Prije četrdeset godina, u srpnju 1985. godine, Michele Mouton ušla je u povijest automobilizma kao prva žena koja je osvojila Pikes Peak International Hill Climb. Pilotirajući svoj Audi S1 E2, postavila je nevjerojatan rekord od 11:25,39, nadmašivši sve muške konkurente, uključujući bivšeg rekordera Al Unser Jr. Ova trkačka avantura bila je ne samo njen vrhunac karijere već i njen posljednji nastup na ovom specijaliziranom natjecanju, nakon kojeg se povukla iz profesionalnog rally sporta. Do danas, Mouton ostaje jedina kraljica planine, simbol hrabrosti i izvanrednog talenta u svijetu motorsporta.
Povratak na Pikes Peak
Kako bi obilježili njezin izniman uspjeh, Michele Mouton je nedavno uvedena u dvoranu slavnih Pikes Peak na 103. vođenju ovog povijesnog natjecanja. Ovaj trenutak nije bio jedino slavlje, jer je Frog Racing, tim iz Massachusettsa, zajedno s Rayteam Motorsportom, ponovno postavio Audi S1 E2 u natjecateljske vode kako bi odali počast ovoj legendi. Timski vozač Emmanuel Cecchet, poznat po svojim uspjesima na New England Rally i Hillclimb događajima, okupio se s ekipom kako bi pripremio automobil za ovaj povijesni pohod.
Pripreme i izazovi
Prije nego što su se uputili prema planini, Cecchet i Rayteam proveli su rigorozne testove Audi S1 E2 na nekoliko lokalnih staza, uključujući Thompson Speedway, Mt. Ascutney i Okemo Hillclimb. Forumi su nesumnjivo bili uzbudljivi jer su se pripreme za natjecanje odvijale u punom tijeku, a tim je imao priliku predstaviti automobil na Moutonovoj ceremoniji indukcije, gdje su imali čast upoznati ovu automobilsku ikonu.
Ispod vjetra i oblaka
Nažalost, vremenski uvjeti na dan utrke postavili su ozbiljne prepreke. S vjetrovima koji su dosezali brzine do 120 mph na vrhu Pikes Peaka, organizatori su donijeli tešku odluku da skrate stazu do uvale Glen, završavajući u točki na 11.450 stopa. Ova promjena dodatno je otežala usporedbu vremena s onima iz Moutonovih dana, koji su se natjecali na neasfaltiranoj cesti. Unatoč svim izazovima, Cecchet je završio s vremenom 5:09.043, što ga je dovelo do 16. mjesta u otvorenoj klasi i 56. ukupno.
Održivost nasljeđa
Ipak, Cecchet nije bio fokusiran na pobjedu, već na proslavu nasljeđa koje je Michele Mouton ostavila. Čujući karakterističan zvuk njenog inline-5 motora dok se automobil natjecao, prisjetio se njezine povijesti i onoga što je ta trka značila za žene u motorsportu. Njena hrabrost i uspjeh i dalje inspiriraju mnoge, a Cecchetov nastup bio je dio tog trajnog nasljeđa.