Davno prije nego što su Young ‘UNS zamijenili precijenjene S13-ove za Au Falcons da bacaju bočno u Drift Days, mali tim iz Ford Performance vozila nenamjerno je predvidio trend s Drif6, sporazum nakon radnog vremena koji su FPV inženjeri zajedno bavili 2006. godine u ime zabave.
Prvo objavljeno u izdanju svibnja 2025. Ulični stroj
Automobil koji bi postao Drif6 nije bio svjež s linije montaže FPV-a; prvotno je život započeo kao BA Falcon iz 2002. godine. Korišten je za gomilu testiranja u vrućim uvjetima u ruralnoj Australiji, a završio je u kutu nakon što je pretrpio ‘test sudara kenguroa’, koji je ozbiljno oštetio dio suvozača.

U potrazi za izgradnjom nečega cool za Fordov godišnji dan Obiteljskog otvorenog dana, FPV stručnjaci iskopali su automobil 2006. godine i odlučili ga pretvoriti u drift automobil. Koristili su prekrivene dijelove iz ostataka istraživanja i razvoja, kombinirajući ih s onim što su mogli pribaviti besplatno. U kombinaciji s oskudnom unutrašnjošću, dodatnim mjeračima i trkačkim sjedalicama, rezultat je bio sličan receptu koji su difteri širom svijeta koristili desetljećima.
Pokrenut Turbo Barra Sixom iz Typhoona F6, dovršeni Drif6 FPV koristio se kao PR automobil nakon svog javnog debija—na primjer, kada smo svježeg Garyja Myersa odveli u Oran Park da ga pošaljemo na stranu u lipnju 2006. godine. Aussie drifter Adam Newton natjecao se s njim na australskom prvenstvu u driftanju iste godine s pristojnim uspjehom.
Unatoč tome što je u početku bio izgradnja za zabavu, Drif6 je sigurno ostavio trajni dojam. Spomenite automobil bilo kojem revheadu u svojim sredinom 30-ih i promatrajte kako im oči svijetle: “Sjećam se te stvari; bilo je to rad! Pitam se gdje je to sada?”
Na sreću, za razliku od većine prototipova i testiranih modela, Drif6 nije upoznao svog proizvođača kada je Ford preuzeo FPV. Automobil je napravio putovanje na pola svijeta, na kraju se vratio u Australiju prošle godine i pronašao ruke izdržljivog vlasnika.

Zane Heath, sada vlasnik automobila, govori o svom prvom susretu s Drif6: “Kad je ovaj automobil izašao, imao sam 17 godina i sjećam se da sam pročitao svaku knjigu misleći da je to najhladnija stvar i morao sam je imati.” Zane je pratio automobil na Novom Zelandu, otkuda ga je i kupio nazad nakon pet godina.
Drif6 je tijekom godina bio podvrgnut različitim testiranjima i prepravama; međutim, uz Zaneinu obnovu, cilj je bio vratiti ga što bliže originalnom, uz samo nekoliko modernizacija. “To je originalni Turbo Re-Conded, zajedno s boljim sustavom goriva i procesom West intercoolera,” objašnjava Zane.
MOTOR | |
Marka: | 4,0L Ford Barra šesterocilindra |
Indukcija: | Jednokratni obrnuti plenum |
Turbo: | F6 Garrett 35/82, 45 mm Turbosmart vanjski otpad |
PRIJENOS | |
Mjenjač: | T56 Priručnik za šesterostupanj |
Godine 2006. Drif6 je proizveo 380 kW (510 HP) i 700 Nm (516 lb-ft) na 16 psi. Zane je poboljšao taj broj modernizacijom do 450 rwkW (603 HP) na E85 s 20 psi pojačanja. Automobil je pušten u promet upravo na vrijeme za veliki debi na Geelong All Ford Day, a sada uživa u statusu povijesti Ford Australije.