• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Tuesday, November 18, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home MOTO GP

Nova pravila za MotoGP: Vjerojatna obveza korištenja V4 motora za sve timove

06/03/2025
in MOTO GP
0 0
0
Nova pravila za MotoGP: Vjerojatna obveza korištenja V4 motora za sve timove
Share on FacebookShare on Twitter

Yamaha i novi V4 motor: Evolucija u MotoGP-u

Iako Yamaha tradicionalno koristi inline četiri konfiguraciju u svojim MotoGP motociklima, posljednje vijesti sugeriraju da se situacija mijenja. Naime, Yamaha već radi na razvoju novog V4 motora kako bi se suočila s brojnim izazovima u ovom izuzetno konkurentnom moto sportu. Ovaj korak dolazi kao odgovor na sve veću brzinu i izlaznu prednost koje uživaju njihovi rivali.

Promjena motora kao nužnost

Prema novim pravilima koja će biti uvedena 2027. godine, proizvodnja V4 motora bi mogla postati gotovo obavezna. Tijekom 2023. godine, Yamaha je postala posljednji proizvođač koji koristi izlazni V4 nakon odlaska Suzukija iz MotoGP svjetla. Iz toga proizlazi da Yamaha istražuje alternativne konfiguracije motora koje će joj pomoći u postizanju boljih performansi u budućnosti.

M1: Nova dimenzija motocikla

Paolo Pavesio, novi šef tima, najavio je kako će za razvijanje V4 motora biti potrebno izraditi cijeli novi motocikl. Razlog tome leži u činjenici da bi novi V4 motor trebao imati drugačiji oblik i dimenzije od trenutne inline četiri, što bi značilo i različit pristup dizajnu motocikla. Postavljanjem dva bloka od dva cilindra u obliku V-a, novi M1 bi mogao biti uži, omogućujući bolju aerodinamiku i manju otpornost zraka.

Aerodinamička pravila i prednosti V4

Iako se smanjenje motora sa 1000cc na 850cc može činiti kao ključni faktor u promjeni, stvarna promjena dolazi kroz ažuriranje aerodinamičkih pravila. Smanjenje složenosti i borba protiv ‘prljavog zraka’ koji nastaje zbog krila bicikla potaknula je nova pravila koja će smanjiti dopuštenu širinu aerodinamičkih uređaja na pola. Ovo će otvoriti mogućnosti za proizvođače u tome kako dizajniraju svoje motocikle.

U ovom kontekstu, V4 motor nudi značajnu prednost jer omogućava manju širinu okvira, što zauzvrat stvara više prostora unutar aerodinamičke kutije za veća krila. Na taj način, Yamaha može zadržati neke prednosti koje su novi propisi željeli smanjiti, povećavajući tako svoje šanse na stazi.

Oprezni stav vozača

Unatoč svemu, Yamaha se još nije službeno obvezala na utrkivanje s novim V4 motorom. Neki vozači unutar tima izražavaju sumnju u potrebu za novim motorom. Jack Miller, vozač KTM-a, nedavno je izjavio da smatra da je V4 "fadski trend" i da trenutačna konfiguracija motora već nudi značajne performanse.

Historijski kontekst

Važno je napomenuti da je inline četiri motor bio središnjica Yamahine strategije u MotoGP od samog početka motorske ere 2002. godine. Stoga, eventualno odricanje od tog koncepta ukazuje na značajnu promjenu u razmišljanju i strategiji tvrtke u doba kada inovacije u tehnologiji i dizajnu sve više određuju uspjeh na stazi.

Yamaha nastoji izbalansirati tradiciju i inovaciju, a budućnost motocikala u MotoGP-u mogla bi značiti povratak korjenima ili uvođenje sasvim nove ere u ovom spektakularnom sportu. Bez sumnje, razvoj V4 motora donosi sa sobom mnoge neizvjesnosti, ali i uzbuđenje glede budućih utrka.

Next Post
Vijesti o Superautomobilima: Porscheov gotovo australski turnejski automobil nestaje

Vijesti o Superautomobilima: Porscheov gotovo australski turnejski automobil nestaje

Od početnika do WRC sezone u samo četiri natjecanja

Od početnika do WRC sezone u samo četiri natjecanja

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

17/11/2025
Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

17/11/2025
Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

17/11/2025
Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

17/11/2025

Recommended

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

17/11/2025
Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

17/11/2025
Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

Kako gledati? Prijenos UŽIVO, ažuriranja i više.

17/11/2025
Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

Je li LDV-ov terenski SUV vrijedan više pažnje u popularnom segmentu?

17/11/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

Formula 1 Las Vegas GP se vraća s nižim cijenama i manje drame

17/11/2025
0

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

Osam izvrsnih knjiga za vino entuzijaste

17/11/2025
0

Popularna ažuriranja

MRAP MaxxPro i obuka vozača u off-road uvjetima

MRAP MaxxPro i obuka vozača u off-road uvjetima

02/07/2025
0

ERC – nova faza snage spremna za okretanje 25

ERC – nova faza snage spremna za okretanje 25

25/03/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr