Robert Kubica: Od Formula 1 do Povijesnog Trijumfa na Le Mansu
Dok se na Grand Prixu Kanade odigravaju dramatične utrke, još jedna fascinantna priča o motosportu razvijala se na trasi Le Mansa. Robert Kubica, bivši vozač Formule 1, postigao je svoju debitantsku pobjedu u poznatoj utrci izdržljivosti, vozeći #83 AF CORSE Ferrari 499P LMH s kolegama Philom Hansonom i Yifeijem Yeom. Ova pobjeda nije samo rezultat sjajne vožnje, već i simbol Kubicinih strasti i upornosti u svijetu motosporta.
Rano obećanje u F1
Kubica je svoju karijeru u Formuli 1 započeo 2006. godine kao vozač rezerve za BMW Sauber tim, a njegov debi uslijedio je na Mađarskom Grand Prixu kad je zamijenio Jacquesa Villeneuvea. Tijekom te prve utrke, 21-godišnji Kubica postigao je zapažen rezultat, završivši deveti, a na kraju je završio na sedmom mjestu, iako je kasnije diskvalificiran zbog tehničkih problema. Ova prva vožnja bila je samo nagovještaj onoga što dolazi.
U trećoj utrci u Monzi, Kubica je ostvario svoje prvo postolje završivši treći, postavši povijesni prvi poljski vozač na postolju. Međutim, sudar na Kanadskom Grand Prixu 2007. godine postavio je prekretnicu u njegovoj karijeri kada je njegov automobil udario betonski zid, a hedonizam njegove prve sezone bio je prekinut.
F1 pobjeda i glasine o Ferrariju
Kampanja 2008. godine započela je snažno, a Kubica je postigao svoj prvi pole position na Velikoj nagradi Bahreina. No, prava bajka dogodila se na Kanadskom Grand Prixu gdje je, samo godinu dana nakon teškog sudara, ostvario pobjedu s druge strane na mreži. Ova pobjeda dovela ga je u vodstvo prvenstva, stvarajući golemu uzbuđenje među obožavateljima.
Nakon te sezone, budućnost je izgledala svijetla. Glasine su se pojavile o mogućem prelasku u Ferrari 2012. godine, u doba kada mu se karijera zapravo počela uspinjati.
Nesreća koja je promijenila sve
No, sudbina je imala druge planove. U veljači 2011. godine, Kubica je doživio tešku nesreću tijekom rally utrke u Španjolskoj. Njegov automobil pogodio je barijeru, a posljedice su bile strašne: težak malter u ruci, načinivši mu ozbiljne ozljede. Kako bi se oporavio, morao je propustiti cijelu sezonu F1 2011., a njegovo mjesto postalo je neizvjesno.
Dok se oporavljao, Kubica se počeo natjecati u reliju, a738 je pokazao izvanredne vještine. Njegov neprestalni trud postavio ga je na put povratka.
Izuzetan povratak u F1
Ljeto 2017. godine označilo je povratak Kubice na stazu Formule 1. Sudjelovao je u testiranjima za Renault, a rezultati su bili obećavajući. Dvije godine kasnije, nakon mukotrpnog rada, potvrđen je njegov angažman sa Williamsom, gdje je ponovno dobio priliku natjecati se u F1.
Međutim, povratak nije bio lak. Kubica se suočio s izazovima dok je ekipa prolazila kroz tešku sezonu, a on je završio blizu stražnjeg dijela mreže. Njegova najbolja utrka bila je na Njemačkom Grand Prixu, ali ubrzo nakon toga oglasio je kraj svoje suradnje s Williamsom.
Pobjednik ponovno u Le Mansu
Iako nije potpuno napustio svijet Formule 1, Kubica je nastavio raditi kao rezervni vozač za Alfa Romeo, no istovremeno je fokusirao svoje snage na druge izazove, poput izdržljivosti. Njegov tim WRT Squad postigao je pobjedu u LMP2 klasi na Le Mansu 2021., a 2023. godine ostvario je šampionsku titulu u Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti.
Godina 2025. donijela je novu priliku za trijumf kada se Kubica natjecao s AF Corse u HyperClass Svjetskom prvenstvu. Na prvom događaju sezone u Kataru, njegova priča o uspjehu kulminirala je povijesnom pobjedom na 24 sata Le Mansa, čime je postao prvi poljski vozač s ovim visokim postignućem. Ova pobjeda nije samo označila vrhunac njegove karijere, već i sve što je postigao u svetu motosporta, stavljajući ga na mapu kao jednog od velikana.