• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Wednesday, June 25, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home HILLCLIMB EHC

Lagana: Gumb zupčanika 908/03 Spyder

09/05/2025
in EHC
0 0
0
Lagana: Gumb zupčanika 908/03 Spyder
Share on FacebookShare on Twitter

### Mahagonijski Gumb Zupčanika: Simbol Lagane Filozofije Porshea

![Knob prijenosa izrađen od mahagonija, 2025, Porsche AG](https://porschepictures.flowcenter.de/pmdb/thumbnail.cgi?id=314236&w=1935&h=1089&crop=1&public=1&cs=5fc5aa5cdc39818c)

U Porsche 908/03 Spyder iz 1970. godine, mala komponenta igra ključnu ulogu u smanjenju ukupne težine automobila. Na vrhu mjenjača nalazi se gumb zupčanika izrađen od mahagonija. Ovaj dragulj inženjeringa, kojeg je razvio tim Porschea pod vodstvom legendarnih dizajnera, pokazuje kako sitni detalji mogu učiniti veliku razliku.

### Povijest i Uloga Lagane Tehnologije

Počevši od sredine 1960-ih godina, Porsche je postavio načelo da je lagana konstrukcija ključna. Porsche 908/03 Spyder dizajniran je ne samo kako bi bio brz, već i kako bi nadmašio konkurenciju koristeći svaki gram u svoju korist. Ovaj automobil je postao senzacija na Targa Florio i Nürburgring Nordschleife, a njegova kabina oslikava pažnju na detalje.

Unutrašnjost automobila uključuje lagane materijale poput pleksiglasa, aluminija i kože, ali se posebno ističe drveni gumb mjenjača od mahagonija, koji savršeno uklapa filozofiju lakšeg dizajna.

### Ušteda Težine: Samo 24 Grama

Peter Falk, zadužen za razvoj Advancea i Motorsport u Porscheu, opisuje gumb zupčanika: “Mjerio je oko 33,5 kubičnih centimetara.” U usporedbi s aluminijem, koji teži 2,7 g/cm³, mahagonij s 0,7 g/cm³ omogućava iznimne uštede. Gumb zupčanika od mahagonija težak je samo 24 grama, dok bi isti gumb od aluminija težio čak 90 grama, što predstavlja uštedu od gotovo 70 posto.

### Uloga Ferdinanda Piëcha

Ferdinand Piëch, ključni akter unutar Porshea od 1963. godine, bio je poznat po svojoj strastvenoj potrazi za smanjenjem težine. “Svaki gram je imao značaj,” objašnjava Falk. Piëch je uveo reorganizaciju u dizajnu automobila, a gumb zupčanika od mahagonija bio je savršen primjer ovog pristupa. Njegova filozofija ne samo da je pomogla u smanjenju težine vozila, već je također unaprijedila aerodinamičnost vozila.

### Ultra-Lagani Dizajn i Učinci na Utrke

Drveni gumb bio je popularan u autosportu do 1971. godine, a 908/03 je suočio tim s izazovom primjene ultra-laganog dizajna na vozila koja su se natjecala na dugim utrkama. Opremljen tri-litarskim, osmocilindričnim motorom, 908/03 je težio samo 545 kilograma, postigavši pobjede na Targa Florio 1970. i Nürburgringu.

### Nasljeđe: Drvo U Modernim Modelima

Lagani dizajn i upotreba drvenih detalja ne zaustavljaju se s 908/03. Današnji modeli, poput Carrera GT i 911 Carrera T, i dalje koriste slične principe, povezujući nasljeđe Porshea sa suvremenim razvojem. Ova tradicija pokazuje kako se svaki gram i dalje računa, čak i u svijetu superautomobila.

### Informacije i Autorska Prava

Ovaj tekst je prvi put objavljen u časopisu Porsche Christophorus 414. Autor: Wilfried Müller. Fotografije: Sarah Fürbringer. Sva prava na slike, videozapise i audio datoteke objavljene u ovom članku su rezervirana. Za reprodukciju potrebna je pismena dozvola dr. Ing -a. HC F. Porsche AG.

Next Post
Obožavatelji reaguju na Britaniju proglašenu drugim najboljim vozačem u F1 nakon 25 utrka

Obožavatelji reaguju na Britaniju proglašenu drugim najboljim vozačem u F1 nakon 25 utrka

Toyota Gazoo Racing spremna za Južnu Afriku dok se nastavlja W2RC

Toyota Gazoo Racing spremna za Južnu Afriku dok se nastavlja W2RC

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

11/06/2025
Otok Man TT 2025: Svi rezultati

Otok Man TT 2025: Svi rezultati

02/06/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Rally Rally Toy Car Rally: Najbolji način gubitka vremena na poslu

Rally Rally Toy Car Rally: Najbolji način gubitka vremena na poslu

25/06/2025
Carlos Sainz SR odbija ponudu za predsjedništvo FIA-e

Carlos Sainz SR odbija ponudu za predsjedništvo FIA-e

25/06/2025
Svađa zabavne zabave u Assenu 2025. godine

Svađa zabavne zabave u Assenu 2025. godine

25/06/2025
Carlos Sainz SR odlučuje ne kandidirati se za predsjednika FIA-e; Sulayem neprimjereno postavljen na izabranu funkciju

Carlos Sainz SR odlučuje ne kandidirati se za predsjednika FIA-e; Sulayem neprimjereno postavljen na izabranu funkciju

25/06/2025

Recommended

Rally Rally Toy Car Rally: Najbolji način gubitka vremena na poslu

Rally Rally Toy Car Rally: Najbolji način gubitka vremena na poslu

25/06/2025
Carlos Sainz SR odbija ponudu za predsjedništvo FIA-e

Carlos Sainz SR odbija ponudu za predsjedništvo FIA-e

25/06/2025
Svađa zabavne zabave u Assenu 2025. godine

Svađa zabavne zabave u Assenu 2025. godine

25/06/2025
Carlos Sainz SR odlučuje ne kandidirati se za predsjednika FIA-e; Sulayem neprimjereno postavljen na izabranu funkciju

Carlos Sainz SR odlučuje ne kandidirati se za predsjednika FIA-e; Sulayem neprimjereno postavljen na izabranu funkciju

25/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Rally Rally Toy Car Rally: Najbolji način gubitka vremena na poslu

Rally Rally Toy Car Rally: Najbolji način gubitka vremena na poslu

25/06/2025
0

Carlos Sainz SR odbija ponudu za predsjedništvo FIA-e

Carlos Sainz SR odbija ponudu za predsjedništvo FIA-e

25/06/2025
0

Popularna ažuriranja

MARTIN SESKS I MRF: Izjava o tečaju kroz izazove okupljanja

MARTIN SESKS I MRF: Izjava o tečaju kroz izazove okupljanja

14/05/2025
0

Je li ovog vikenda F1 utrka? 25. travnja Detalji

Je li ovog vikenda F1 utrka? 25. travnja Detalji

25/04/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr