• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Tuesday, December 16, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home DRIFT

Minivan visokih performansi koji nikada nije bio pravi

22/11/2025
in DRIFT
0 0
0
Minivan visokih performansi koji nikada nije bio pravi
Share on FacebookShare on Twitter

Hyundai iMax N Drift Bus: Minivan kao nijedan drugi

Jednovolumeni, budimo iskreni, nisu baš najbolja automobilska kategorija. Iako se posljednjih godina vraćaju, ova velika, praktična vozila često se doživljavaju kao antiteza svemu što je brzo i uzbudljivo. Omiljeni među velikim obiteljima, poznati su po svojim sposobnostima prijevoza tereta i putnika nego po svojoj brzini ili ubrzanju.

Međutim, godine 2019. donijele su nam zanimljivu priču iz Hyundaija: sportsku verziju svog monovolumena iMax, koja je nosila oznaku N visokih performansi i dobila naziv “Drift Bus”.

Drift Bus: Snažan i zabavan

Nažalost, Drift Bus nikada nije postao proizvodna stvarnost, ni u Australiji, a ni nigdje drugdje. Model iz kojeg je izveden, iMax, nikada se nije prodavao u SAD-u, što dodatno otežava mogućnost američkog Drift Busa. Ipak, Drift Bus ostaje simbol Hyundaijevih inženjerskih i dizajnerskih sposobnosti.

Tehnički podaci:

Karakteristika Specifikacije
Motor 3,5-litarski V6
Snaga 402 KS
Zakretni moment 409 lb-ft
0-60 mph Ispod 5 sekundi

Drift Bus je jedinstvena kreacija Hyundaijevog N odjela visokih performansi, a time se ističe i svojim personaliziranim faktorima. Motor je zamijenjen iz originalnog dizela u snažniji 3,5-litreni V6 sa dvostrukim turbopunjačem koji proizvodi 402 KS. Sve to postavlja se na stražnje kotače, čime je vozilo osposobljeno za driftanje.

Mehaničke preinake

Osim zamjene motora, nekoliko mehaničkih komponenti iMaxa prošlo je značajne modifikacije. Ugrađen je adaptivni sustav ovjesa, a ispušni sustav sa ventilima je preuzet iz modela i30 N. Prednje disk kočnice su nadograđene, a novi 19-inčni aluminijski naplatci također su posuđeni od i30 N. Visina vožnje je značajno smanjena, čime vožnja postaje stabilnija i dinamičnija.

Estetske izmjene

Za potpun vizualni identitet, Drift Bus je dobio nekoliko estetskih izmjena. Među njima su bočni pragovi, novo stražnje krilo, prednji spliter i lažni difuzor s trokutastim svjetlom za maglu. Poznata plava nijansa puderasto plave, Performance Blue, postala je zaštitni znak N asortimana.

Unutrašnjost modernog monovolumena nudi prednja sjedala koja su obložena umjetnim antilopom i kožom, s Hyundai N logotipom. Sjedala su dizajnirana za udobnost tijekom vožnje, dok sportsku dinamiku dodatno naglašava sportski upravljač i digitalna ploča s mjeračem.

iMax: Neće kročiti na američko tlo

Nažalost, proizvodni model iz kojeg je izveden Drift Bus nikada nije stigao na američko tržište. Poznat kao druga generacija iMaxa u Australiji, model se prodavao pod raznim imenima u drugim regijama, uključujući Starex i H-1. iMax je bio na tržištu od 1996. godine, a druga generacija dostupna je bila kao teretni i putnički model.

Motori su uključivali 2,4-litreni redni četverocilindraš s pogonom na plin i 2,5-litreni dizelski motor, a opcije mjenjača uključivale su ručne i automatske verzije.

Hyundai N Division: Slovo koje označava performanse

Odjel marke Hyundai poznat kao “N” ima tri različita značenja: okrug Namyang u Južnoj Koreji, legendarna staza Nürburgring u Njemačkoj i oblik slova “N” koji podsjeća na šikanu staze. Ovaj odjel bavi se visokoučinkovitim verzijama raznih Hyundaijevih modela, pružajući automobilskoj industriji zanimljive i inovativne pristupe.

Prvi model s oznakom N, i30 N, debitirao je 2016. godine, a vrlo brzo mu se pridružio i Veloster N. Posljednjih godina, odjel N nastavio je širiti svoj asortiman kako bi uključio visoko performantne verzije modela iz podmarke Ioniq EV, poput Ioniq 5 i Ioniq 6.

Slične kreacije: Drugi brzi monovolumeni

Drift Bus nije jedini primjer zafrkancije s monovolumenima. Proizvođači automobila pažljivo su istraživali mogućnosti kako bi limitirane serije monovolumena pretvorili u brza vozila. Postoji nekoliko drugih primjera, uključujući VW ID.Buzz GTX, sportski model sa 335 KS, kao i Mercedes-Benz R63 AMG sa snažnim 6,3-litrenim AMG V8 motorom koji je postigao impresivan rezultat ubrzanja.

Jedan od najpoznatijih primjera performansi u monovolumenu je Renault Espace F1, koji je u svojoj osnovi bio posvećen svijetu Formule 1. Sa snažnim 800 KS motorom, ubrzanje od 0 do 60 km/h za samo 2,8 sekundi stvara uzbudljivu sliku monovolumena koji može konkurirati sportskim automobilima.

Zaključak

Svijet automobila često zaboravlja na jednovolumene, ali kroz inovacije poput Hyundai iMax N Drift Busa, jasno je kako se i te velike, obiteljske mašine mogu uzbudljivo transformirati. Ovime se pokazuje da performanse i praktičnost ne moraju biti isključivi pojmovi, već mogu koegzistirati u jedinstvenim kreacijama.

Next Post
Genesis G90 Wingback kao rival divljem M5 Touringu

Genesis G90 Wingback kao rival divljem M5 Touringu

Jordan Anderson Racing se širi na tri automobila; Stvara tehnički savez s RCR-om

Jordan Anderson Racing se širi na tri automobila; Stvara tehnički savez s RCR-om

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

16/12/2025
FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

16/12/2025
Naši najljepši neviđeni trenuci iz druge polovice 2025. godine!

Naši najljepši neviđeni trenuci iz druge polovice 2025. godine!

16/12/2025

Recommended

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

16/12/2025
FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

16/12/2025
Naši najljepši neviđeni trenuci iz druge polovice 2025. godine!

Naši najljepši neviđeni trenuci iz druge polovice 2025. godine!

16/12/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
0

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

16/12/2025
0

Popularna ažuriranja

Trkaća srca: Sjoba Rally izvire

Trkaća srca: Sjoba Rally izvire

14/04/2025
0

Torbay Motor Club – slavi 75 godina brzine

Torbay Motor Club – slavi 75 godina brzine

11/05/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr