Odluka Jorgea Martina da raskine ugovor s Aprilia krajem 2025. godine putem klauzule o puštanju izazvala je pomutnju u MotoGP -u. Izvršni direktor Dorne, Carmelo Ezpeleta, navodno je “ogorčen” odlukom koja prijeti da će poremetiti tržište transfera 2026. godine.
MotoGP Paddock je potresan vijestima o rijetkom intenzitetu:
Jorge Martin želi otići iz
Aprilija do kraja sezone 2025, unatoč ugovoru koji traje do 2026. godine. Prema nekoliko konklamiranih izvora, uključujući GP One, ova odluka ne prolazi nezapaženo na najvišoj razini: Carmelo Ezpeleta, šef
Dorna, bio bi duboko uznemiren ovim pristupom.
Ugovor potpisan u ljeto 2024. godine uključivao je klauzulu koja omogućava vozaču da prekine sporazum ako, nakon šest Grands Prixa, nije među glavnim pozicijama u prvenstvu. Međutim, Martin je ozlijeđen i trenutačno bez bodova, što ga dovodi u poziciju da aktivira ovu klauzulu. Tako je obavijestio Aprilija o svojim namjerama.
Šok ne dolazi samo od ovog očekivanog odlaska. Ono što je alarmantno za promatrače je domino efekt koji takav odlazak može imati na tržištu prijenosa 2026. godine. Ezpeleta je također bio “ogorčen” ovim preokretom događaja, bojeći se prevelike nestabilnosti u prvenstvu koje se već suočava s velikim promjenama.
Aprilia se suočava s razočaranjem
Na Noaleovoj strani dominiraju bijes i gorčina.
Massimo Rivola i njegovi timovi izgradili su svoj projekt za 2025–2026. godine temeljeći se na talentu Jorgea Martina. Njegov odlazak bi prisilio marku da hitno obnovi svoj tim, usred nepovoljnog tržišnog okruženja.
«Zamjena svjetskog prvaka nije običan zadatak», povjerava unutarnji izvor. Izgledi za pronaći adekvatnog nasljednika nisu ohrabrujući, posebno kada su u pitanju Albert Valera, agent Martina, kao i Pedro Acosta.
Međutim, Martin već razmatra nekoliko opcija. Moguće je da će potpisati s
Honda, dok se kao potencijalni zamjenici razmatraju i Pedro Acosta, koji se probija s
KTM, iako su njegovi pregovori povezani s
Valerom. Enea Bastianini se nudi, ali nije prioritet za Noale. Luca Marini također dolazi u obzir, ali bez značajnih rezultata. U međuvremenu, Johann Zarco se čini kao povoljan kandidat zahvaljujući svom iskustvu i pobjedi na Le Mansu.
Drugi mogući zamjenici uključuju Miguela Oliveiru i Jacka Millera, oboje na kraju svojih ugovora s
Yamaha-Pramac. Na Ducati jedino Franco Morbidelli nema ugovor nakon 2025. godine.
Iako je sezona 2025. tek počela, poznata “blesava sezona” 2026. već je započela s velikim zanosom. Odlazak Martina riskira preusmjeravanje karata unutar svih timova. Carmelo Ezpeleta, jamac stabilnosti prvenstva, promatra ovu kaskadu nepredviđenih pokreta s izrazitim zabrinutostima, posebno ako to ugrožava već krhku ravnotežu između konstrukcija.
Odluka Jorgea Martina da napusti Apriliju godinu dana prije završetka njegovog ugovora izaziva veliki potres u MotoGP svijetu. Osim što stvara glavobolju za Apriliju, balans cijele sezone 2026. postaje nepredvidiv, što dodatno frustrira šefa Dorna. Kako se bližimo sredini sezone, pregovori koji se vode iza kulisa tek su započeli…