F1 2025. bila je sezona puna obrata, godina na koju su se neki timovi rado osvrtali, a drugi rado zaboravljali.
Osvrćući se na uzbudljivu sezonu koja je bila, PlanetF1.com predstavlja ljestvicu svojih timova F1 2025, dok utvrđujemo koji ima najviše razloga za osmijeh, a gdje se može naći tmurniji ton.
Poredak: poredak momčadi F1 2025
1. McLaren
Zadržavši konstruktorsku krunu i proizvevši svog prvog vozačkog prvaka od 2008., F1 2025 bio je posao koji je vrlo dobro obavio McLaren. Momčadi nije bilo omogućeno glatko krstarenje prema dvojcu kao što se očekivalo sredinom sezone, zahvaljujući impresivno oživljenom Maxu Verstappenu.
Međutim, McLaren se držao svojih ‘pravila papaje’ i bili su nagrađeni. Naslov konstruktora obranjen je sa silnih šest velikih nagrada, dok je Lando Norris održao hrabrost u Abu Dhabiju da dođe do vrha F1 i osigura da Verstappen nije uspio. Sve je to postignuto uz nastavak razbijanja mita da tim kupaca ne može dosegnuti vrh sporta. Bravo, McLaren.
2. Williams
Govoreći o timovima kupaca, Williams, inače zagovornik Mercedesove snage, također je uživao u F1 2025. Uzimajući u obzir da je Williams stavio sva svoja jaja u košaricu za 2026. imajući na umu nove propise, osvojiti dva podija u F1 2025. bilo je izvanredno.
Novo pojačanje Carlos Sainz dobro je došao nakon klimavog početka i osigurao one P3 rezultate u Bakuu i Kataru. Ipak, Alex Albon završio je jedno mjesto bolje u prvenstvu na devetom mjestu, demonstrirajući visokokvalitetnu vozačku postavu koju Williams posjeduje. Projekt pod vodstvom šefa tima Jamesa Vowlesa postaje sve jači, ali prije nego što počnemo sliniti nad iščekivanjem onoga što bi Williams mogao proizvesti sljedeće godine, dajmo timu svoje cvijeće za vrlo impresivnu F1 2025.
3. Mercedes
F1 era Ground Effecta završila je bez izazova za naslov Mercedesa. Unatoč tome, F1 2025. bila je i dalje više nego respektabilna godina za Srebrne strijele. George Russell je dobio zadatak da naslijedi ulogu vođe tima od Lewisa Hamiltona, i briljirao je, osvojivši dvije velike nagrade i dodatnih šest postolja.
Mercedes je riskirao sa svojim timskim kolegom početnikom u tinejdžerskoj dobi Kimijem Antonellijem, ali su i na tom planu bili nagrađeni, jer je Talijan skupio tri rezultata na postolju, reagirajući vrlo dobro nakon pada forme sredinom sezone. Mercedes je koristio F1 2025 kako bi osigurao da krene u novu eru s jednom od najjačih vozačkih postava na gridu.
4. Red Bull
Bio je to hrabar napor Red Bulla – predvođen Verstappenom – da F1 2025 bude još jedna godina osvajanja naslova, ali na kraju to nije bilo tako. Red Bull je još jednom patio zbog nedostatka uspješnog drugog vozača, što ih je izbacilo iz lova Konstruktora.
Ipak, momčad je izvrsno odgovorila nakon šokantnog otpuštanja dugogodišnjeg šefa momčadi Christiana Hornera usred sezone. Njegova zamjena Laurent Mekies uspio je ugušiti velik dio turbulencija koje su poremetile Red Bull početkom godine. Završiti sezonu s osam grand prix pobjeda, zahvaljujući Verstappenu, je impresivno, ali zapanjujuće kada se uzme u obzir da je Red Bull završio treći u poretku, 382 boda iza McLarena.
Red Bull se obraća Isacku Hadjaru za F1 2026 u nadi da će okončati prokletstvo drugog sjedala.
5. Racing Bulls
Govoreći o Hadjaru, odigrao je ključnu ulogu u F1 2025. za juniorsku momčad Red Bulla, Racing Bulls. Hadjar je osvojio svoje prvo F1 postolje u Zandvoortu, središnjem dijelu atraktivne sezone početnika koja je donijela 51 bod, pomažući Racing Bullsima da dođu do 6. mjesta u poretku. Također je zapelo za oko Red Bullu, koji je Francuzu donio brzo unapređenje.
Liam Lawson se u međuvremenu oporavio nakon samo dvije velike nagrade s Red Bull Racingom. Stavio je 38 bodova na ploču i postavio se kao Red Bullov preferirani izbor u odnosu na Yukija Tsunodu da predvodi Racing Bulls u F1 2026., uz uzbudljivog tinejdžera novaka Arvida Lindblada.
6. Haas
Bila je to žestoka borba na sredini terena, a osvajanje osmog mjesta u Constructors’u zapravo nije opravdanje Haasa u sezoni, s obzirom na to da je postigao 79 bodova. Taj bi isti zbroj stavio tim na udobno šesto mjesto prošle godine.
Haas je išao protiv zrna nastavljajući ažurirati svoj VF-25 bolid kasno u sezoni, i požnjeo je plodove na kraju sezone u kojoj je Haas polako ali sigurno donosio rezultate. Haas je stigao na Circuit of The Americas sa značajnim paketom nadogradnje. To se pokazalo kao izvrstan uspjeh, posebno na raspolaganju Olivera Bearmana, koji nije uspio osvojiti bodove samo dvaput u svojih posljednjih sedam Grand Prixa. P4 u Meksiku bio je vrhunac za britanskog novaka, koji bi se u takvoj formi mogao probiti do mjesta s matičnom momčadi Ferrari.
7. Sauber
Neki su se bojali da bi se Sauberova era mogla ugasiti. Sigurno nije. Kombinacija iskustva Nica Hulkenberga i mladenačkog, ogromnog potencijala Gabriela Bortoleta pokazala se pobjedničkom. Dvojac je zabilježio 70 bodova međusobno, što ih je učinilo Haasovim kopiranjem i lijepljenjem. Njihova konačna deveta pozicija nije baš reprezentativna. Opet, to bi bio P6 prošle godine.
Sauber je odustao osiguravajući da Audi dolazi s vrlo snažnom platformom za izgradnju.
8. Ferrari
Sauberov dobavljač motora Ferrari, međutim, ima puno prostora za napredak. Scuderia je bila usmjerena na izazov za oba naslova u F1 2025., posebno nakon hitnog potpisivanja ugovora sa sedmerostrukim svjetskim prvakom Lewisom Hamiltonom. Umjesto toga, Ferrari nije uspio osvojiti Grand Prix, a Hamilton nije stigao na podij. Hamilton je ipak donio Ferrariju pobjedu u kineskom sprintu.
Sve u svemu, bila je to frustrirajuća sezona i za vozače i za Ferrari općenito. Ključno je da tim snažno započne F1 2026 prema novim pravilima.
9. Aston Martin
Poput Williamsa, Aston Martin je također bio čvrsto uperen u sljedeću godinu. Ovdje i sada nije bilo tako plodonosno za Aston Martin, ali 89 bodova apsolutno nije bio loš povratak. Alonsov P5 u Saudijskoj Arabiji bio je vrhunac, a nakon daljnjeg restrukturiranja, tim će voditi Adrian Newey koji ide u F1 2026, jer guru dizajna želi ponovno osvojiti zlato.
10. Alpski
Sezona za zaborav za Alpine. Nije to bila F1 labuđa pjesma koju bi Renault želio za svoje vrijeme kao dobavljač F1 motora, priča koja uključuje katalog pobjeda u prvenstvu. Alpine ide naprijed kao kupac Mercedesa, nadajući se da su bolja vremena pred vratima u F1 2026.
Želite prvi saznati ekskluzivne informacije iz F1 paddocka? Pridružite se našem kanalu za emitiranje na WhatsAppu kako biste saznali najnovija događanja od našeg tima akreditiranih novinara. Također se možete pretplatiti na YouTube kanal PlanetF1 za ekskluzivne značajke, čuti naše novinare iz paddocka s pričama iz srca Formule 1 i još mnogo toga!
Pročitajte sljedeće – F1 otkrivena: Posljednji pogled ispod pokrova Alpine A525

















