Sky F1 komentator Martin Brundle smatra da je novo pravilo, koje vozače prisiljava na dva obavezna stajališta jame, učinilo Grand Prix Monaco “previše kaotičnim”.
Obvezna stajališta jama primijenjena su tijekom nedjeljnog Monaco Grand Prixa, gdje su vozači morali mijenjati gume u dva navrata tijekom uzbudljive utrke od 78 krugova. Ova odluka, koja je stupila na snagu za ovu sezonu, izazvala je oprečne reakcije među vozačima i ljubiteljima motorsporta.
Martin Brundle kritičan prema ‘kaotičnom’ Monaco GP pravilu
Ovo novo pravilo predstavljeno je nakon monotone utrke 2024. godine, u kojoj su mnogi vozači izbjegavali stajališta zbog rane crvene zastave. Brundle je izrazio svoje nezadovoljstvo, smatrajući da su nova pravila umanjila kompatibilnost i uzbudljivost utrke. “Mislio sam da će ova pravila stvoriti više strategija, ali na kraju su bila frustrirajuća,” izjavio je Brundle dok je komentirao utrku.
Fokus na strategijama i performansama
Premda je pravilo s dva stajališta jama namjeravalo potaknuti uzbuđenje s različitim strategijama, utrka je umjesto toga privukla više pažnje na samu pit lane nego na dinamiku vožnje. Brundle je primijetio da su neki vozači, poput Liama Lawsona i Carlosa Sainza, usporavali kako bi pomogli svojim suigračima, što je dodatno umanjilo intenzitet natjecanja na stazi.
Martin Brundle: Lice emitiranja F1
Martin Brundle, poznato lice F1 komentiranja, podijelio je svoje misli o novim pravilima tijekom prijenosa uživo. Njegove riječi, “Ne želite vidjeti vozače koji igraju igre na stazi,” jasno odražavaju njegovo nezadovoljstvo. Prema njemu, vrhunac moto sporta trebao bi biti u izvrsnosti vožnje, a ne u taktičkim manevrima na pit laneu.
Zahvale i priznanja pojedinim vozačima
Nakon uzbudljive utrke, vozač McLarena Lando Norris okrunjen je pobjednikom Monaco GP-a, a njegovi suparnici Charles Leclerc iz Ferrarija i Oscar Piastri zauzeli su drugo i treće mjesto. Ovaj trijumf predstavlja Landoovu prvu pobjedu u Monte Carlu, što izaziva dodatno uzbuđenje među njegovim obožavateljima i pratiteljima Formule 1.
Brundle je na kraju komentirao da bi možda bilo bolje da pravila zahtijevaju od vozača da se zaustave tijekom prve polovice utrke, čime bi se postiglo veće uzbuđenje od samog početka.
Rasprava o pravilima i strategijama tijekom Monaco GP-a otvara mnogo pitanja o budućnosti Formule 1 i tome kako bi se mogla unaprijediti konkurentnost, a Martin Brundle nastavlja biti jedna od najznačajnijih figura u tom razgovoru.