Postavljanje sigurnosti i performansi motocikala u MotoGP u središte pažnje, Silverstone je bio domaćin raspravi o uređajima Holeshot i Height Height. Ova rasprava nije iznenadila ljubitelje motociklizma, s obzirom na nedavne incidente uključujući vozače kao što su Alex Marquez i Fabio Quartararo. Neki vozači su izražavali zabrinutost zbog potencijalne opasnosti tih inovacija, dok su drugi naglašavali njihove prednosti.
Incidet i u Silverstoneu počeli su kada je Fabio Quartararo, koji je djelovao snažno i vodio utrku, doživio kvar na stražnjem pogonu samo sedam krugova prije kraja. Ovaj nesretan događaj značajno je utjecao na njegove nade za pobedom, dok su i drugi vozači, poput njegovog suigrača Alex Rinsa, također iskusili slične probleme. Takvi su problemi izazvali dodatnu zabrinutost među vozačima i timovima, osobito kada su se pojavili u kritičnom trenutku utrke.
Promjene u uređaju Holeshot također su bile u središtu pažnje. Tijekom vikenda, vozači su se suočili s izazovima prilikom isključivanja ovih sistema u prvom zavoju. Enea Bastianini, vozač Tech3 KTM-a, opisao je svoje iskustvo s aktiviranim prednjim uređajem, rekavši da je bilo “nemoguće ukloniti ga” u tom sumanutom uvodu utrke. Ovaj problem istaknuo je potrebu za prilagodbom prilikom korištenja ovih tehnologija, posebno na stazama koje imaju zahtjevne prve zavoje.
Alex Marquez, koji je srušio u prvom zavoju, okrivio je kombinaciju “uređaja i previše optimističnog pristupa” za svoj pad. Zaključak koji je donio, ukazuje na potrebnu raspravu o sigurnosnim aspektima ovih tehnologija. Dok je MotoGP već najavio zabranu korištenja svih uređaja za visinu vožnje do 2027. godine, Marquez vjeruje da bi hitna zabrana korištenja Holeshota mogla biti korisna, posebno za staze poput Le Mansa, gdje je vožnja opasna.
Usprkos nesreći, Marquez također smatra da niska temperatura u Silverstoneu igra značajnu ulogu u vožnji, uzimajući u obzir visinu vožnje i njene učinke na kontrolu motocikla. Njegov pragmatičan pristup naglašava važnost analize svih čimbenika koji utječu na sigurnost tijekom utrka.
U isto vrijeme, Marco Bezzecchi, pobjednik utrke, iznio je svoje razmišljanje o uređajima, ističući da ih smatra korisnima za razvoj motocikala. Različiti vozači imaju različite poglede na opasnosti povezane s tim sustavima. Johann Zarco, drugi vozač, slaže se da bi trebalo glasati među vozačima o korištenju Holeshota na određenim stazama, naglašavajući da su uređaji zanimljivi i omogućuju dodatni razvoj motocikala.
Čak i nakon šoka dok su se incidenti događali, Quartararo nije smatrao da je potrebno zabraniti korištenje ovih uređaja, tvrdeći da su problemi prvenstveno nastali iz načina na koji su vozači upravljali svojim motociklima. Njegovo stajalište naglašava pritisak i sanjarenje o brzini, kao i ponos koji vozači osjećaju prema tehnologijama koje koriste. Quartararo je otvoreno poručio: “Neću se odricati ako ga drugi koriste!”
Marc Marquez, koji se natječe za Ducati, iznio je svoje kritike prema višim uređajima, ističući da olakšavaju motocikle u MotoGP-u, ali istodobno čine neke aspekte vožnje opasnijima. Njegova izjava o neobičnim kočenjima na prvom zavoju sugerira neodgovarajući pristup za smanjenje rizika na stazama, što može uzrokovati dodatne komplikacije s sigurnošću.
Aleix Espargaro, bivši vozač Honde, zauzeo je čvrst stav protiv sustava visine vožnje, ističući da oni nikako ne bi trebali biti dio standardizirane opreme motocikala. Njegove riječi o fer igri naglašavaju složenost situacije i potrebu za raspravom unutar zajednice. Dok se svi vozači suočavaju s istim uređajem, pitanje postaje kako upravljati tehnologijom koja može utjecati na sigurnost išle na stazi.
Tehnička pravila MotoGP su u stalnoj evoluciji, a primjeri specifičnih zahtjeva za određene staze jasno pokazuju da liga uzima sigurnost i performanse vrlo ozbiljno. U budućnosti, još će se više njegovati rasprava o tome kako regulirati tehnologije poput Holeshota i sustava visine vožnje, kako bi se osiguralo da utrke budu uzbudljive, ali i sigurne. Ova tema ostaje otvorena i vrlo preporučena za daljnje analize i rasprave među vozačima, timovima i nadležnim tijelima.