KTM i Budućnost u MotoGP-u: Neizvjesnosti i Planovi
Izvršni direktor KTM-a, Gottfried Neumeister, potvrdio je da će tvrtka sudjelovati u MotoGP-u do kraja 2026. godine. Iako su dugoročni planovi potpisani, budućnost nakon tog razdoblja ostaje neizvjesna i pomalo zastrašujuća za fanove i sudionike.
Potvrda Sudjelovanja i Dugoročne Garancije
Nakon nedavno najavljenog zajma od Bajaja, Neumeister je istaknuo da su operativne lokacije KTM-a u Mattighofenu i Munderfingu osigurane. Ova financijska stabilnost trebala bi omogućiti KTM-u nastavak sudjelovanja u MotoGP-u, barem do 2026. godine. Neumeister je dodao: "Postoje postojeći ugovori koje ćemo poštovati," naglašavajući predanost brenda motociklističkom sportu.
Nova Era s Liberty Media
Prošlogodišnje preuzimanje Dorna Sports od strane Liberty Media donijelo je nova uzbuđenja u svijet MotoGP-a. Neumeister, veliki obožavatelj ovog sporta, smatra da će dolazak Liberty Medie uzrokovati promjene koje će utjecati na cijelu seriju. Liberty je već otvorila brojna nova tržišta za Formulu 1, a mnogi se nadaju da će sličan uspjeh doživjeti i MotoGP, osobito u Sjedinjenim Američkim Državama.
Tehnički Propisi i Dugoročni Izazovi
Jedan od ključnih faktora koji oblikuju budućnost MotoGP-a su novi tehnički propisi koji stupaju na snagu 2027. godine. Smanjenje pomaka motora na 850cc moglo bi promijeniti dinamičnost natjecanja. Unatoč tim promjenama, nijedan proizvođač još uvijek nije službeno potpisao ugovor za razdoblje od 2027. do 2031. godine, što dodatno produbljuje neizvjesnost.
Neumeister se osvrnuo na mogućnost dugoročnog ostanka KTM-a u premier klasi, naglasivši da će sve ovisiti o financijskim sposobnostima: "Ako si to možemo priuštiti, to je nešto što ćemo morati procijeniti." Pritom je spomenuo da bi velika pažnja koju bi Liberty Media posvetila ovom sportu mogla značiti bolju tržišnu poziciju.
Odnos s Vozačima i Konkurencijom
Budućnost vozača kao što je Pedro Acosta također ostaje upitna. Postoje glasine da je Acosta blizu odlaska iz KTM-a nakon 2026. godine, što dodatno komplicira situaciju. U međuvremenu, Pit Beirer, šef KTM Motorsport, ističe stabilizaciju postojećih timova kao prioritet, naglašavajući obveznost prema timu Tech3.
Fokus na Utrke i Buduće Planove
Beirer naglašava važnost ispunjavanja trenutnih ugovornih obveza te fokus na izgradnju budućnosti kroz postojeće timove. Za sada nema planova o smanjenju broja vozača na dva, što sugerira da KTM želi zadržati stabilnost i snagu svog natjecateljskog sastava.
Dok se svi ovi faktori prelamaju u odluke KTM-a i njegovih vozača, možemo očekivati da će sljedeće godine biti ključne za oblikovanje budućnosti ove austrijske motociklističke marke u MotoGP-u.