Ticktum i Morel: Blizu postolja u Šangaju
U nedavnom dvoboju Svjetskog prvenstva Formule E ABB FIA, vozači iz tima Cupra, Kiro Ticktum i Morel, došli su do gorkog rezultata gdje su završili na 21. i 4. mjestu. Iako bi ovakav rezultat bio dočekan s oduševljenjem od strane mnogih timova i vozača, za Ticktuma je to bila prilika koja je propuštena. U posljednjim krugovima, Ticktum se približio postolju, ali ga je spriječila "neka upitna vožnja od strane drugih".
Ticktum je odabrao pametan pristup od samog početka utrke, štedeći energiju na skliskoj površini staze koja je pružila nove mogućnosti za strategije. U utrci koja je uključivala različite strategije i raspon energija, njegova sposobnost očuvanja resursa bila je ključna.
Tacktumova strategija
Opreznu strategiju započeo je u prvim krugovima, a isplatio se kada su se vozači Jaguara našli u problemima zbog kazni. Tijekom osam krugova, Ticktum je uštedio između 4% i 6% energije u usporedbi s onima ispred njega, što mu je omogućilo najbolju poziciju s obzirom na stanje terena. Ova strategija osigurala mu je da kao jedan od posljednjih vozača obavi obvezno punjenje jame najbržim tempom, aktivirajući način napada samo kratko prije nego što se povukao.
Zanimljivi trenuci utrke
Ticktum se polako probijao kroz konkurenciju tijekom utrke, prolazeći pored suigrača Davida Beckmanna i vozača kao što su Sam Bird i Jean-Eric Vergne. Ova energična vožnja kulminirala je scenom u posljednjem krugu, gdje je Ticktum napravio potez za treće mjesto, samo da bi u konačnom chicaneu bio prisiljen na izbjegavanje zbog iznenadnog manevara Vergnea. Taj trenutak bio je ključan; nažalost, omogućio je Barnardu da se vrati na treće mjesto.
Učinkovitost Muellera
U drugom dijelu dana, uvjeti su se drastično promijenili, a utrka se odvijala pod sigurnosnim autom. Julius Mueller, koji je bio jedan od vozača s najboljim učinkom, uspio je napredovati u vrlo skliskim uvjetima. Dok su ostali vozači trošili energiju kako bi se probili kroz početne redove, Mueller je odabrao drugačiju strategiju, odlučivši sačuvati svoje resurse.
Njegova sposobnost da izdrži povoljan položaj unatoč izazovima, rezultirala je višim posljedicama nego što se moglo sebi zamisliti. Kao jedini vozač iz prvih deset koji nije odmah aktivirao način napada, Mueller je uspio održati svoju poziciju u teškim vlažnim uvjetima. To mu je omogućilo da kasnije iskoristi strategijske prednosti i uzme nekoliko mjesta u brzini.
Borba do samog kraja
Mueller je naposlijetku došao do šeste pozicije, istovremeno osiguravajući svoju poziciju na vrhu ABB Outrunning ljestvice. Ovaj uspjeh dodatno je učvrstio njegovu reputaciju kao jednog od najsposobnijih vozača ove sezone. Njegova sposobnost preuzimanja rizika u pravom trenutku bila je ključna, a odluke koje je donosio tijekom utrke dovele su do zaslužene pobjede.
Zaključak
Šangaj je još jednom pokazao koliko su nepredvidive i uzbudljive utrke u Formuli E. Ticktum i Mueller stvorili su nevjerojatne trenutke utrke, s visokom napetosti i borbom za pozicije, što dodatno naglašava važnost strategije u ovom sportu. Njihova nastojanja i sposobnosti sigurno će se pratiti i u idućim utrkama, dok se sezona nastavlja razvijati.