• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Thursday, June 5, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home MOTO GP Vijesti

MotoGP hitno treba zabraniti uređaje za vožnju

31/05/2025
in Vijesti
0 0
0
MotoGP hitno treba zabraniti uređaje za vožnju
Share on FacebookShare on Twitter

Zabrana uređaja za visinu vožnje i prednjeg starta u MotoGP-u

Od 2027. godine, MotoGP će ući u novu eru, zabranujući korištenje uređaja za prednji start i stražnju visinu vožnje. Ova odluka dolazi kao rezultat sve većih incidenata i nesreća koje ti uređaji mogu prouzročiti, što je posebno postalo evidentno nakon britanskog Grand Prixa na Silverstoneu.

Uređaji za visinu vožnje: inovacija ili opasnost?

Uređaji za stražnju visinu vožnje, uvedeni krajem 2017. godine, fundamentalno su promijenili dizajnersku filozofiju MotoGP strojeva. Ovi uređaji omogućuju vozačima da prilagode geometriju motocikla dok se nalaze u zavojima, smanjujući visinu stražnjeg dijela i poboljšavajući stabilnost u vožnji. Ipak, kako je zabranjena upotreba elektronike za ovaj proces, inženjeri su morali osmisliti složena hidraulička rješenja, koja su, nažalost, podložna kvarovima.

Kada uređaj ne uspije, to može dovesti do katastrofalnih posljedica. Bicikl postaje nestabilan, a postoji i rizik od curenja ulja na stražnji kotač, što značajno povećava opasnost za vozače.

Prednji start: jednostavnija, ali rizična tehnologija

S druge strane, uređaji za prednji start koriste važne mehaničke komponente za zaključavanje prednjeg dijela motocikla prilikom starta. Ova funkcija omogućuje vozačima da se oslobode startne linije brže od konkurencije. Međutim, vrlo često viđamo situacije u kojima mehanizam ne otpusti u pravom trenutku, što može rezultirati ozbiljnim padovima i udarcima.

Tijekom posljednjeg Grand Prixa, Fabio Quartararo je doživio baš takvu nepriliku kada je njegov uređaj otkazao, što je okončalo njegove nade za pobjedom. Slične probleme imali su i njegovi suigrači, što dodatno ističe opasnost koju ovi mehanizmi predstavljaju.

Statistika kvarova i njihovo značenje

Prema insajderima MotoGP-a, čak 75% tehničkih problema i odustajanja (DNF) može se povezati s ovim inovacijama. Takvi kvarovi ne samo da utječu na performanse timova, već također narušavaju sportsku pravdu, jer vozači nemaju kontrolu nad mehaničkim greškama.

Osnovna svrha profesionalnog sporta je zabavljati publiku i pružiti uzbudljive trenutke. Kvarovi koji nastaju zbog kompliciranih uređaja mogu uništiti te trenutke, čineći da se gledatelji i navijači osjećaju frustrirano.

Uloga inženjerstva i pravila MotoGP-a

Inovacija je ključna za razvoj MotoGP-a, no s trenutnom situacijom možemo uočiti kako se ekipa više oslanja na prethodni inženjerski rad nego na sposobnosti vozača. U odnosima između timova i organizatora, čini se da inženjeri imaju sve veći utjecaj na pravila, što može dovesti do situacije u kojoj sigurnost vozača postaje sekundarna.

Kako bi se tome pristupilo, MotoGP bi trebao učiti iz iskustava Formule 1, gdje se pravila brzo prilagođavaju ukoliko nešto postane rizično. Uvođenje sličnih mjera u MotoGP moglo bi značajno unaprijediti sigurnost i spriječiti buduće nesreće.

Razgovori među vozačima

Nakon incidenta iz Silverstonea, vozači su počeli razgovarati o potrebi za razmatranjem zabrane određenih uređaja. Alex Marquez je istaknuo da neki krugovi, poput Le Mansa, predstavljaju veći rizik s ovim tehnologijama, te da bi njihovom zabranom mogli uvelike smanjiti mogućnost nesreća.

Iako neki vozači smatraju da bi uređaji mogli ostati u upotrebi na sigurnijim stazama, mnogi se slažu da se trebaju hitno revidirati ili potpuno ukloniti.

Povezivanje sigurnosti i vještine

U konačnici, zabrana ovih uređaja može učiniti MotoGP sigurnijim i omogućiti vozačima da se oslanjaju na svoje vještine tijekom utrka. Također, ova odluka ne bi zahtijevala značajne tehničke izmjene na motociklima, čime bi se olakšao prijelaz.

U trenutku kada se približavamo sljedećem Grand Prixu u Aragonu, važno je razmotriti sigurnost vozača i poduzeti potrebne mjere koje bi zaštitile njihovo zdravlje i karijere. Ova diskusija o potrebi za zabranom uređaja donosi uvide o budućnosti MotoGP-a i izazovima koje se pred njim nalaze.

Next Post
MotoGP, Silverstone Q2, Fabio Quartararo na pole, ali oprezno: “Kad napravite nekoliko krugova zaredom, to je malo kritično”

MotoGP, Silverstone Q2, Fabio Quartararo na pole, ali oprezno: "Kad napravite nekoliko krugova zaredom, to je malo kritično"

Kris Meeke povlači se s međunarodnog mitinga Donegal kao zvijezda motorne utrke

Kris Meeke povlači se s međunarodnog mitinga Donegal kao zvijezda motorne utrke

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

28/04/2025
Kada i gdje gledati Formula 1 uživo na Smart TV-u, mobilnoj aplikaciji i detaljima utrka u Indiji, Velikoj Britaniji i SAD-u

Kada i gdje gledati Formula 1 uživo na Smart TV-u, mobilnoj aplikaciji i detaljima utrka u Indiji, Velikoj Britaniji i SAD-u

03/04/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
NASCAR Power Rankings: Kyle Larson na vrhu nakon Nashvillea

NASCAR Power Rankings: Kyle Larson na vrhu nakon Nashvillea

04/06/2025
Transporteri Supercars na cesti za Perth – Darwin Double – Supercars

Transporteri Supercars na cesti za Perth – Darwin Double – Supercars

04/06/2025
Vozačko iskustvo na Silverstoneu | Iskustvo jednog sjedala

Vozačko iskustvo na Silverstoneu | Iskustvo jednog sjedala

04/06/2025
Velika nagrada pod otvorenim nebom

Velika nagrada pod otvorenim nebom

04/06/2025

Recommended

NASCAR Power Rankings: Kyle Larson na vrhu nakon Nashvillea

NASCAR Power Rankings: Kyle Larson na vrhu nakon Nashvillea

04/06/2025
Transporteri Supercars na cesti za Perth – Darwin Double – Supercars

Transporteri Supercars na cesti za Perth – Darwin Double – Supercars

04/06/2025
Vozačko iskustvo na Silverstoneu | Iskustvo jednog sjedala

Vozačko iskustvo na Silverstoneu | Iskustvo jednog sjedala

04/06/2025
Velika nagrada pod otvorenim nebom

Velika nagrada pod otvorenim nebom

04/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

NASCAR Power Rankings: Kyle Larson na vrhu nakon Nashvillea

NASCAR Power Rankings: Kyle Larson na vrhu nakon Nashvillea

04/06/2025
0

Transporteri Supercars na cesti za Perth – Darwin Double – Supercars

Transporteri Supercars na cesti za Perth – Darwin Double – Supercars

04/06/2025
0

Popularna ažuriranja

Zašto je Michelin napustio MotoGP?

Zašto je Michelin napustio MotoGP?

07/03/2025
0

Filipinski Rallycross i Nacionalno rally prvenstvo slave 2024. prvaka

Filipinski Rallycross i Nacionalno rally prvenstvo slave 2024. prvaka

25/03/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr