Land Rover je s ponosom najavio dolazak svog novog visoko-performansnog off-roadera, braniča Octa, koji će činiti osnovu za sudjelovanje u novom Dakar i FIA World Rally Raid Championship Conculger Challenger od 2026. godine. Ova uzbudljiva novost označava značajan korak za britanskog proizvođača, koji se želi dokazati u okruženju najtežih natjecanja na svijetu.
Land Rover planira sudjelovanje s dva vozila OCCAS-a u punih pet rundi FIA World Rally-Raid Championship (W2RC) u kategoriji ‘Dionice’. Ova kategorija obuhvaća vozila koja su temeljena na proizvodnji, čime se osigurava da natjecatelji imaju zadatke koji se ne oslanjaju isključivo na trkaće prototype. Osim toga, branič Octa će također sudjelovati s tri vozila u Halo događaju prvenstva 2026. godine.
Ova inicijativa dolazi u vrijeme kada FIA uvodi nove propise koji su usmjereni na povećanje konkurentnosti kategorije ‘Dionice’ unutar natjecateljskog okruženja. Ove promjene reflektiraju rastuću popularnost visokih performansi 4×4 i SUV vozila, što stavlja branič Octa u savršenu poziciju da pokaže svoju ekstremnu izdržljivost i sposobnosti.

Mark Cameron, direktor braniča, ističe kako je sudjelovanje na Dakaru izuzetno važan test “najekstremnijeg braniča do danas”. Kombinacija visokih performansi s karakterističnom sposobnošću braniča čini ga savršenim za izazove koja donosi Dakar. Land Rover se nada da će odabrano vozilo biti vrlo konkurentno unutar natjecateljskog pejzaža vozila s rally-raid karakteristikama.
Osnovna arhitektura tijela braniča Octa temelji se na laganoj aluminijskoj monokočnoj konstrukciji koja je tri puta jača od konvencionalnog dizajna “tijela na okviru”. Ova izvanredna izdržljivost pruža značajnu torzijsku krutost, što je bitno na zahtjevnim terenima natjecanja poput Dakara.

Nadalje, natjecateljska vozila bit će opremljena s proizvodnim komponentama braniča Octa, uključujući pogonski sklop koji se temelji na BMW-ovom 4.4-litarskom Twin Turbo V8 motoru. Ova suradnja između Land Rovera i BMW-a dodatno osigurava visoku razinu performansi i pouzdanosti potrebne za zahtjevna natjecanja.
James Barclay, generalni direktor JLR Motorsport, naglašava kako je sudjelovanje na Dakaru “nevjerojatno uzbudljiv izazov”. Usklađivanje s ASO-om (Amaury Sport Organizacija), FIA-om i drugim proizvođačima radi stvaranja novih pravila za ‘dionice’ doživljava kao vrlo pozitivno iskustvo. Ovaj konstruktivan dijalog omogućuje stvaranje okvira koji će omogućiti vozilima temeljima na proizvodnji da se natječu u ekstremnim uvjetima.

Land Rover se već ozbiljno priprema za ovaj izazov, s planovima za testiranje i razvoj koje su u punom zagonu. Tim intenzivno radi na ostvarivanju ciljane platforme koja će pokazati sposobnosti Defendera u najvećem off-road moto sportskom izazovu. Očekuje se da će pripreme kulminirati testnim događajima i lansiranjem tima kasnije tijekom godine, čime će biti postavljen temelji za njihov nastup u Dakaru i FIA World Rally Championship 2026. godine.