Porsche Cayenne EV: Revolucija u svijetu SUV-ova
Porsche se sprema napraviti zapaženu promjenu u svom asortimanu automobila otkrivenjem četvrte generacije električne verzije svog najprodavanijeg modela, Cayenne SUV. Ova baterija-električna inačica koja će biti predstavljena kasnije ove godine, već se uveliko očekuje na tržištu Velike Britanije. Ovaj potez pokazuje kako Porsche prepoznaje izazove i prilike u svijetu automobilske industrije, gdje se elektrifikacija sve više nameće kao norma.
Koncept i razvoj
Porsche je svjestan rizika koji dolazi s lansiranjem potpuno električne verzije svog najprodavanijeg modela. Iako će Cayenne EV ući u proizvodnju, kompanija će i dalje razvijati i prodavati tradicionalne benzinske verzije ovog modela najmanje do 2035. godine, što jasno ukazuje na njihov oprezan pristup promjenama na tržištu.
Nedavno, prototip novog Cayenne EV-a, još uvijek obavijen u kamuflažu, bio je prikazan na Goodwood Festivalu brzine. U ovoj demonstraciji, vozio ga je Porscheov vozač razvoja, Gabriel Jilkov, koji je postavio impresivno vrijeme na stazi Shelsley Walsh, čime je pokazao potencijal novog modela.
Dizajn i karakteristike
Novi Cayenne EV bit će viši i duži od svoje benzinske verzije, što će donijeti povećanu stabilnost i udobnost vožnje. Model će biti opremljen dvomotorom s pogonom na sve kotače, koristeći Porscheov vlastiti dizajn električnih motora sprijeda i straga. Stražnji motor, posebno dizajniran za ovaj model, pomoći će u pružanju potrebne snage.
Premda Porsche još nije objavio detalje o izlaznim snagama, očekuje se da će model imati približno 395 konjskih snaga za ulazni model, oko 590 za model S, dok će turbo verzija imati snagu veću od 986 konjskih snaga. Ovo bi mogao učiniti najmoćnijim SUV-om u Velikoj Britaniji.
Performanse i tehnologija
U pogledu performansi, očekuje se da će Cayenne EV imati domet do 370 milja, što ga stavlja u istu kategoriju kao i njegovi suparnici, poput Lotus Eletre. Porsche se ponosi svojim inženjerskim dostignućima, a novi Cayenne ne bi trebao biti iznimka. Projektovan je da obezbijedi ubrzanje od 0 do 100 km/h u samo tri sekunde, dok će najviša brzina biti ograničena na 155 mph.
Osim snažnog pogona, svi modeli bit će opremljeni aktivnim prigušivačima za poboljšanu udobnost i stabilnost, a neki od najnaprednijih modela imat će i upravljanje stražnjim kotačima kako bi poboljšali agilnost pri malim brzinama.
Unutrašnjost i iskustvo vožnje
Trenutno se rade posljednje pripreme interijera Cayenne EV-a, a iako su fotografije kabine još uvijek tajna, očekuje se da će vozači imati mogućnost slušati sintetizirani zvuk motora, uključujući i zvukove koji podsjećaju na “originalni Porsche V8 motor”. Ovakva opcija dodatno će obogatiti doživljaj vožnje.
Sascha Niesen, voditeljica provjere i valjanosti za Cayenne EV, napominje da dizajn novog modela neće biti radikalno različit od Macan EV, ali će se značajno poboljšati u distribuciji zakretnog momenta kako bi se nosio s dodatnom snagom i težinom.
Prva iskustva s vožnjom
Prvi testovi pokazuju da je Cayenne EV visoki model koji pruža izvanredno iskustvo vožnje. Uočava se visoka sjedala koja omogućavaju dobar pregled, a snaga pobuđuje povjerenje vozača na stazi. U akciji, Cayenne EV se ponaša kao sportski automobil, pružajući izniman osjećaj kontrole i stabilnosti.
Gabriel Jilkov, koja je testirala prototip modela, opisuje nevjerojatno brzo ubrzanje i zapanjujući osjećaj stabilnosti, čak i na zahtjevnim dijelovima staze. Rezultati su pokazali da novi model može konkurirati i najbržim SUV-ovima na tržištu, što dodatno potvrđuje Porscheovu predanost kvaliteti i performansama.
Novi Porsche Cayenne EV donosi spoj luksuza, performansi i ekološke održivosti, što ga čini jednim od najzanimljivijih automobila koji će se uskoro pojaviti na tržištu. Kako se približava datum lansiranja, svi zainteresirani s nestrpljenjem očekuju više informacija o ovom nevjerojatnom modelu.