MotoGP 2024: Godina padova s Pedro Acostom na vrhu
Godina 2024. obilježit će se posebno velikim brojem padova u MotoGP -u, a Pedro Acosta na vrhu ove ljestvice.
Kako se sezona MotoGP 2024. bliži kraju, izvješća otkrivaju neke zanimljive podatke o sudarima jahača, često prikladni pokazatelj rizika i izazova s kojima se suočavaju tijekom cijele godine. Na vrhu liste nalazi se španjolski novajlija Pedro Acosta, koji je pao čak 28 puta, potvrđujući da ova sezona nije bila samo putovanje, već i ozbiljna lekcija za mladog vozača.
Pedro Acosta: Sportaš s velikim srcem i brojnim padovima
Pedro Acosta, vozeći za Red Bull Gasgas Tech3, lider je po broju padova. Od tih 28 padova, dva su bila osobito teška: na japanskom Grand Prixu, gdje je pao tijekom sprinta, te tijekom glavne utrke dok je bio na visokom drugom mjestu. Acostina agresivnost i odlučnost da nadmaši sebe odražavaju se u njegovom stilu vožnje, iako mu se ponekad obijaju o glavu, doslovno.
Iskusni vozači ne odustaju: Marquez i Miller
Marc Marquez, poznat po svojoj hrabrosti i agresivnom pristupu, doživio je 24 pada tijekom sezone. Bez obzira na svoje dugogodišnje iskustvo, Marquez ne želi biti konzervativan, što ga često dovodi u rizik. Njegov brat, Alex Marquez, također vozi za Gresini/Ducati i završava sezonu s 21 padom. Njihova razina izazova ilustrira koliko su konkurentne staze MotoGP-a ovogodišnje.
Na listi padova slijedi Jack Miller (Red Bull KTM) s 20 padova. Miller ne beži od mišljenja o svom stilu vožnje i često se opisačuje kao vozač koji uživa u preuzimanju rizika, što rezultira brojnim uzbudljivim, ali i opasnim trenucima na stazi.
Izazovi novaka i veterana
S obzirom na sve veće izazove, George Martin, svjetski prvak s 15 padova, uspijeva održati svoj status unatoč brojnim prijetnjama iza sebe. Njegov glavni protivnik, Pecco Bagnaia, doživio je samo 9 padova, što sugerira drugačiji pristup vožnji. Samo devet padova, a i dalje izazovan kao jedan od najboljih vozača u sezoni.
Statistika padova: Tko vodi, a tko pazi?
Statistika padova pokazuje različite stilove i razine agresivnosti među vozačima. Na dnu liste se nalaze vozači kao što su Luca Marini (Repsol Honda) s samo 4 pada, dok je Andrea Iannone jedini vozač koji nije pao tijekom sezone, što zasigurno govori o njegovoj izuzetnoj pažnji i sposobnosti upravljanja biciklom pod pritiskom.
Vrijednost konzistentnosti i minimaliziranja pogrešaka
Vozači poput Fabio Quartararo i Johann Zarco predstavljaju važnost minimiziranja pogrešaka, s brojem padova od 9 i 15, redom. Osim toga, njihova dosljednost naglašava kako je važno ne samo biti brz, već i ostati na stazi tijekom cijele sezone.
Gledajući unaprijed: Promjene i izazovi sezone 2025
Kako se bliže značajne tehničke promjene pred sezonu 2027. i prilagodbe za 2025., statistike iz 2024. služe kao podsjetnik vozačima da uspostave ravnotežu između preuzimanja rizika i postizanja dosljednih rezultata. Mlađi vozači, poput Acoste, nastavit će učiti i prilagođavati se visokokonkurenčnoj okolini, dok će stariji, poput Marqueza, pokušati iskoristiti svoja iskustva kako bi ostali relevantni u borbi za titulu.
MotoGP rangiranje sudara 2024. godine:
- 1. Pedro Acosta (Red Bull Gasgas Tech3/KTM): 28
- 2. Marc Marquez (Gresini/Ducati): 24
- 3. Alex Marquez (Gresini/Ducati): 21
- 4. Jack Miller (Red Bull KTM): 20
- 5. Brad Binder (Red Bull KTM): 19
- 5. Aleix Espargaró (Aprilia): 19
- 5. Augusto Fernandez (Red Bull Gasgas Tech3/KTM): 19
- 8. Marco Bezzecchi (Pertamina Enduro VR46/Ducati): 18
- 9. Joan Mir (Repsol Honda): 17
- 10. Jorge Martin (Prima Pramac/Ducati): 15
- 10. Franco Morbidelli (Prima Pramac/Ducati): 15
- 10. Johann Zarco (LCR Honda): 15
- 13. Enea Bastianini (Ducati Lenovo): 13
- 13. Fabio di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46/Ducati): 13
- 15. Alex Rins (Monster Energy Yamaha): 10
- 15. Maverick Vinales (Aprilia): 10
- 17. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo): 9
- 17. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha): 9
- 19. Raul Fernandez (Trackhouse/Aprilia): 8
- 20. Takaaki Nakagami (LCR Honda): 7
- 21. Miguel Oliveira (Trackhouse/Aprilia): 6
- 21. Lorenzo Savadori (Wild-Card/Zamjena Aprilia i Trackhouse/Aprilia): 6
- 23. Pol Espargaró (Red Bull KTM divlje karte): 4
- 23. Luca Marini (Repsol Honda): 4
- 25. Stefan Bradl (Wildcard Honda HRC): 2
- 25. Dani Pedrosa (Red Bull KTM): 2
- 27. Remy Gardner (divljaka/alternativna yamaha): 1
- 27. Michele Pirro (Pertamina Enduro VR46 / Ducati zamjena): 1
- 29. Frank Iannon (zamjenska pertilia enduro VR46 / Ducati): 0