MotoGP: Promjene pravila i testiranje nakon ozljeda
U posljednjem razvoju događaja u MotoGP-u, timovi su se dogovorili o prilagodbi strogih pravila testiranja, čime će vozačima omogućiti povratak nakon dugih pauza uzrokovanih ozljedama. Ova odluka dolazi u svjetlu povratka Jorgea Martina, koji je nedavno pretrpio nezgodu koja ga je izbacila iz akcije.
Razlozi za promjene
Pitanje prilagodbe pravila testiranja postalo je tema žustre rasprave među timovima, posebno nakon Martinove ozljede tijekom predsezonskih testiranja u Katru. Njegov tim, Aprilia, pokušao je zatražiti promjenu pravila kako bi omogućili Martinu da se vrati na stazu kroz dodatne testove, ali je zahtjev odbijen.
No, nova pravila, koja su sada na snazi na francuskom Grand Prix-u, pružaju priliku vozačima koji su propustili tri ili više uzastopnih utrka ili nisu sudjelovali 45 dana da se testiraju prije nego što se vrate u konkurenciju. Određuje se da je početak sezone prvi službeni test predsezone IRTA-e, što u ovom slučaju uključuje Martinu početak u veljači.
Specifikacije novih pravila
Ova nova pravila ne dolaze bez ograničenja. Mjesto testiranja mora biti usklađeno s koncesijama proizvođača, a postoje i pravila koja se odnose na krugove koji su već održani u istoj sezoni. Također, nije dopušteno dodavanje dodatnih guma za vrijeme tih testova.
Iako je inicijalno prilagođavanje pravila bilo odbijeno, nova regulacija stupa na snagu odmah i pruža važnu priliku vozačima da se brže vrate u akciju. Na francuskom Grand Prix-u će Miguel Oliveira također imati priliku testirati svoju brzinu.
Izmjene u pravilima nakon američkog Grand Prix-a
Nedavne promjene u pravilima također su usmjerene na sprečavanje sličnih kaosa koji su se dogodili tijekom Grand Prix-a Amerike. Nepisane greške i konfuzije u čitanju pravila dovele su do haosa, stoga su ključni propisi revidirani i pojašnjeni.
Jedna od glavnih promjena odnosi se na vozače koji započinju svoj zagrijavajući krug iz pitlanea. Oni će i dalje moći zauzeti svoje početne pozicije, ali će se suočiti s dvostrukim kaznama u obliku dugog kruga tijekom utrke.
Pristupi za zagrijavanje i promjene bicikala
Kao i ranije, u uvjetima mokre staze ili kada se prikazuje bijela zastava, vozači će moći ući u pitlane na kraju zagrijavajućeg kruga kako bi promijenili svoje bicikle. U tom slučaju, jedina kazna bit će pokretanje same utrke iz pitlanea.
U slučaju da više od 10 vozača planira započeti utrku iz pitlanea, start će se otkazati, a vozači će imati priliku ponovno zauzeti svoje originalne pozicije. Ovo je važna promjena koja bi trebala smanjiti konfuziju koja je vladala u Teksasu.
Zaključak
MotoGP se suočava s izazovima i promjenama koje su usmjerene na jačanje sigurnosti i pravičnosti u utrkama. Povratak vozača nakon ozljeda kroz nova pravila testiranja, kao i revizija propisa nakon haosa u Americi, primjer su kako se sport prilagođava i pokušava sačuvati svoj integritet.