Marc Marquez: Povratak na vrh u MotoGP-u s Ducati Gresini
Marc Marquez, jedan od najtalentiranijih vozača u povijesti MotoGP-a, prošao je kroz turbulentne godine koje su oblikovale njegovu karijeru. Godina 2025. bila je presudna za njegov povratak u vrh natjecanja, a Marquez otkriva da je proces bio sve samo ne jednostavan.
Prekretnica u karijeri: Prijelaz u Gresini Racing
Prošle godine, Marquez je donio hrabru odluku napustiti tvornički tim Honde i pridružiti se satelitskom timu Ducati Gresini. Ova promjena, iako teška, donijela je novu energiju i perspektivu u njegovu karijeru. “Izgubio sam mnoge stvari,” rekao je Marquez, “ali bez tog poteza, teško bismo razgovarali o vođenju prvenstva 2025.” Ovaj korak označio je novi početak za vozača koji je ranije dominirao na stazi, no suočio se s izazovima zbog ozljeda.
Uspon i pad: Boreći se s ozljedama
Marquezova karijera doživjela je dramatičan preokret 2020. godine nakon teške ozljede desne ruke na španjolskoj Grand Prixu. Uslijedilo je nekoliko operacija i dugih razdoblja rehabilitacije. Tijekom tog perioda, bilo je evidentno da se Hondina forma pogoršava, dok je Marquezova fizička kondicija bila pod velikim upitnikom. Njegov povratak na stazu bio je težak, ali uz veliku volju i odlučnost, Marquez je uspio povratiti svoje samopouzdanje.
Ekstremni izazovi i emocionalni uspon
Govoreći o svom povratku, Marquez je rekao: “Moj najveći izazov, moj najteži izazov u karijeri, bio je vratiti se s te ozljede.” Ovaj povratak nije značio samo povratak fizičkoj spremnosti, nego je uključivao i mentalne borbe. “Kladim se na sebe. Trebao sam shvatiti jesam li konkurentan,” dodao je. Prošla godina s Gresini bila je ključna da dokaže svoju vrijednost i ponovno osvoji povjerenje u svoje sposobnosti.
Osvojeni naslovi i perspektiva budućnosti
Nakon 10 rundi sezone 2025., Marquez je bio na vrhu ljestvice, osvojivši osam sprintova i šest grands prixa, s prednošću od 68 bodova. Njegov povratak u formu dovodio je do usporedbi s najlegendarnijim imenima u MotoGP-u. Sa 68 pobjeda u premijernoj klasi, izjednačio se s Giacom Agostinijem, dok Valentino Rossi zadržava rekord s 89 pobjeda. Ove brojke ne samo da govore o njegovoj dosadašnjoj uspješnosti, već i o njegovom potencijalu u budućim sezonama.
Gresini i izazovi na putu
Novi tim donio je i nove izazove. Marquez se morao naviknuti na drugačiji način rada, a preseljenje u Gresini također je značilo promjenu u njegovom okolnom timu. Nije mogao povesti sa sobom svog dugogodišnjeg šefa Santi Hernandeza, a njegov odlazak odredio je kraj suradnje s velikim sponzorima poput Red Bulla. Unatoč tim izazovima, Marquez je uspio izgraditi devastirajuće performanse, vrativši se na svoju staru slavu.
Refleksija o uspjesima i izazovima
Nedavno je, komentirajući svoj uspjeh na Nizozemskoj Grand Prixu, istaknuo koliko je teško bilo suočiti se s izazovima i vratiti se na vrh. “Ne mogu birati između svojih prvih godina u MotoGP-u i trenutne situacije,” priznao je. “Prošla godina bila je najvažnija u mom povratku od ozljede, jer bez nje ne bih mogao nositi crveno odijelo i voditi prvenstvo.” Njegov strastveni pristup i neodustajanje pridonijeli su njegovim uspjesima, ali i popularnosti među navijačima.