Liberty Media i Dorna Sports: Nova Era MotoGP-a
Zeleno svjetlo Europske komisije
Europska komisija je konačno dala zeleno svjetlo američkoj tvrtki Liberty Media za stjecanje Dorna Sports, promotora MotoGP-a, čime se otvara novo poglavlje u svijetu motociklističkog sporta. Ova odluka, koja dolazi više od godine dana nakon prvotnog najavljivanja ugovora, omogućit će Liberty Media da preuzme 86% vlasništva nad španjolskom firmom Dorna Sports.
Odobrenje bez uvjeta
U službenom priopćenju Europske komisije, istaknuto je da je akvizicija odobrena bez uvjeta, što znači da je provedena detaljna analiza koja nije ocrtavala zabrinutosti o konkurenciji unutar europskog ekonomskog područja (EEA). Također je navedeno da će Liberty Media iskoristiti svoju stručnost u medijima i zabavi, što može poboljšati popularnost i privlačnost MotoGP-a.
Financijska strana transakcije
Liberty Media, poznata po posjedovanju komercijalnih prava na Svjetsko prvenstvo Formule 1 te raznim medijskim i zabavljačkim kompanijama, planira uložiti približno 4,2 milijarde dolara u ovu akviziciju. Ova cifra sugerira značajan potencijal rasta za MotoGP, što će zasigurno biti od koristi timovima, navijačima i sponzorima.
Menadžment i strategija
Izvršni direktor Dorna, Carmelo Ezpeleta, zajedno s vodećim menadžmentom, zadržava preostalih 14% tvrtke. Dorna je već organizirala zajednički sastanak sa vlasnicima 11 timova u premier klasi, što naglašava značaj ove transakcije za budućnost MotoGP-a. Očekuje se da će novouspostavljena radna skupina raditi na proširenju svjetskog prvenstva na više razina i u razne teritorije.
Istraga Europske komisije
Iako je sporazum bio najavljen u travnju, Europska komisija zakazala je "detaljnu istragu" zbog potencijalnih zabrinutosti koje se odnose na tržno natjecanje. Strahovalo se da bi akvizicija mogla Liberti dati dominantnu poziciju na tržištu europske utrke za emitiranje, što bi moglo rezultirati višim troškovima za potrošače.
Proširenje pridruženih tržišta
Kada je akvizicija konačno potvrđena, cilj novih vlasnika biće povećati prisutnost MotoGP-a na strateškim tržištima, poput Sjedinjenih Država, koja su se pokazala ključnom za popularnost Formule 1. Liberty Media planira implementirati strategije slične onima koje su uspješno koristile u F1 kako bi povećali globalnu vidljivost MotoGP-a.
Fokus na komercijalizaciju
Važnost komercijalne podjele Dorna, koja odgovara za prodaju TV prava, ulaznica, oglašavanja i sponzorskih prostora, nikako se ne može podcijeniti. Bit će ključno povećati vidljivost serije i provesti promidžbu koja će privući nove sponzore i fanove. Liberty je ranije naglasila da postoji značajan potencijal za rast i da su posvećeni poticanju razvoja sporta.
Utjecaj na napredovanje MotoGP-a
Prevladava uvjerenje među Dorninim menadžmentom da je MotoGP izniman proizvod s velikim komercijalnim potencijalom. S obzirom na sve promjene koje dolaze s Liberty Media, možemo očekivati konkurentnije i zabavnije natjecanje koje će atraktivnije privući ne samo navijače i timove već i strateške partnere i investitore.
U narednim mjesecima, visokoprofilne inicijative slične onima iz Formule 1 moglo bi donijeti novu dimenziju i popularnost MotoGP-a na globalnoj razini, a očekuje se i da će se prve zajedničke operacije održati u Madridu, Dornu glavni ured, tijekom srpnja.