Budućnost Yukija Tsunode u Formuli 1 doživjela je odlučujući zaokret kada je Red Bull potvrdio da neće imati mjesto u utrci 2026. Premješten je u pričuvnu ulogu, čime je završio svoju vožnju kao stalni vozač, ali nije u potpunosti zatvorio vrata utrkama najviše razine.
Na njegovo mjesto unaprijeđen je Isack Hadjar, dok je Liam Lawson zadržan u ekipi. Arvid Lindblad se također pridružio Formuli 1, čime je Tsunoda postao višak u timu. Unatoč ovoj situaciji, japanski vozač ostaje ambiciozan i želi nastaviti sudjelovati u Formuli 1. Ipak, kruže glasine o njegovom mogućem prelasku u alternativnu seriju, Formulu E.
Suosnivač Formule E, Alberto Longo, otvoreno je izrazio interes za Tsunodu, smatrajući ga privlačnom figura ne samo kao vozača već i kao komercijalnu imovinu. Longo je istaknuo kako Japan predstavlja ključno tržište za seriju, a vozači poput Yukija Tsunode bitno doprinose njenoj popularnosti.
“Kao promotor prvenstva, bez sumnje. To je važno tržište za nas i volimo imati lokalne heroje… To ne ovisi o meni ili o Formuli E. Taj sektor, konkretno vozači, čista je odluka voditelja tima ili vlasnika,” rekao je Longo.
Za 2026. godinu, Tsunoda će ostati unutar Red Bulla kao testni i rezervni vozač za oba sestrinska tima. Povijest pokazuje da rezervne pozicije mogu biti portal nazad u glavnu utrku, kao što je to bio slučaj s Alexom Albonom, ili se mogu pretvoriti u trajne pozicije koje tiho vode kraju karijere. Ta neizvjesnost dodatno pojačava povezanost Tsunode s Formulom E, serijom koja se priprema na veliki tehnički skok s novim Gen4 automobilima.
Nekoliko bivših vozača Formule 1 obnovilo je svoje karijere u Formuli E, uključujući Felipea Massu, Stoffela Vandoornea i Antonija Giovinazzija. Ova serija donosi novu priliku i za Tsunodu, koji je nedavno prisustvovao inauguralnom Tokyo E-Prixu 2024. i pokazao zanimanje za vožnju električnih automobila.
“Da, jučer sam prvi put vozio simulator s Formulom E. Nisam očekivao količinu snage koju ovaj auto ima.” – Yuki Tsunoda
Iako trenutno njegovo glavno fokusiranje ostaje na Red Bullu, Tsunodina pričuvna uloga nudi ograničenu vidljivost, osobito sada kada se očekuje da će Ayumu Iwasa ostati primarni simulator i pomoćni vozač.
Šef Red Bulla podržava Yukija Tsunodu: “Yuki će dobiti još jednu priliku”
Odluka Red Bulla uslijedila je nakon teške sezone 2025. godine, kada je Tsunoda unaprijeđen u partnera Maxa Verstappena. Unatoč nekim poboljšanjima, ukupna slika bila je razočaravajuća. Njegov kvalifikacijski zaostatak za Verstappenom iznosio je prosječno tri četvrtine sekunde, što je najveća razlika među suigračima.
Šef RB momčadi, Laurent Mekies, naglasio je da Tsunodina degradacija ne odražava sumnju u njegove sposobnosti. “Imamo težak auto za voziti. Pokušali smo sve što smo mogli da podržimo Yukija,” rekao je Mekies. “U nekoj smo fazi morali napraviti tešku odluku o tome gdje vidimo budućnost.”
“Nadam se, i mislim, da će Yuki dobiti još jednu priliku. On će biti rezervni vozač s nama sljedeće godine. Nikad ne znaš što će se dogoditi… To je za njega neuspjeh, ali uvjeren sam da ima puno toga u sebi što će mu omogućiti da dobije još jednu priliku.” – Laurent Mekies
Tsunoda je javno izrazio svoju želju da dokaže kako i dalje ‘zaslužuje mjesto na gridu’, iako su prošle sezone bile razočaravajuće. S obzirom na to da su testiranja 2026. udaljena samo nekoliko mjeseci, i tržište vozača mijenja se brzo, njegova budućnost ostaje neizvjesna.

















