Kraj Michelinova doba u MotoGP-u i dolazak Pirellija
Michelinovo doba u MotoGP-u završit će krajem 2026. godine, čime se zatvara razdoblje od 11 godina ekskluzivnog opskrbljivača guma za ovu vrlo prestižnu motociklističku disciplinu. Tijekom ovog razdoblja, Michelin je bio poznat po visokim performansama, ali i po čestim kritikama, naročito kada su u pitanju prianjanje i dosljednost guma.
U 2027. godini, vlast će preuzeti talijanska tvrtka Pirelli, što dolazi uz značajne tehničke promjene. Novi propisi uključuju prelazak na 850 cc motore, ukidanje sustava upravljanja vožnjom te drastično smanjenje aerodinamičkih dodataka na motociklima. Ova promjena izazvala je miješane reakcije među vozačima. Dok Dorna, organizator natjecanja, pozdravlja novu eru s entuzijazmom, vozači su skeptični, osobito nakon vrućih reakcija do kojih je došlo tijekom argentinskog Grand Prixa.
Reakcije na najavu promjene dobavljača
Najava da će Pirelli postati ekskluzivni dobavljač guma za MotoGP izazvala je različite reakcije unutar svijeta MotoGP-a. Dok neki vozači i timovi vide ovu promjenu kao priliku za obnovu konkurencije, drugi izražavaju zabrinutost zbog tehničkih izazova koje ona nosi. Pirelli već opskrbljuje gume za manje kategorije poput Moto2 i Moto3, no MotoGP zahtijeva drugačiji pristup, a mnogi se pitaju hoće li Pirelli biti u stanju zadovoljiti visoke standarde ovog natjecanja.
Jack Miller, jedan od rijetkih vozača koji je prošao promjenu dobavljača guma, izrazio je sumnju u sposobnost Pirellija da razumije složenosti MotoGP-a. "Malo sam iznenađen što Pirelli ulaže toliko truda. Neće im biti lako razumjeti što se događa u MotoGP-u," rekao je Miller.
Izazovi pridruživanja MotoGP-u
Mladi talent Peter Acosta također dijeli mišljenje o složenosti prilagodbe Pirellija na MotoGP. "Imaju puno iskustva u Superbikeu, a to pomaže u manjim razredima kao što su Moto2 i Moto3, ali MotoGP je potpuno drugačiji sport," istaknuo je.
Ova promjena dobavljača dogodiće se u ključnom trenutku za MotoGP. Francesco Bagnaia, dvostruki svjetski prvak, naglasio je kako će biti važno razvijati motocikle paralelno s gumama: "Bit će sve samo jednostavno."
Skepticizam i prilike za obnovu konkurencije
Marc Marquez, koji je prošao kroz slične promjene 2016. godine, također izražava rezervu prema ovoj promjeni: "Ne sviđaju mi se ove promjene. Takva promjena uvijek iziskuje prilagodbu u vezi s gumama, proizvođačem i stilom vožnje." S druge strane, Miguel Oliveira vidi to kao priliku za razbijanje trenutne dominacije nekih timova, dodajući: "Promjena dobavljača guma je najvažnija. Ovo može donijeti stvarnu promjenu ravnoteže snage."
Tehnički i logistički izazovi
Odluka da MotoGP vodi jedan dobavljač guma cilja pojednostaviti napredovanje vozača kroz različite klase. Iako Michelin nije želio krenuti tim putem, Pirelli je iskoristio priliku. Ova promjena nosi sa sobom velike tehničke i logističke izazove, kako za Pirelli, tako i za timove u MotoGP-u.
Prijelaz na Pirelli u 2027. godini označava značajnu prekretnicu u povijesti MotoGP-a. Dok jedni vozači i timovi izražavaju zabrinutost, drugi vide mogućnost za obnovu konkurencije i promjenu trenutne ravnoteže snaga. Odlazak Michelin i dolazak Pirellija pruža jedinstvenu priliku za reformu ovog uzbudljivog sporta, dok smo svjesni da će se timovi morati prilagoditi novoj eri.