Prime Tire Bilten | Ovo je atletski bilten dva puta tjedno. Prijavite se ovdje kako biste u utorak i petak primali glavnu gumu izravno u pristigloj pošti.
Dobrodošli natrag u Prime Tire, gdje se Grand Prix 2025. godine pokreće istog vikenda kao i još jedna velika utrka moto sporta.
U tjednu kada je potvrđeno da će se utrka u Montrealu 2026. godine izravno sukobiti s 110. Indianapolis 500, što je uzrokovalo zabrinutost mnogih sljedbenika moto sporta, odvija se i 93. Le Mans 24 sata. Sljedeće godine, ova poznata utrka pokrenut će se istog vikenda kao ono što bi moglo biti posljednja posjeta Formule 1 Barceloni.
Ja sam Alex, a Luke Smith bit će kasnije, ali evo što fanovi nedostaju u drugom frustrirajućem sukobu u trci Motorsport.
Fanovi moto sporta javljaju
Zašto aktivnije F1 zvijezde neće isprobati Le Mans
Izvršni direktor McLaren Racinga Zak Brown jednom mi je rekao da bi, ako je “stvarno pohlepan”, želio da njegov tim osvoji F1 Monaco Grand Prix, Indy 500 i Le Mans u jednoj godini. Ova izjava postaje bliža stvarnosti s najavom o McLarenovom ulazu u Svjetsko izdržljivo prvenstvo.
Tim Hiperkar vodit će trenutni šef tima Jaguar Formula E, James Barclay, veliki entuzijast moto sporta. Sigurno bi volio vidjeti neke od svojih vozača, poput Oscara Piastrija ili Landa Norrisa, u McLarenovom prvom nastupu hipercara na Le Mansu.
Međutim, čak i za entuzijaste kao što sam ja, Nico Hulkenberg, koji je slavno osvojio Le Mans za Porsche dok je bio aktivan u F1 2015. godine, smatra da prošireni kalendar F1 čini poslove poput ovog iznimno težim. Bez obzira na ljepotu staze i prirodu utrke, ono što je nekad bilo moguće, sada se čini gotovo nemogućim.
Hulkenberg tvrdi: “Svi su bili puno manje zauzeti (2015.). 24 utrke i svi ostali izazovi čine ovo poslom s punim radnim vremenom. Mogu govoriti samo za sebe, ali osobno, ne bih želio dodatnu svirku.”
Fernando Alonso, posljednji pravi vozač F1 koji je osvojio Le Mans 2018. godine s Toyotom, također se suočava s izazovima. Iako postoji želja među nekim suvremenim vozačima, poput Charlesa Leclerca i Maxa Verstappena, da jednom sudjeluju u Le Mansu, za to još uvijek postoje prepreke poput ugovora i financijskih interesa.
Ferrari ulazi u utrku ovog vikenda nadajući se trećem uzastopnom pobjedi Le Mansa od svog povratka na vrhunski sportski utrke 2023. godine, ali nikada neće sankcionirati svoju dugoročnu F1 zvijezdu u drugoj kategoriji. Red Bull čak je jednom zaustavio Verstappen demonstrirajući automobil F1 na Nurburgring Nordschleife jer nije želio riskirati na toj opasnoj stazi.
Događaji koji se izravno sukobljavaju kompliciraju snove o F1 superzvijezdama koje se natječu drugdje. Moderno doba profesionalnog natjecanja donosi ugovorne noćne more i prepreke. No, ni to ne smanjuje valjanost tih želja.
Ove godine, F1 slavi 75. obljetnicu Svjetskog prvenstva, a povijest pokazuje da su mnogi raniji pobjednici Le Mansa također bili sudionici F1. Povrh svega, 11 godina, Indy 500 bio je jedini u kalendaru F1.
Unatoč sukobima, godišnji odbojnik Le Mans i Indy privlače mnoge gledatelje, što ukazuje na zdravlje ovih utrka. Ovaj fenomen nije pokušaj postavljanja jedne serije protiv druge, već fascinantna stvarnost ljubitelja trkaćih automobila.
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se u budućnosti vozači F1 natjecati u drugim disciplinama i s čim bi nas mogli iznenaditi. Nova dinamika koja se pojavljuje može donijeti svježu dozu uzbuđenja u svijet motorsporta.
Govoreći o Maxu …
Unutar veslanja s Luke Smithom
Kako je Verstappen reagirao na prijetnje zabrane
Bila je velika gužva oko jučerašnjeg poziva Maxa Verstappena za medije u Montrealu. To je bio prvi put da je govorio nakon sukoba s Georgeom Russellom u Španjolskoj, koji ga je doveo na rub zabrane utrke. Glavno pitanje bilo je: bi li to nešto promijenilo?
Medijska jedinica Red Bull bila je prepuna, pri čemu je Yuki Tsunoda nakon završetka svoje konferencije za novinare ubrzo postao glavni indikator. Kada je Verstappen zauzeo mjesto svog suigrača, jasno je dao do znanja da se neće mijenjati.
Prvo što je spomenuo kao promjenu bio je jet lag, dok je izbjegavao raspraviti o mogućim posljedicama svojih postupaka. Njegova izjava o kaznenim bodovima ne sugerira strah od posljedica, nego čvrst stav prema njegovom agresivnom stilu vožnje.
Poruka koju šalje, kroz svoje riječi i govor tijela, znači da neće mijenjati svoj stil vožnje. Iako se prihvaća da ono što se dogodilo u Španjolskoj nije bilo u redu, jasno je da Verstappen planira i dalje nastaviti s istim tempom.
Sljedeći koraci za Steinera
Bivši šef tima Haas F1 preuzima izvršnu ulogu u MotoGP-u
Prošli tjedan imao sam priliku razgovarati s bivšim šefom tima Haas F1, Guentherom Steinerom, u njegovom uredu u Londonu. Bez dlake na jeziku i bez ukrašavanja riječi, raspravili smo o njegovim planovima 18 mjeseci nakon odlaska iz tima.
Izdvojena vijest bila je da bi se mogao više pojaviti u moto sportu, posebno ako pregovori s Tech3 MotoGP timom završe uspješnim. U tom slučaju, mogao bi preuzeti izvršnu ulogu, čak i preuzeti tim koji je trenutno u suradnji s KTM-om.
Steiner je bio jasan u vezi s trenutačnim stanjem F1: “Sve se prodaje (u sponzorstvu F1). Ono što trebaju je narisati trkaću stazu s logotipima – ništa drugo nije preostalo.”
Dodao je da “Haas i dalje postoji, ali Cadillac dolazi u igru s prilično jakim” i naglasio da je to dugotrajan projekt. Osim toga, s obzirom na Verstappenovu kaznu, Steiner je dodao: “Ne bi li ga bilo bolje diskvalificirati, tako da se to ne ponovi?”
Steiner je glas za promjene u F1, ističući kako “ništa zapravo ne razumijemo u F1 proteklih nekoliko godina”, dok sport neprestano raste i razvija se.

Verstappen postavlja tempo Montreal FP1
Svjetski prvak Red Bull-a na vrhu rano
Evo glavnih poteza iz današnje akcije na putu u Kanadi:
- Max Verstappen vodio je s vremenom 1:13.193, što je 1,2 sekunde brže od prošlogodišnjeg vremena u kvalifikacijama, ispred Williamsovog para, Alex Albona i Carlosa Sainza.
- Charles Leclerc imao je neugodnu nesreću rano tijekom FP1, razbivši prednje i stražnje kotače nakon što se zatvorio u prvom šikanu.
- McLaren je doveo značajne nadogradnje za ovu utrku, a novi ovjes i prednje krilo trebali bi pomoći vozačima s problemima pri kočenju kroz sezonu.
- George Russell postavio je najbolji tempo za Mercedes u FP2 sa vremenom 1:12.123, dok se Lando Norris približio s 0,028 sekundi zaostatka.
- Norris je nakon dana izjavio da je McLaren imao “najgori petak” do sada ove godine.
Iako ne vodimo F1 LiveBlog za ovaj trkački vikend, pratite nas za više informacija dok se akcija nastavlja na uzbudljivom austrijskom kružnom putu krajem lipnja.
Izvan točaka
💃 Kontroverzni koncert na otvaranju sezone F1 75 ne ponavlja se 2026. godine.
💥 Kvalificiranje Kevina Magnussena za Haas 2019. godine ostaje nezaboravno, ali njegov rušeni slučaj u Montrealu uvijek je vrijedan gledanja.
🇨🇦 Ako vas zanima more o Groundhogs-u koji se često pojavljuju tijekom kanadskog GP vikenda, našem vodiču Patricku Iversenu, nema boljeg mjesta za saznati.
📫 Volite Prime Tire? Istražite i druge biltene Athletic-a.
(Gornja fotografija: Gerlach Delissen / Getty Images)