U svijetu automobilskih utrka, Rally Costa Brava uvijek privlači pažnju entuzijasta, a ovogodišnje izdanje otvorilo je FIA Europsko povijesno rally prvenstvo s nevjerojatnim nastupima i zapanjujućim preokretima. Višestruki pobjednik WRC događaja Jari-Matti Latvala, zajedno sa svojim suvozačem Janni Hussi, dominirao je prvim dijelom natjecanja, ostvarivši prednost od čak 2 minute i 22 sekunde. Njihov Toyota Celica GT4 bio je nezaustavljiv, uz to što su odvojili od konkurencije u svim devet posebnih faza u blizini Girone.
Dok je Latvala blistao, britanski povijesni prvak Seb Perez, vozeći Lancia Stratos, bio je suočen s tehničkim poteškoćama. Problemi s prijenosom natjerali su ga da se povuče niz poredak, dok je on i suvozač Dale Bowen pokušavali popraviti automobil usred utrke. Ova drama dodatno je zakomplicirala situaciju, a Latvala je iskoristio prigodu da učvrsti svoj položaj na vrhu.
Na drugom mjestu, pobjednik Le Mansa, Romain Dumas, zajedno s Mathieuom Tyranom, održali su dobru formu u svom Porsche 911. Osvojili su i vodstvo u kategoriji FIA 3, dok su Francuz i njegov suvozač nastavili s dosljednim vremenima kroz izazovne faze. Tretirajući svaki zavoj s preciznošću, Dumas je pokazao zašto je jedan od najrespektiranijih vozača u povijesti.
U nastavku, švicarski vozač Pascal Perroud, također je sudjelovao u borbi za vrh, sjedeći na trećem mjestu u svom BMW M3. Njegova strategija s mekšim postavkama suspenzije na vlažnim dijelovima staze pokazala se uspješnom. Prateći ga bili su belgijski vozači Pieter-Jan Maeyaert i Yves Dewulf, koji su nastojali zadržati korak sa svojim identičnim M3. Ova izvanredna konkurencija istaknula je snagu i ustrajnost vozača u teškim uvjetima.
Talijanske snage također imaju što za reći, s Domenicom Guagliardom i Giovanni Battista Campeisom koji su preuzeli vodstvo u kategoriji 2 sa svojim Porscheom 911. Njihov nastup bio je impresivan, a talijanski vozači borili su se s konkurencijom Dublina Donagh Kelly i Rory Kennedy. Njihova borba za prvo mjesto u ovoj kategoriji bila je napeta i pomalo dramatična, posebno nakon nesreće koja je pogodila Pereza.
Dok se kiša nastavila padati oko Girone, vozači su se suočavali s kompleksnim vremenskim uvjetima koji su otežavali odabir guma. Zbog iznenađujuće niskih temperatura, koje su pale na čak 4°C, sklizavi uvjeti stvorili su dodatne izazove za mnoge od njih. Iskusni vozači jasno su pokazali svoju sposobnost prilagodbe, dok su se neki, poput Jamesa Pottera i Hrvatske Lane Sutlović, suočili s problemima odmah na početku.
U FIA kategoriji 1, natjecanje je bilo isključivo talijansko. Doživotni prijatelji Antonio Parisi i Carlo Fiorito izvrsno su se snašli, no Parisi je na kraju prednjačio nakon devet posebnih faza. Unatoč problemima s novim uvjetima, legende poput “Lucky” i Fabrizia Ponsa nastavile su pokazivati svoju strast za automobilskim sportom čak i kada su se suočili s izazovima koje donosi nova Lancia Delta Integrale.
Kako se natjecanje nastavilo, brzi Francuz Tanguy Tailler naišao je na peh, otišavši s ceste u jednom trenutku, čime je njegova impresivna vožnja do tada naglo prekinuta. Uz njega, bivši WRC vozač Tobias Johansson suočio se s problemima s Turbo Boostom u svom Audi Quattrou, no unatoč tehničkim poteškoćama, nastavio je postavljati dobra vremena. Britanski vozač Rob Smith također je započeo sezonu s problemima, kada mu je alternator otkazao na putu prema SS1.
Pratite akciju cijele sezone na FIA EHRC društvenim kanalima i FIA.com za najnovija ažuriranja, istaknute i ekskluzivni sadržaj.