Matija Jurišić na vrhu europskog brdskog prvenstva
“Titulu prvaka Europe teže će biti obraniti nego li ju je bilo osvojiti,” izjavio je Matija Jurišić, mladi vozač iz Rijeke, koji se priprema za svoju petu sezonu Europskog prvenstva u brdskim utrkama. Dok ulazi s puno povjerenja u sezonu, Jurišić je svjestan da će konkurencija biti još snažnija nego prethodne godine te da će svaka sekunda odlučiti o pobjedniku.
Nakon Nike Pulića, koji je osvojio Europsko prvenstvo u brdskim utrkama vozeći BMW M3 tri godine zaredom od 1999. do 2001., i Tomislava Muhvića, koji je zlatnu titulu stekao 2013. godine u Mitsubishiju Lancer Evo IX, Jurišić je iznenadio mnoge osvojivši titulu Europskog prvaka prošle sezone s deset pobjeda na deset utrka vozeći Peugeot 308 TCR. Titulu je osvojio 15. veljače tijekom svečanosti u Ljubljani, a okupljanje s njim otkrilo je njegovu strast prema automobilizmu i predanost uspjehu.
Nova sezona i posebno draga utrka
Sezona počinje 13. travnja utrkom na stazi Cote du Saint Jean du Gard u Francuskoj. Kako izgleda kalendar za novu sezonu? “Jedna je utrka više nego lani, ukupno ih ima jedanaest, što znači da je potreban još veći napor da bi se osvojila titula. Drago mi je što se u kalendar nakon nekoliko godina vratila staza Trento Bondone, koja je jedan od najcjenjenijih izazova.”
Što je to što čini Trento Bondone posebnom? “Vozite se početkom lipnja kada je temperatura u dolini visoka, a na vrhu planine Bondona znatno niža. Staza je duga 17 kilometara i to je vrhunski izazov za vozača i automobil. Pripreme za tu utrku traju najmanje dva mjeseca, a ponosim se time da održavam rekord s Škodom S2000.”
Vrhunski rezultati u brdskim utrkama tijekom cijele sezone
U protekle četiri godine značajno ste srušili rekorde. Imate li planove nastaviti tom putanjom? “Čini se da već držim rekorde na svim stazama, osim u Češkoj i Poljskoj. Vjerujem da bih i ih srušio da nije bilo kiše. Međutim, ne opterećujem se previše rekordima; oni jednostavno dođu.”
Lani ste pobijedili na svih deset utrka, a titulu ste osvojili ispred Talijana Antonina Migluola, poznatijeg kao O’Play. Očekujete li jednak intenzitet natjecanja u narednoj sezoni? “Sam podatak da se boduje samo osam najboljih utrka od deset pokazuje koliko je sve potrebno odraditi kvalitetno. Iako sam pobijedio na svih deset, nisam opušten, već mi je izazov dodatno motivacija za nadolazeću sezonu.”
S Peugeotom 308 TCR do samog vrha
Prešli ste s Škode Fabia S2000 na Peugeot 308 TCR. Kako ste došli do te odluke? “Škoda je bila izvrsna u domaćem prvenstvu, no europski uvjeti su drugačiji. Brzine su ponekad prelazile 200 km/h, a u Portugalu i 220 km/h, gdje se Škoda već mučila. Taj izazov nas je natjerao na promjenu i odabrali smo Peugeot 308 TCR zbog njegovih performansi.”
Planirate li nastaviti koristiti Peugeot 308 TCR i u novoj sezoni? “Apsolutno. Automobil je prošle sezone radio besprijekorno, osim nekoliko manjih problema. Nakon osvajanja titule, pripremili smo još jedan rezervni automobil, a kvaliteta Peugeota zadivila je i ostale vozače.”
Uz vas, tko još iz Hrvatske sudjeluje u ovoj sezoni? “Tim su mi se pridružili i Domagoj Pereković i Tomislav Muhvić, koji se vraća nakon dvije sezone pauze, a svi mi imamo jedan cilj – osigurati što bolje rezultate i učiniti ovu sezonu nezaboravnom.”