Slično poput rituala parenja njemačke doge i yorkija, trpanje Chevy LS motora ispod haube kultnog Mopara spada u kategoriju “Bolesno i bizarno”. Da, moglo bi uspjeti na kraju dana, ali hoće li jadno malo štene ikada biti isto? To je ono što smo pomislili kada smo vidjeli ovog Plymouth Road Runnera iz ’69. na PRI Showu 2025. u Indianapolisu. Zovemo ga Pogrešni trkač.

Tamnozelena B-karoserija sva je ukrašena ruhom A12 440 Six-Barrel – sve do veličanstvene haube od stakloplastike koja se podiže – ali zavirivanje ispod ptice gutača otkrilo je što je za vjernike najnesvetiji, najblasfemičniji, krajnje podli neprirodni čin: Zamjena Chevy motora u Moparu.
Naravno, tko gradi divovski Road Runner za driftanje? Dužina prtljažnika i cijeli taj stražnji prevjes trebali bi biti dovoljni da razuvjere i najzagriženije Mopar manijake. Razgovarajte o tome da radite nešto izvan opisa svog posla.

Šalimo se, naravno. Da, ’69 ½ Road Runner dizajniran je za obavljanje jednog zadatka: brzo ubrzanje u ravnoj liniji s minimalnim naborima i maksimalnim uzbuđenjem. Crni čelični kotači bez poklopaca, bez šarki haube s najfunkcionalnijim haubom za svježi zrak ikad korištenom na Moparu. Ali ako skinete zastore, ovaj automobil ima smisla. Six-Barrel Road Runner i njegov rođak 6 Pack Dodge trebali su se natjecati. Ovaj auto je napravljen da radi istu stvar.
“Budući da više nisam usredotočen na natjecateljski drifter, zaključio sam da nema boljeg vremena da usmjerim 100 posto svog vremena i energije na stvaranje dobrog driftera,” stoji u papirologiji blizu Birda.
Nismo provjeravali VIN kako bismo vidjeli radi li se o pravom automobilu Road Runner ili A-12 (ozbiljno sumnjamo da bi itko to napravio pravom automobilu 440 Six-Barrel), ali vidjeli smo i luđe stvari.
Mješoviti brak ispod haube
Sudeći po ploči uz automobil, vlasnik (čijeg imena nema ni na jednom natpisu i kojeg nikad nismo pronašli unatoč brojnim pokušajima) oduvijek je želio napraviti klasični mišićni automobil za driftanje.

Iako volimo klasični torzioni ovjes starih B karoserija, ova je konstrukcija otišla u smjeru više 21. stoljeća. Ne, nisu korišteni dijelovi novog punjača. Prilagodio je prednji ovjes s BMW-a E36 (više krivovjerstva), dodao LS3 motor, TREMEC trans, i potkrijepio ga Fordovim (uzdah) stražnjim 8,8 inča s 4,10 brzina.
“Proveo sam posljednje dvije sezone putujući zemljom, driftajući kroz planine i neke od mojih trkaćih staza iz snova s Gridlifeom, Drift Appalachia, Holley i drugim sjajnim organizacijama”, pisalo je na znaku. “Automobil je izdržao zlostavljanje i tražio je vrlo malo. Svaki put kad vozim ovaj auto, malo se nasmiješim ostvarenju svog sna… toj savršenoj mješavini vintage mišića i drifta.”
LS3 je bio opremljen BRT brijegastim kompletom, nadogradnjom osovine i uljnom pumpom. Kućište prigušnice Holley od 95 mm i Dominator ECU, razvodnici goriva i brizgaljke nastavljaju raditi. Holley je također odabran za pomoćni pogon za srednje trke. C&R trkaći hladnjak i MA Motorsports pokrov sprječavaju da stvari prekipe. Tu je i NOS Big Shot suhi sustav za one trenutke kada stvarno morate izbaciti rep.
Hooker Super Comp zaglavlja izbacuju loše stvari kroz ispušni sustav od 3 do 4 inča od titana koji završava s deponijama na stražnjoj osovini. Tu je i Radium goriva ćelija. Tuning je napravio Jeff Lowery iz PSI Transmission & Driveline.
Snagu šalje na jug TREMEC Magnum F šesterostupanjski mjenjač američkog pogonskog sklopa. Korištena je ACT spojka za teške uvjete rada/trke i zamašnjak.
Ovjes i oprema za vožnju
Koriste se kutija s pedalom serije Titan 600 i glavni cilindar s daljinskim gumbom za pomak i trokomornim spremnikom tekućine. E36 Brembo kočnice i NAPA metalne pločice čine napor bez drame. Koristi se ASD ručna kočnica.
(Fotografije Jim Campisano)
LS se drži na mjestu s poprečnim nosačem BMW-a 325i iz 1995., letvom upravljača, zglobovima, ležajevima kotača i glavčinama. Koriste se Feal coiloveri.
Straga je prilagođena trokutasta postavka s četiri poluge s Viking dvosmjernim navojima (400 lb. brzine Swift opruge) uz upotrebu Reilly Motorsports donjih nosača.
Forgeline OE2 kotači dimenzija su 17×8 sprijeda i 17×9 inča iza vrata. Umotane su u gume 235/40 i 255/40 Kemda KR20. Stražnji kotači su otvoreni i preoblikovani kako bi odgovarali velikom mesu. Prednji unibody također je modificiran za veće gume.

Kotači Forgeline promjera su 17 inča i podsjećaju na originalne tvorničke čelične kotače. Jedino što nedostaje su kromirane matice. (Fotografije Jim Campisano)
Branici i A-12 hauba su od stakloplastike AAR Stinger.
Sigurnost prije svega
Simpson Club Race FIA sjedala drže vozačevo tijelo od poda, a Simpson Racing Platinum pojasevi u pet točaka drže ga na mjestu. Za svaki slučaj tu je i sustav za suzbijanje požara SPA Technique.

Aluminijske unutarnje ploče održavaju svjetlost.

Dakle, što misliš? Je li vlasnik uništio nekoć ponosni Mopar ili ga je samo poboljšao? Je li još bolji Road Runner ili je doista Wrong Runner?

















