Flota automobila probijala se kroz uske, neasfaltirane ceste koje su vijugale preko plantaža kave, podižući za sobom oblake prašine. Sa strane su se čuli uzvici dok su strojevi prolazili kroz oštre zavoje brzinom koja oduzima dah. Čak i kada bi se auto prevrnuo, sletio bi natrag na kotače i protutnjao naprijed. Ovo su bile naelektrizirane scene s Indijskog nacionalnog prvenstva u reliju u Coorgu.
Za volanom jednog od tih strojeva za brzu vožnju bila je Malayalka, Athira Murali iz Kottayama. Pokraj nje, na navigatorskom sjedalu, bio je Arun Chackalakkal iz Cherthale. Njihov zajednički cilj bio je ostvariti najbolje moguće rezultate u ovom izazovnom reliju, a njihova suradnja ključna je za uspjeh.
Uspon u svijetu relija
Athira je završila peti u ukupnom poretku i osigurala prvo mjesto u kategoriji žena na Coorg Robusta Rallyju, dijelu Indijskog nacionalnog prvenstva u reliju (INRC). Osim toga, ona je utjecajna osoba u automobilskoj industriji, kreatorica sadržaja i mlada poduzetnica u sektoru izleta i putovanja u Kochiju. Njezina strast prema vožnji odvela ju je na stazu za reli, a njezin upornost i talent donijeli su joj uspjeh koji danas uživa.
Početak u off-roadu
Athira, starija od dviju kćeri VN Muraleedharana i Ushe, odrasla je okružena vozilima kod kuće, uključujući Willys Jeep i kamion. Danas vozi razne tipove vozila — od autobusa do kipera. Ova strast za motorima i vožnjom postala je osnovna karika u njenom životu, što je rezultiralo time da drži unose u Indijsku knjigu rekorda i Universal Record Forum. Njezina titula najmlađe žene koja je stekla dozvole za vožnju više kategorija vozila postignuta je kada je imala samo 21 godinu.
Počela je s off-road događajima, a zatim se prebacila na motocross natjecanja. 2020. godine, Athira je ušla na nacionalnu reli scenu s Georgeom Vargheseom kao svojim navigatorom. Međutim, visoki troškovi natjecanja prisilili su je na trogodišnju pauzu. No, nedavno se vratila na scenu nakon što je osigurala novog sponzora tima, Tribe iz Hyderabada, što joj je omogućilo ulazak u nove izazove.
Indijsko nacionalno prvenstvo u reliju (INRC)
INRC organizira Federacija klubova automobilističkih sportova Indije. Svake sezone natjecanje se održava na više lokacija, a uključuje nekoliko kola u četiri kategorije. Pobjednici se određuju na temelju vremena potrebnog za prijeći stazu dugu gotovo 300 km. Raznolikost terena čini ovo natjecanje posebno izazovnim, a svi sudionici moraju završiti sve faze u roku od dva dana.
Ove sezone, prvo i drugo kolo održano je u Chennaiju i Coimbatoreu, dok je treći krug održan u Coorgu. Četvrti krug zakazan je za sljedeći mjesec u Coimbatoreu, a finalni krug će biti održan u Madhya Pradeshu.
Sigurnost na prvom mjestu
Sigurnosni protokoli tijekom relija su beskompromisni. Samo automobili opremljeni čeličnim zaštitnim okvirom i sigurnosnim pojasom s pet točaka smiju sudjelovati u utrci, čime se osigurava zaštita vozača i navigatora čak i u slučaju nekoliko prevrata. Oba sudionika nose puna odijela za reli i osobnu zaštitnu opremu koja štiti od potencijalnog požara.
Utrke imaju svoju cijenu
Athira se natječe u Polu 1.6 benzinac, koja je potpuno prilagođena za utrke. Samo konvertiranje automobila košta između 15 i 20 lakh. Bez sponzora, svaka runda natjecanja košta je ₹2 lakh, što tijekom sezone može iznositi ukupno 12 lakh, što čini sudjelovanje u reliju značajnim financijskim ulaganjem.
Athira priznaje: “Volim brzinu, ali samo na rally stazi. Na javnim cestama moje je pravilo voziti odgovorno i izbjeći nezgode.” Ova izjava odražava njezin profesionalan pristup vožnji, iako relijaške staze nude potpunu suprotnost brzinitivnim pravilima i savjesnosti.

















