Sezona MotoGP 2025. obećava da će biti eksplozivna, a 23 vozača spremna za zagrijavanje asfalta na 22 kruga. No, iza dvoboja na stazi, slijedi još jedan rang koji izaziva pomutnju: rangiranje plaća. Između zvijezda koje se mogu bankariti i novajlija, figure otkrivaju rešetku raznoliku kao i stilovi jahanja. To se kreće od jackpota do male promjene!
MotoGP sezona 2025. obećava da će biti intenzivan 23 pilota Spremni za natjecanje na 22 kruga. Ali iza eksploata koji se stavljaju nalaze značajne razlike u plaći, što odražava status i tržišnu vrijednost vozača.
Najplaćeniji vozači sezone
Fabio Quartararo dominira ovom financijskom hijerarhijom s godišnjom plaćom od 12 milijuna eura, čime nagrađuje svoju odanost Yamaha unatoč poteškoćama marke. Iza njega, Marc Marquez za svoju prvu punu sezonu u Ducati planira iskoristiti 9 milijuna eura. Ducati prvak Francesco Bagnaia dovršava postolje sa 7 milijuna eura, potvrđujući svoj status dvostrukog svjetskog prvaka.
Unatoč svom naslovu prvaka 2024. godine, George Martin nije imao koristi od takvog unosnog ugovora prilikom odlaska iz Ducatija za Apriliju. Sa plaćom od 4,1 milijuna eura, našao se četvrti, samo što bi ga Johann Zarco (Honda) i Maverick Viñales (KTM) sa svojim plaćama od 4 milijuna eura mogli brzo nadmašiti.
Plaća: Fabio Quartararo, najplaćeniji, Johann Zarco u Top 6
Iza njih, Jack Miller (Yamaha) i Joan Mir (Honda) opažaju 3 milijuna eura, dok mlada zvijezda Pedro Acosta (KTM) nastavlja svoju MotoGP karijeru s 1,5 milijuna eura. Iznenađujuće, Aleix Espargaró se ne nalazi visoko na popisu plaća, a sada testira svoje mogućnosti kao pilot Honde.
Druga strana spektra
Razlike u plaćama su upečatljive: na suprotnom kraju ljestvice, Fabio Di Giannantonio (Ducati) i Luca Marini (Honda) penju se samo do 400 000 eura, dok rookie Fermin Aldeguer (Ducati) mora biti zadovoljan plaćom od 300 000 eura.
S omjerom 1 do 40 između najviših i najnižih plaćenih, MotoGP rešetka 2025. ilustrira jasne nejednakosti. Ovo pokazuje da financijska situacija može značajno utjecati na motivaciju i performanse vozača. Važno je napomenuti da navedeni iznosi ne uključuju bonuse za izvedbu i prihod od oglašavanja, što može drastično povećati ukupne prihode najboljih vozača. Evo rangiranja koje je utvrdio prikladno nazvan Site Sportune: