FIM, ASO, timovi i proizvođači rally-raid svjetskog prvenstva sastaju se kako bi unijeli nova pravila za maksimalnu brzinu, minimalne standarde sigurnosti kaciga i nove vremenske bonuse za jahače koji otvaraju faze.
Godišnji sastanak između odbora za prvenstvo rally-raid-a i menadžera timova Svjetskog prvenstva koji se održao tijekom lipnja donio je nekoliko poboljšanja koja se fokusiraju na sigurnost i sportsko poštenje u FIM Svjetskom prvenstvu. Ova nova pravila i smjernice značajno će utjecati na način na koji se vodi natjecanje, s naglaskom na profesionalnost i ravnotežu među natjecateljima.
Nema više kazne za vođenje pozornice
Vozači koji otvaraju stazu u događajima kao što je Dakar tradicionalno su se susretali s teškim izazovima. Otvorenjem staze, oni su često gubili prednost jer su natjecatelji iza njih mogli brže kretati prateći već utvrđene tragove. Ova situacija dovodila je do strategija “mačka i miš”, gdje su vozači često koristili različite metode, kao što su vreće s pijeskom, kako bi osigurali bolji start sljedećeg dana. Nova mjera uvođenja automatskog vremenskog bonusa za prvih pet jahača koji otvaraju stazu trebala bi olakšati te napetosti, stvarajući pravedniji sistem za nagrađivanje vozača koji preuzimaju rizik otvarajući stazu.
Ažuriranja navigacije i ceste
Jedan od naglasaka sjednice bio je i razvoj i implementacija “zrcalnih itinerera”. Ova novina omogućit će vozačima da izbjegnu jednostavno praćenje tragova, čime se povećava izazov i razina vještine potrebna za navigaciju. Također, nastavit će se s razvojem sporih zona na cesti i raspravom o novim maksimalnim ograničenjima brzine. Predloženo je novo ograničenje brzine od 160 km/h u kategorijama RallyGP i Rally2, a mjerenje brzine će se regulirati pomoću GPS sustava, čime se povećava sigurnost i poštenje tijekom natjecanja.
Više prostora za disanje u zonama za punjenje goriva
Zone za punjenje goriva, koje su formalno bile označene kao sigurnosne zone, sada će pružiti vozačima više slobode. Jahači će moći zamijeniti uložke u svojim motociklima, uzeti vodu i hranu, što će im olakšati oporavak između faza. U kontekstu sigurnosti, Odbor je preporučio ulazak dvostrukog sustava uloška za zračne jastuke u 2023. godini, pri čemu će ovaj sustav postati obvezan od 2024. za RallyGP i Rally2, a od 2025. za Rally3 i quads. Ove inovacije dodatno će poboljšati sigurnosne standarde sudionicima.
Poboljšanje standarda kaciga
Standardi kaciga također su bili u središtu rasprave. Uvođenje novih specifikacija za kacige u FIM-ovom rally-raid Svjetskom prvenstvu i Svjetskom kupu obuhvatiti će nekoliko novih homologacija, uključujući prijelaz s “ECE 22,05” na “ECE 22,06”. Dodani su i novi modeli kao što su “Snell 2015” i “Snell 2020 R/D”. Ova promjena ističe važnost inovacije u zaštiti jahača i osiguranje da svi sudionici imaju najsuvremeniju opremu koja će ih zaštititi u slučaju nesreće.
Na sastanku su sudjelovali važni dionici iz industrije, uključujući Jorgea Viegasa iz FIM-a i Davida Castera iz ASO-a, zajedno s različitim predstavnicima timova i proizvođača, kao što su KTM, HRC Honda, i Sherco. Ove suradnje ključne su za postizanje zajedničkog cilja: sigurnijeg i pravednijeg natjecanja.
Selekcija Dakar Rally Ridera
Jedna od ključnih tema rasprave bila je i selekcija vozača za Dakar Rally 2023. godine. Odbor se odlučio da će se samo iskusni vozači moći natjecati, s ciljem povećanja sigurnosti. Ovaj pristup također osigurava da se zloupotrebe i nesreće smanje, a da se istovremeno stvori kvalitetna baza podataka o nesrećama, što će omogućiti kontinuirano usavršavanje procedura i sigurnosnih mjera.
Fotograf: Rally Zone