Postoji određena vrsta poezije u načinu na koji se rally automobil probija kroz kut, gume koje se navijaju na šljunku samo da bi ga bacili natrag u sprej i zijali u stranu. A ako imate dovoljno sreće da ga svjedočite u tijelu, prekriveni finim slojem prašine i strahopoštovanja, počinjete shvaćati zašto ovi strojevi – i legende koje ih pilotiraju – imaju tako uzvišeno mjesto u moto sportu.
Tijekom desetljeća, Svjetsko prvenstvo u mitingu bilo je lopov za auto dizajn, proizvodeći ne samo prvake, već ikone na i izvan pozornice. Ovo su deset automobila koji su najviše pobijedili, a svaki ostavljajući set blatnjavih guma u povijesti.
10
Lancia Stratos
Lancia Stratos bio je čisto kazalište. Srednji motor, britvica i lijepa, to je bio konceptni automobil koji su ljudi zapravo utrkivali. Sa 17 pobjeda i tri naslova proizvođača od 1974. do 1976. godine, bio je prvi automobil koji je namijenjen za okupljanje-i pokazalo se.
Lancia Stratos HF Specifikacije
Motor |
2,4-litreni V-6 |
Prijenos |
5-stupanjski priručnik |
Pogon |
RWD |
Vlast |
190 KS (varijanta ceste), do 320 KS u trkačkoj specifikaciji |
Moment |
165 lb-ft (varijanta ceste) |
0-60 mph |
5,9 sekundi |
Rub |
2,161 lbs (cestana verzija), 1.940 lbs (verzija grupe 4) |
Kad su Stratos vrištali pored oblaka prašine, bilo je to kao da vidimo svemirski brod u šumi. Bilo je nepredvidivo, nestabilno, opasno i krajnje slavno.
9
Peugeot 205 T16
Da su rally automobili imali duhovne životinje, Peugeot 205 T16 bio bi neka vrsta malog bijesnog krila s lišćem i grančicama u kosi i krvi na mazi. Mala, žestoka i krajnje neustrašiva, ova skupina B legenda prolazila je kroz pozornice s turbo zviždukom.
Peugeot 205 T16 Specifikacije performansi
Motor |
1,8-litreni turbopunjeni inline-4 |
Prijenos |
5-stupanjski priručnik |
Pogon |
Awd |
Konjska snaga |
197 KS (cestana verzija), 300-400+ (rally verzija) |
Moment |
188 lb-ft (cestana verzija), 260+ lb-ft (rally verzija) |
0-60 mph |
5,7 sekundi |
Rub |
2.050 funti |
Osvojio je 16 skupova i osigurao naslove proizvođača uzvratnih napada 1985. i 1986. godine. Taj je automobil bio poput gledanja nekoga kako putuje i zaletjeti, ali nikad nije pao. Bio je pobunjenik s uzrokom, a kratko vrijeme u središtu pozornosti izgorjelo je svijetlo i brzo.
8
Audi quattro
Rallying je bio afera s pogonom na dva kotača prije Audi Quattro-a. Nakon toga, sve se promijenilo. Svojom revolucijom s pogonom na sve kotače, Audi Quattro nije samo osvojio 23 WRC događaja, već je bacio sport na glavu.
Audi Quattro Specifikacije performansi
Motor |
2,1-litreni turbopunjeni inline-5 |
Prijenos |
5-stupanjski priručnik |
Pogon |
Awd |
Konjska snaga |
200-306 KS (cestovne verzije), 450-500+ HP (rally verzije) |
Moment |
199-258 lb-ft (cestovne verzije), 435 lb-ft (S1/ grupa B verzija) |
0-60 mph |
6,6 sekundi |
Rub |
2.646 funti |
Vozači poput Hannu Mikkola i Michèle Mouton napravili su povijest za volanom ove zvijeri. Bilo je teško, bilo je brzo i zahtijevalo je poštovanje. Zvuk njegovog petocilindričnog ratnog krika i dalje progoni maglovito, šljunčano-y postavlja svijet. Ovo je tektonski pomak koji je zauvijek preoblikovao rally krajolik.
7
Citroën Xsara
Prije C4, došao je Citroën Xsara – automobil koji je izgledao kao skromni hatchback dok niste vidjeli što može učiniti u rukama pravog profesionalaca. S 32 pobjede WRC-a i tri izravna prvenstva vozača (2004-2006), XSARA je bio Citroënov otvor u njihovoj dominaciji od sredine 2000-ih.
Citroën Xsara Specifikacije performansi
Motor |
2,0-litreni (1.998 ccm) turbopunjeni u liniju |
Prijenos |
6-stupanjski |
Pogon |
Awd |
Vlast |
315 KS |
Moment |
420 lb-ft |
0-60 mph |
4 sekunde |
Rub |
2.711 lbs |
Možda nije imao bljesak svojih nasljednika, ali pogodio je precizno. Bio je to skalpel do čekića, a njegov je uspjeh pomogao u oblikovanju dinastije.
6
Citroën C4
Citroën je jedna od onih marki koje Amerikanci obično ne znaju ako ne obraćaju pozornost na rally postolja. Od 2007. do 2010. godine, Citroën C4 WRC bio je stroj za pobjedu. Vođen sjajem Sébastien Loeb usredotočen na laser, prikupio je 36 pobjeda i četiri ravno naslova.
Citroën C4 WRC specifikacije
Motor |
2,0-litreni (1.998 ccm) turbopunjeni ugrađeni četverocilindrični |
Konjska snaga |
315 KS |
Moment |
430 lb ft |
Nosač |
Awd |
Prijenos |
5 brzina |
0-62 mph |
n/a |
Prijenos |
1230kg |
Njegova tajna nije bila sirova agresija, već ravnoteža i smirenost. Dok se većina ostalih automobila borila protiv terena, činilo se da je C4 nekako zanemario. Bila je klinička, izračunata i razorno učinkovita. U Loebovim rukama činilo se da lebdi po kontinentima s nervoznom lakoćom, skupljajući trofeje poput bejzbol kartica.
5
Ford Focus RS
Između 1999. i 2010. godine, Ford Focus RS isklesao je 44 pobjede – a nijedan od njih nije postao lako. Ovaj je automobil bio radna konja sa srcem lava. Vođeni legendama poput Carlosa Sainza, Colina McRaea i Marcusa Grönholma, fokus RS borio se s borbama s Brawnom i domišljatošću.
Ford Focus RS Specifikacije performansi
Motor |
2,3-litreni turbopunjeni u liniju |
Konjska snaga |
350 KS |
Moment |
350 KS |
Prijenos |
6-stupanjski priručnik |
Nosač |
Pogon na sve kotače |
0-60 mph |
4,7 sekundi |
Rub |
3434 lbs |
To je pomoglo Fordu da povrati naslov proizvođača 2006. godine, prvi od sredine 70-ih. Možda nije uvijek bio najsjajniji, ali bio je to ozbiljan automobil. A da i ne spominjemo, za Amerikance, ovo je bio jedan od rijetkih uglednih rally automobila koji smo ovdje doživjeli, što ga je činilo pomalo rodnim gradskim junakom za obožavatelje American Rally.
4
Volkswagen Polo R
Kad je Volkswagen došao igrati 2013. godine, nisu se olakšali u WRC -u. Polo R WRC je osvojio 43 pobjede i četiri izravna naslova proizvođača prije nego što je VW naglo povukao čep 2016. godine.
Volkswagen Polo R WRC specifikacije performansi
Motor |
1,6-litreni turbopunjeni četverocilindrični |
Konjska snaga |
300 KS |
Moment |
250 lb-ft |
Nosač |
Awd |
Prijenos |
6-stupanjski |
Rub |
2.646 funti |
Bilo je dominantno, učinkovito i nemilosrdno brzo. Sa Sebastienom Ogierom za volanom, polo se osjećao manje poput automobila, a više poput kirurškog instrumenta, secirajući faze s preciznom preciznošću. Došao je, vidio, pobijedio je.
3
Lancia Delta Integrale
Između 1987. i 1992. Delta Lancia nije samo dominantna – bila je nedodirljiva. S 46 pobjeda i šest uzastopnih naslova proizvođača, ovo je bio manje rally automobila i više varalica.
Lancia Delta Integrale Specifikacije performansi
Motor |
2,0-litreni turbopunjeni inline-4 |
Konjska snaga |
165 KS |
Moment |
188 lb-ft |
Prijenos |
5-stupanjski priručnik |
Nosač |
RWD |
0-60 mph |
6,4 sekunde |
Rub |
2624 lb |
Integrale se brzo razvijao, a svaka je iteracija tvrdoglavija od posljednje, pakirajući turbopunjeni bijes, pametne razlike i otpornost. Nije samo pobijedio konkurenciju; Ponovno je napisao pravila. Bilo je nešto gotovo kliničko u vezi s njegovom preciznošću-gledano kako je prolazio kroz Finsku ili klizajući kroz Monte Carlo, činilo se sirovim i neobuzdanim.
2
Subaru Impreza WRC
Malo je ikoničnih rally automobila od one plavo-zlatne Subaru Impreze, probijajući se kroz šume s ravnim četverostrukim zavijanjem koji odjekuje između stabala. Ovo je jedinstven automobil u tome što je, više od bilo kojeg drugog rally trkača, Impreziov uspjeh do danas zapovjedio ostatku cijelog branda Subarua.
Subaru Impreza WRC specifikacije performansi
Motor |
2.0/ 2/5-litreni turbopunjeni ravni-4 |
Prijenos |
5/6-stupanjski priručnik |
Pogon |
Awd |
Vlast |
265-333 KS |
Moment |
253-346 lb-ft |
0-60 mph |
5,5-4,7 sekundi |
Rub |
3.240 funti |
Od 1993. do 2008. godine, Impreza je zaradio 46 pobjeda WRC -a i besmrtne vozače poput Colina McRaea, Richarda Burnsa i Pettera Solberga. Ovo je bio automobil koji se osjećao kao da ima dušu. Bilo da je preskakao snijeg ili napadao asfalt, utjelovio je mrvicu, dramu i svojevrsnu plemenitu divljaštvo.
1
Toyota Celica
Toyota Celica nikada nije bila najvažniji automobil, ali kad je utrkivao, to je učinio i sa smrtonosnom namjerom. Kroz kasne 80 -ih i ranih 90 -ih, Celica je pomogla Toyoti da ureza svoje mjesto u povijesti skupa, posebno u događajima izdržljivosti poput napornog skupa Safari.
Toyota Celica WRC Specifikacije performansi
Motor |
Turbopunjeni 2,0-litreni četverocilindrični |
Konjska snaga |
255 KS |
Moment |
224 lb-ft |
Prijenos |
5 brzina |
Nosač |
Awd |
0-60 mph |
5,8 sekundi |
Rub |
2.645 funti |
Pobijedila je na velikim, na velikim mjestima i postavila temelje za Toyotin moderni reproduciranje. Bilo je teško, pouzdano i smrtonosno kad je podcijenio.
Rally Racing je lud i volimo je
Ovih deset strojeva nisu samo popis statistika i pobjeda – oni su otkucaji povijesti skupa. Nosili su legende do slave, razbili konvencije i doveli navijače na noge u snijegu, u prašini, na kiši. Nisu izgrađeni za pobjedu u natjecanjima ljepote, iako se mnogi pohvale na dizajnu tijela o kojima ljubitelji automobila još uvijek sanjaju. Izgrađeni su za utrku u nemogućim uvjetima, na nemogućim stazama, nemogućim brzinama.
Rally Racing je oduzeo život mnogih divnih vozača i gledatelja. Upravo bez ikakvog poštovanja uvrštavamo ove automobile i njihove pilote. Evo kraljeva prljavog, prašnjavog, bočnog svijeta. Dugo mogu kliznuti.