• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Saturday, June 7, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home RALLY WRC

Ovi automobili na sajmu su brži, čvršći i pametniji nego ikad prije

14/04/2025
in WRC
0 0
0
Ovi automobili na sajmu su brži, čvršći i pametniji nego ikad prije
Share on FacebookShare on Twitter

Postoji određena vrsta poezije u načinu na koji se rally automobil probija kroz kut, gume koje se navijaju na šljunku samo da bi ga bacili natrag u sprej i zijali u stranu. A ako imate dovoljno sreće da ga svjedočite u tijelu, prekriveni finim slojem prašine i strahopoštovanja, počinjete shvaćati zašto ovi strojevi – i legende koje ih pilotiraju – imaju tako uzvišeno mjesto u moto sportu.

Tijekom desetljeća, Svjetsko prvenstvo u mitingu bilo je lopov za auto dizajn, proizvodeći ne samo prvake, već ikone na i izvan pozornice. Ovo su deset automobila koji su najviše pobijedili, a svaki ostavljajući set blatnjavih guma u povijesti.

10
Lancia Stratos


1974. Lancia Stratos Hf Strada
Lancia

Lancia Stratos bio je čisto kazalište. Srednji motor, britvica i lijepa, to je bio konceptni automobil koji su ljudi zapravo utrkivali. Sa 17 pobjeda i tri naslova proizvođača od 1974. do 1976. godine, bio je prvi automobil koji je namijenjen za okupljanje-i pokazalo se.

Lancia Stratos HF Specifikacije

Motor

2,4-litreni V-6

Prijenos

5-stupanjski priručnik

Pogon

RWD

Vlast

190 KS (varijanta ceste), do 320 KS u trkačkoj specifikaciji

Moment

165 lb-ft (varijanta ceste)

0-60 mph

5,9 sekundi

Rub

2,161 lbs (cestana verzija), 1.940 lbs (verzija grupe 4)

Kad su Stratos vrištali pored oblaka prašine, bilo je to kao da vidimo svemirski brod u šumi. Bilo je nepredvidivo, nestabilno, opasno i krajnje slavno.

9
Peugeot 205 T16


1985. Peugeot 205
Donesite prikolicu

Da su rally automobili imali duhovne životinje, Peugeot 205 T16 bio bi neka vrsta malog bijesnog krila s lišćem i grančicama u kosi i krvi na mazi. Mala, žestoka i krajnje neustrašiva, ova skupina B legenda prolazila je kroz pozornice s turbo zviždukom.

Peugeot 205 T16 Specifikacije performansi

Motor

1,8-litreni turbopunjeni inline-4

Prijenos

5-stupanjski priručnik

Pogon

Awd

Konjska snaga

197 KS (cestana verzija), 300-400+ (rally verzija)

Moment

188 lb-ft (cestana verzija), 260+ lb-ft (rally verzija)

0-60 mph

5,7 sekundi

Rub

2.050 funti

Osvojio je 16 skupova i osigurao naslove proizvođača uzvratnih napada 1985. i 1986. godine. Taj je automobil bio poput gledanja nekoga kako putuje i zaletjeti, ali nikad nije pao. Bio je pobunjenik s uzrokom, a kratko vrijeme u središtu pozornosti izgorjelo je svijetlo i brzo.

8
Audi quattro


1985. Audi Quattro 20V u crnom parkiranom
Donesite prikolicu

Rallying je bio afera s pogonom na dva kotača prije Audi Quattro-a. Nakon toga, sve se promijenilo. Svojom revolucijom s pogonom na sve kotače, Audi Quattro nije samo osvojio 23 WRC događaja, već je bacio sport na glavu.

Audi Quattro Specifikacije performansi

Motor

2,1-litreni turbopunjeni inline-5

Prijenos

5-stupanjski priručnik

Pogon

Awd

Konjska snaga

200-306 KS (cestovne verzije), 450-500+ HP (rally verzije)

Moment

199-258 lb-ft (cestovne verzije), 435 lb-ft (S1/ grupa B verzija)

0-60 mph

6,6 sekundi

Rub

2.646 funti

Vozači poput Hannu Mikkola i Michèle Mouton napravili su povijest za volanom ove zvijeri. Bilo je teško, bilo je brzo i zahtijevalo je poštovanje. Zvuk njegovog petocilindričnog ratnog krika i dalje progoni maglovito, šljunčano-y postavlja svijet. Ovo je tektonski pomak koji je zauvijek preoblikovao rally krajolik.

7
Citroën Xsara


2013. WRC certifikat
Wikimedia Commons

Prije C4, došao je Citroën Xsara – automobil koji je izgledao kao skromni hatchback dok niste vidjeli što može učiniti u rukama pravog profesionalaca. S 32 pobjede WRC-a i tri izravna prvenstva vozača (2004-2006), XSARA je bio Citroënov otvor u njihovoj dominaciji od sredine 2000-ih.

Citroën Xsara Specifikacije performansi

Motor

2,0-litreni (1.998 ccm) turbopunjeni u liniju

Prijenos

6-stupanjski

Pogon

Awd

Vlast

315 KS

Moment

420 lb-ft

0-60 mph

4 sekunde

Rub

2.711 lbs

Možda nije imao bljesak svojih nasljednika, ali pogodio je precizno. Bio je to skalpel do čekića, a njegov je uspjeh pomogao u oblikovanju dinastije.

6
Citroën C4


Lob & Daniel Elena C4 WRC
Wikimedia Commons

Citroën je jedna od onih marki koje Amerikanci obično ne znaju ako ne obraćaju pozornost na rally postolja. Od 2007. do 2010. godine, Citroën C4 WRC bio je stroj za pobjedu. Vođen sjajem Sébastien Loeb usredotočen na laser, prikupio je 36 pobjeda i četiri ravno naslova.

Citroën C4 WRC specifikacije

Motor

2,0-litreni (1.998 ccm) turbopunjeni ugrađeni četverocilindrični

Konjska snaga

315 KS

Moment

430 lb ft

Nosač

Awd

Prijenos

5 brzina

0-62 mph

n/a

Prijenos

1230kg

Njegova tajna nije bila sirova agresija, već ravnoteža i smirenost. Dok se većina ostalih automobila borila protiv terena, činilo se da je C4 nekako zanemario. Bila je klinička, izračunata i razorno učinkovita. U Loebovim rukama činilo se da lebdi po kontinentima s nervoznom lakoćom, skupljajući trofeje poput bejzbol kartica.

5
Ford Focus RS


2017 Ford Focus RS, Front 3/4
Ford

Između 1999. i 2010. godine, Ford Focus RS isklesao je 44 pobjede – a nijedan od njih nije postao lako. Ovaj je automobil bio radna konja sa srcem lava. Vođeni legendama poput Carlosa Sainza, Colina McRaea i Marcusa Grönholma, fokus RS borio se s borbama s Brawnom i domišljatošću.

Ford Focus RS Specifikacije performansi

Motor

2,3-litreni turbopunjeni u liniju

Konjska snaga

350 KS

Moment

350 KS

Prijenos

6-stupanjski priručnik

Nosač

Pogon na sve kotače

0-60 mph

4,7 sekundi

Rub

3434 lbs

To je pomoglo Fordu da povrati naslov proizvođača 2006. godine, prvi od sredine 70-ih. Možda nije uvijek bio najsjajniji, ali bio je to ozbiljan automobil. A da i ne spominjemo, za Amerikance, ovo je bio jedan od rijetkih uglednih rally automobila koji smo ovdje doživjeli, što ga je činilo pomalo rodnim gradskim junakom za obožavatelje American Rally.

4
Volkswagen Polo R


2013 Volkswagen Polo R WRC Rally Car
VW

Kad je Volkswagen došao igrati 2013. godine, nisu se olakšali u WRC -u. Polo R WRC je osvojio 43 pobjede i četiri izravna naslova proizvođača prije nego što je VW naglo povukao čep 2016. godine.

Volkswagen Polo R WRC specifikacije performansi

Motor

1,6-litreni turbopunjeni četverocilindrični

Konjska snaga

300 KS

Moment

250 lb-ft

Nosač

Awd

Prijenos

6-stupanjski

Rub

2.646 funti

Bilo je dominantno, učinkovito i nemilosrdno brzo. Sa Sebastienom Ogierom za volanom, polo se osjećao manje poput automobila, a više poput kirurškog instrumenta, secirajući faze s preciznom preciznošću. Došao je, vidio, pobijedio je.

3
Lancia Delta Integrale


1990. Lancia Delta HF Integrale na pozornici mitinga
Lancia

Između 1987. i 1992. Delta Lancia nije samo dominantna – bila je nedodirljiva. S 46 pobjeda i šest uzastopnih naslova proizvođača, ovo je bio manje rally automobila i više varalica.

Lancia Delta Integrale Specifikacije performansi

Motor

2,0-litreni turbopunjeni inline-4

Konjska snaga

165 KS

Moment

188 lb-ft

Prijenos

5-stupanjski priručnik

Nosač

RWD

0-60 mph

6,4 sekunde

Rub

2624 lb

Integrale se brzo razvijao, a svaka je iteracija tvrdoglavija od posljednje, pakirajući turbopunjeni bijes, pametne razlike i otpornost. Nije samo pobijedio konkurenciju; Ponovno je napisao pravila. Bilo je nešto gotovo kliničko u vezi s njegovom preciznošću-gledano kako je prolazio kroz Finsku ili klizajući kroz Monte Carlo, činilo se sirovim i neobuzdanim.

2
Subaru Impreza WRC


Malo je ikoničnih rally automobila od one plavo-zlatne Subaru Impreze, probijajući se kroz šume s ravnim četverostrukim zavijanjem koji odjekuje između stabala. Ovo je jedinstven automobil u tome što je, više od bilo kojeg drugog rally trkača, Impreziov uspjeh do danas zapovjedio ostatku cijelog branda Subarua.

Subaru Impreza WRC specifikacije performansi

Motor

2.0/ 2/5-litreni turbopunjeni ravni-4

Prijenos

5/6-stupanjski priručnik

Pogon

Awd

Vlast

265-333 KS

Moment

253-346 lb-ft

0-60 mph

5,5-4,7 sekundi

Rub

3.240 funti

Od 1993. do 2008. godine, Impreza je zaradio 46 pobjeda WRC -a i besmrtne vozače poput Colina McRaea, Richarda Burnsa i Pettera Solberga. Ovo je bio automobil koji se osjećao kao da ima dušu. Bilo da je preskakao snijeg ili napadao asfalt, utjelovio je mrvicu, dramu i svojevrsnu plemenitu divljaštvo.

1
Toyota Celica


Toyota Celica WRC
Automobil i klasik

Toyota Celica nikada nije bila najvažniji automobil, ali kad je utrkivao, to je učinio i sa smrtonosnom namjerom. Kroz kasne 80 -ih i ranih 90 -ih, Celica je pomogla Toyoti da ureza svoje mjesto u povijesti skupa, posebno u događajima izdržljivosti poput napornog skupa Safari.

Toyota Celica WRC Specifikacije performansi

Motor

Turbopunjeni 2,0-litreni četverocilindrični

Konjska snaga

255 KS

Moment

224 lb-ft

Prijenos

5 brzina

Nosač

Awd

0-60 mph

5,8 sekundi

Rub

2.645 funti

Pobijedila je na velikim, na velikim mjestima i postavila temelje za Toyotin moderni reproduciranje. Bilo je teško, pouzdano i smrtonosno kad je podcijenio.

Rally Racing je lud i volimo je

Ovih deset strojeva nisu samo popis statistika i pobjeda – oni su otkucaji povijesti skupa. Nosili su legende do slave, razbili konvencije i doveli navijače na noge u snijegu, u prašini, na kiši. Nisu izgrađeni za pobjedu u natjecanjima ljepote, iako se mnogi pohvale na dizajnu tijela o kojima ljubitelji automobila još uvijek sanjaju. Izgrađeni su za utrku u nemogućim uvjetima, na nemogućim stazama, nemogućim brzinama.

Rally Racing je oduzeo život mnogih divnih vozača i gledatelja. Upravo bez ikakvog poštovanja uvrštavamo ove automobile i njihove pilote. Evo kraljeva prljavog, prašnjavog, bočnog svijeta. Dugo mogu kliznuti.

Next Post
NASCAR COTA PULNI RASPORED I TV RASPORED ZA ECHOPARK AUTOMOTIVE Grand Prix i ostale utrke

NASCAR COTA PULNI RASPORED I TV RASPORED ZA ECHOPARK AUTOMOTIVE Grand Prix i ostale utrke

12-godišnji Keelan Harvick osigurava povijesni trenutak unatoč mučno kratkoj turneji s ocem Kevinom Harvickom

12-godišnji Keelan Harvick osigurava povijesni trenutak unatoč mučno kratkoj turneji s ocem Kevinom Harvickom

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

28/04/2025
Kada i gdje gledati Formula 1 uživo na Smart TV-u, mobilnoj aplikaciji i detaljima utrka u Indiji, Velikoj Britaniji i SAD-u

Kada i gdje gledati Formula 1 uživo na Smart TV-u, mobilnoj aplikaciji i detaljima utrka u Indiji, Velikoj Britaniji i SAD-u

03/04/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Švedska motosport nada se sezoni 2025.

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

07/06/2025
Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

07/06/2025
Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

07/06/2025
Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

07/06/2025

Recommended

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

07/06/2025
Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

07/06/2025
Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

07/06/2025
Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

07/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

07/06/2025
0

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

07/06/2025
0

Popularna ažuriranja

Dobrodošli na GP Aragon!

Dobrodošli na GP Aragon!

05/06/2025
0

Fia Action pokreće masovni vozački prosvjed s više od 10 tisuća eura na kocki

Fia Action pokreće masovni vozački prosvjed s više od 10 tisuća eura na kocki

19/03/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr