postavu vozača.
11. – Honda Factory Racing (Joan Mir i Luca Marini)
Honda Factory Racing našao se u nezavidnoj situaciji, a njihova postava Joan Mir i Luca Marini smatra se najslabijom u MotoGP-u. Mir, bivši svjetski prvak, završio je 2024. godinu s samo 21 bodom, dok je Marini skupio 14 bodova. Njihova niska učinkovitost na stazi dovela je Honde do jednog od najgorih rezultata u prvenstvu, što se očituje i u njihovim donjim mjestima na tablici. Mnogi se pitaju hoće li se situacija promijeniti u 2025., ali na temelju prethodnih rezultata, očekivanja nisu visoka.
10. – Trackhouse Racing (Raul Fernandez i Ai Ogura)
Trackhouse Racing također se suočava s izazovima, ali njihov dvojac Raul Fernandez i Ai Ogura nudi određeni potencijal. Fernandez je do sada pokazao nedosljednost, a njegov napredak često je prekinut slabim utrkama. Ai Ogura, kao svjetski prvak Moto2, nudi nadu i mogućnost da iznenadi, no kako će se snaći u konkurentnoj klasi još uvijek je neizvjesno.
9. – Prima Pramac Yamaha (Miguel Oliveira i Jack Miller)
Nova kombinacija jahača Miguel Oliveira i Jack Miller predstavlja umjereno dobar tim, ali njihova prošla iskustva sugeriraju nedosljednost. Oliveira, bivši pobjednik MotoGP utrka, često nije uspijevao ponoviti svoje najbolje nastupe, dok je Miller poznat po svojoj nepredvidivosti. Pramac Yamaha traži revitalizaciju, no njihovi vozači ne jamče stalne rezultate.
8. – LCR Honda (Johann Zarco i Somkiat Chantra)
LCR Honda se oslanja na Johann Zarca, jednog od najtalentiranijih vozača, ali s njim je i Somkiat Chantra, čija kvaliteta je pod znakom pitanja. Zarco je pokazao odlične performanse u 2024. godini, ali Chantra, koji nije blistao u Moto2, može predstavljati slab prilog ovoj kombinaciji. Uspjeh LCR Honde ovisit će o djelovanju Zarca i Chantrinom mogućem napretku.
7. – Gresini Racing (Alex Marquez i Fermin Aldeguer)
Nakon gubitka Marca Marqueza, Gresini Racing oslanja se na Alex Marqueza i novajliju Fermina Aldeguera. Alex je imao solidnu sezonu 2024. i može se očekivati da će nastaviti pokazivati dobre rezultate, dok Aldeguer, kao početnik, donosi element neizvjesnosti. Gresini traži ravnotežu između iskustva i mlađih vozača.
6. – Monster Energy Yamaha (Fabio Quartararo i Alex Rins)
Yamaha se suočava s vlastitim izazovima. Fabio Quartararo, poznat po svom talentu, suočava se s problemima sa svojim motorom koji mu onemogućuju osvajanje dostojanstvenih rezultata. Alex Rins, unatoč svojoj povijesnoj pobjedi, imao je tešku sezonu zbog ozljeda. Njihov potencijal ostaje neiskorišten, a godine bez naslova bacaju sjenu na njihove napore.
5. – Pertamina Enduro VR46 Racing Team (Fabio di Giannantonio i Franco Morbidelli)
Ova momčad nastavlja sa serijom promjena vozača, no Fabio di Giannantonio pokazao je određeni potencijal u 2024. godini. Franco Morbidelli, koji se borio s ozljedama i nedaćama, možda će ovdje pronaći priliku za povratak. Dinamika ove postave može biti ključna za uspjeh vrhunske klase.
4. – Red Bull KTM Tech3 (Enea Bastianini i Maverick Vinales)
Satelitska ekipa Red Bull KTM Tech3 ojačala je svoju posadu, a kombinacija Enea Bastianinija i Maverick Vinalesa daje nadu. Bastianini nije uspio ostvariti svoj puni potencijal u Ducatiju, dok je Vinales pokazao trenutke briljantnosti. Moguće je da će ova momčad preuzeti vodstvo u ključnim trenucima sezone.
3. – Red Bull KTM Factory Racing (Brad Binder i Pedro Acosta)
Ova postava možda se smatra najtalentiranijom u MotoGP-u. Brad Binder donosi iskustvo, dok je Pedro Acosta jedan od najljepših mladih talentata. Očekuje se da će se obojica boriti za naslov, a njihova međusobna konkurencija može potaknuti KTM na vrh ljestvice.
2. – Aprilia Racing (Jorge Martin i Marco Bezzecchi)
Aprilia je napravila ambiciozan potez dovođenjem Jorgea Martina, osvajača naslova, kao i Marka Bezzecchija, koji je bio blizu naslova u 2023. godini. Ovaj dvojac može značajno pomoći Aprilii da ostvari svoj cilj – prvi naslov u MotoGP-u. Njihov potencijal za uspjeh je ogromna, a natjecateljski duh može dovesti do izvanrednih rezultata.
1. – Ducati Lenovo Team (Francesco Bagnaia i Marc Marquez)
Ducati Lenovo Team s Francscom Bagnaio i Marcom Marquezom čini se kao najjača postava na gridu. Bagnaia će se boriti za svoj treći naslov, dok će Marquez tražiti sedmi. Njihov zajednički rad može biti ključ za osvajanje naslova za Ducati, a očekivanja su visoka, s obzirom na njihovo iskustvo i talent.
Sezona 2025. u MotoGP-u obećava uzbudljive utrke i napete borbe na stazi, s brojnim talentiranim vozačima i nepredvidivim ishodima. Ova analiza postava daje jasnu sliku o trenutnim snagama i slabostima u MotoGP svijetu.