Nico Rosberg, Sky F1 Pundit i Svjetski prvak 2016., uvjeren je da će tehnička direktiva Grand Prix Španjolske imati “ogroman” utjecaj na sezonu F1 2025.
Međutim, kolegica pundit Naomi Schiff tvrdi da bi promjene mogle dovesti samo do 0,1 sekunde razlike u izvedbi timova.
Sky F1 pundisti podijeljeni oko španjolskih promjena
Nakon što je tehnička direktiva TD018 najavljena tijekom zime, stupila je na snagu uoči španjolskog Grand Prixa ovog vikenda na Circuit de Barcelona-Catalunya. Ova direktiva označava najnoviji korak u FIA-inom strogom nadzoru nad fleksibilnim krilima, koji su ključni aerodinamički elementi automobila F1.
Utjecaj prednjih krila na sezonu
S obzirom da su prednja krila vjerojatno najsnažniji aerodinamički elementi automobila, Rosberg tvrdi da ova direktiva može značajno promijeniti tijek sezone F1 2025. Tijekom medijskog razgovora na Grand Prixu, Ferrariov timski šef Fred Vasseur opisao je mjeru kao potencijalnog “GameChanger-a”.
Naomi Schiff, koja je također sudjelovala u Sky F1 pokrivenosti, komentirala je da je vidjela procjene koje sugeriraju da bi timovi mogli steći ili izgubiti koeficijent od oko 0,1 sekunde po krugu zbog ovih promjena. “Vidjela sam analize koje sugeriraju da će to biti desetina razlike”, rekla je, naglašavajući neizvjesnost oko toga hoće li promjena imati veće posljedice za sve timove jednako.
Izazovi i prilike za timove
Schiff dodaje da, iako su mnogi timovi imali koristi od fleksibilnog krila, konačni učinak ovih promjena na redoslijed trkaćih timova može biti sličan. “Bit će zanimljivo vidjeti kako to utječe na ravnotežu automobila”, objasnila je, naglašavajući da su provedeni testovi opterećenja različiti od stvarnih uvjeta na stazi.
Kao odgovor na ove komentare, Rosberg je naglasio da će promjene na prednjem krilu “imati ogroman” učinak na aerodinamičku ravnotežu automobila. Izrazio je zabrinutost da će vozači sada osjećati “masivni nadmoćnik” pri velikim brzinama zbog promjena na prednjem krilu. “To može imati i do dva posto utjecaja na aero ravnotežu u uglovima velikih brzina. To je ogromno za ove trkačke automobile”, rekao je Rosberg.
Aktualna situacija u prvenstvu
McLaren, aktualni prvaci, dolaze na španjolski Grand Prix s prednošću od 147 bodova u konstruktorskom prvenstvu, nakon što su ostvarili šest pobjeda u prvih osam utrka F1 2025. Oscar Piastri vodi prvenstvo vozača, dok njegov suigrač Lando Norris zaostaje samo tri boda nakon osvajanja pobjede u Monaku prošlog vikenda. Red Bullov vozač Max Verstappen uspio je pobijediti u jedinom natjecanju u Japanu i Emiliji Romagna gdje McLaren nije pobijedio.
Ove promjene nisu samo tehničke, već mogu značajno utjecati na strategije timova i psihološke aspekte natjecanja. Očekuje se da će propisi koje je donijela FIA dodatno promovirati borbu za titulu u F1, dovodeći u pitanje dosadašnje omjere snaga među timovima.
Pročitajte sljedeće: Ferrari napravi velike promjene u prednjem krilu SF-25 nakon novih FIA testova