• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Wednesday, May 14, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home TOURING WTCC

Prokletstvo drugog sjedala Red Bulla

25/03/2025
in WTCC
0 0
0
Prokletstvo drugog sjedala Red Bulla
Share on FacebookShare on Twitter

Ludilo srednjeg prsta Liama Lawsona na prošlogodišnjoj Meksičkoj Grand Prixu može se tumačiti kao trenutak gluposti, ali istovremeno izaziva i podsmijeh te ironiju. Odluka novozelanđanina da gestikulira prema Sergio Pérezu, vozaču koji će ga zamijeniti u Red Bull-u na kraju sezone, naglašava natjecateljsku prirodu Formule 1. Iako bi se ta gesta mogla smatrati impulsivnom, ona zapravo odražava brutalnu stvarnost vozača drugog sjedišta Red Bull-a—položaj ispunjen pritiskom, neizvjesnošću i razočaranjima.

Lawsonov sumorni početak 2025.

Iako je ironija neizbježna, Lawson se sada nalazi u istoj situaciji koju je Pérez preživljavao većinu prošle sezone. 23-godišnji vozač nosi visoka očekivanja s obzirom na svoje limitirano iskustvo u Formuli 1. Lawson je zamijenio Danijela Ricciarda u sestrinskom timu Red Bull-a, Vcarb, gdje je u šest utrka osvojio četiri boda, zajedno s zapaženim završetkom na P9 u svojoj prvoj utrci kao puni vozač F1.

Njegovo kratkotrajno iskustvo u Vcarb-u uvjerilo je Christiana Hornera, šefa Red Bull-a, da ga promovira u glavni tim. Ipak, odluka da se Lawson unese u Red Bull doimlja se ishitrenom, s obzirom na njegovu neiskustvo. Ove sezone, samo nakon dvije utrke, Lawson se suočava s pritiskom jer nije uspio napredovati iz Q1 u tri kvalifikacijske sesije, uključujući Sprint kvalifikacije.

Lawson se povukao iz Australske velike nagrade i završio je izvan bodova u sprintu i utrci u Kini. Njegova zabrinjavajuća forma, koja je dovela do izvještaja da bi mogao biti zamijenjen za manje od dva tjedna, dodatno naglašava njegovu tešku situaciju. Prema Sky Sportsu, “Red Bull ozbiljno razmišlja o zamjeni Lawsona za Yuki Tsunodu iz Racing Bull-a za japansku Grand Prix.”

Nemilosrdna filozofija Red Bull-a

Red Bull djeluje drugačije od ostalih vrhunskih timova. Dok Ferrari, Mercedes i McLaren striktno njeguju svoje vozače i nude stabilnost, Red Bull usvaja filozofiju “sudopera ili plivača”. Helmut Marko i Horner pokazali su malo strpljenja prema slabijim izvedbama, brzo odbacujući vozače koji ne ispunjavaju visoke standarde.

Ova filozofija, iako učinkovita za razvoj mladih talenata, doprinosi visokoj stopi rotacije drugog sjedišta. Nedostatak stabilnosti otežava čak i najperspektivnijim vozačima da se istaknu, ostavljajući ih pod pritiskom neizvjesnosti i dugotrajnog stresa. Iako se čini da Red Bullova strategija potiče trenutne uspjehe, postavlja se pitanje održivosti takvog pristupa.

Visoka fluktuacija šteti koheziji tima i razvoju dosljednog trkačkog identiteta—kvalitete koje su timovi poput Ferrarija i Mercedesa brižno njegovali desetljećima. Ova dokaziva stabilnost može vozače pouzdano učiniti sigurnijima da uče iz svojih grešaka i vremenom usavrše svoje vještine. S druge strane, nemilosrdan mentalitet Red Bull-a može dovesti do situacije u kojoj vozači nikada ne dobivaju priliku da se stvarno etabliraju, propuštajući tako dragocjene prilike za sebe i za momčad.

Strah od gubitka pozicije na prvom znaku borbe može odvratiti talentirane vozače koji bi mogli preferirati potporu i mentorstvo koje nude njihovi rivali. Iako je nesporna vještina u otkrivanju zvijezda poput Maxa Verstappena, postavlja se pitanje: po kojoj cijeni?

Drugo sjedalo Hoodoo

Lawson postaje najnovija žrtva problema drugog sjedišta Red Bull-a, suočavajući se s izazovima sličnim onima koje su prošli Pierre Gasly, Alex Albon i Pérez, svi nesposobni ukrotiti automobil pod pritiskom Maxa Verstappena. Gasly i Albon imali su teške periode slične Lawsonu, često se suočavajući s problemima koji su otežavali osiguranje bodova i završavanje u konkurentnim pozicijama.

Nakon što su se suočili s izazovima u Red Bull-u, obojica su uspjeli izmijeniti svoje karijere i osigurali dosljedne uspjehe izvan tima. Gasly je postigao značajne rezultate u sestrinskoj momčadi Red Bull-a i kasnije prešao u Alpine, dok je Albon proveo vrijeme u DTM-u prije nego što se vratio u sport s Williamsom, gdje je pokazao svoj istinski potencijal.

Pérezov prelazak u Red Bull predstavljao je snažnu izjavu, no stvarnost se ispostavila drugačijom. Na papiru, njegovo partnerstvo s Verstappenom izgledalo je snažno, no njegovalje teško mogao postići iste visoke standarde koje je imao s Racing Pointom. Na kraju, njegova sezona 2024. završila je razočaravajuće, iako je potpisao novi ugovor samo nekoliko mjeseci unaprijed.

Je li Verstappen Red Bull glavno pitanje?

Max Verstappen je nesumnjivo jedan od najboljih vozača u povijesti Formule 1, no njegova dominacija može predstavljati veći izazov nego rješenje za Red Bull, u potrazi za pouzdanim drugim vozačem. Otkako je 2016. postao vodeći vozač, izgradio je dinastiju u timu koja se temelji na njegovoj iznimnoj brzini, agresivnom trkačkom stilu i nepokolebljivom samopouzdanju.

Razvoj automobila Red Bull-a, predvođen Adrianom Newyjem, prilagođen je Verstappenovim vozačkim sklonostima, što drugim vozačima čini gotovo nemogućim da pariraju njegovom tempu. Njegova dominacija stvara psihološki pritisak na suigrače, stalno ih nadmašujući u mnogim aspektima, od trkačkog zanata do sirove brzine.

Verstappenova agresivnost i sposobnost da izvuče maksimum iz automobila u svakom stanju stvaraju dojam neizbježnosti njegovog uspjeha, pritiskajući drugog vozača Red Bull-a u gotovo nemogućnost. Oni moraju juriti njegovu sjenu, znajući da je automobil dizajniran oko Verstappenovih sposobnosti.

Ova situacija uzrokuje problem: drugi vozač tima često se bori s automobilom prilagođenim prvaku, dok je očekivano da donese rezultati. U tom okruženju, Lawsonu bi trebalo osigurati vrijeme za razvoj vještina i stjecanje povjerenja s automobilom.

Mora dobiti priliku da se uskladi s automobilom, umjesto da bude odmah odbačen. Kako se timovi poput McLarena, Mercedesa i Ferrarija poboljšavaju ove sezone, Red Bull bi se mogao brzo suočiti s izazovima, a stalna promjena vozača ne mora uvijek donijeti željene rezultate.

Next Post
Vijesti Supercars: Craig Lowndesova promjena bi donijela Gen3

Vijesti Supercars: Craig Lowndesova promjena bi donijela Gen3

Nascar Xfinity Series Početna postava iz Homestada: Larson se povlači na 17. mjesto

Nascar Xfinity Series Početna postava iz Homestada: Larson se povlači na 17. mjesto

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

28/04/2025
Kako pratiti 2025. F1 Miami Grand Prix: Datum, vrijeme, lokacije vozača

Kako pratiti 2025. F1 Miami Grand Prix: Datum, vrijeme, lokacije vozača

02/05/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Trans AM – Američka serija za cestovne utrke

Trans AM – Američka serija za cestovne utrke

14/05/2025
Testirali smo sve velike SUV modele dostupne u Velikoj Britaniji i donijeli presudu iznenađenja

Testirali smo sve velike SUV modele dostupne u Velikoj Britaniji i donijeli presudu iznenađenja

14/05/2025
Može li Marc Marquez izjednačiti Rossiov rekord u MotoGP postoljima?

Može li Marc Marquez izjednačiti Rossiov rekord u MotoGP postoljima?

14/05/2025
MARTIN SESKS I MRF: Izjava o tečaju kroz izazove okupljanja

MARTIN SESKS I MRF: Izjava o tečaju kroz izazove okupljanja

14/05/2025

Recommended

Trans AM – Američka serija za cestovne utrke

Trans AM – Američka serija za cestovne utrke

14/05/2025
Testirali smo sve velike SUV modele dostupne u Velikoj Britaniji i donijeli presudu iznenađenja

Testirali smo sve velike SUV modele dostupne u Velikoj Britaniji i donijeli presudu iznenađenja

14/05/2025
Može li Marc Marquez izjednačiti Rossiov rekord u MotoGP postoljima?

Može li Marc Marquez izjednačiti Rossiov rekord u MotoGP postoljima?

14/05/2025
MARTIN SESKS I MRF: Izjava o tečaju kroz izazove okupljanja

MARTIN SESKS I MRF: Izjava o tečaju kroz izazove okupljanja

14/05/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Trans AM – Američka serija za cestovne utrke

Trans AM – Američka serija za cestovne utrke

14/05/2025
0

Testirali smo sve velike SUV modele dostupne u Velikoj Britaniji i donijeli presudu iznenađenja

Testirali smo sve velike SUV modele dostupne u Velikoj Britaniji i donijeli presudu iznenađenja

14/05/2025
0

Popularna ažuriranja

Velika serija Racing Games službeno na pauzi, budući neizvjestan.

Velika serija Racing Games službeno na pauzi, budući neizvjestan.

05/05/2025
0

Petersen muzej domaćin je Ken Block Tribute Cruise-in ove nedjelje

Petersen muzej domaćin je Ken Block Tribute Cruise-in ove nedjelje

04/04/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr