Otvorena sezona MotoGP 2025: Ducati dominira, KTM u potrazi za identitetom
Sezona MotoGP 2025. započela je uzbuđenjem i očekivanjima, a četiri od pet proizvođača već su postavila ton za nadolazeću sezonu. Ducati je ponovno zablistao, pružajući performanse koje su zasjenile konkurenciju. Aprilia se pokazala kao ozbiljan rival s paketom koji se čini najkompletnijim, dok se Honda vraća u igru s konkurentnijim biciklom nego u posljednjim sezonama. Čak i Yamaha, koja se već neko vrijeme suočava s izazovima, prikazala je napredak zahvaljujući performansama Jacka Millera.
Ipak, KTM privlači pažnju iz nekog drugog razloga. Za njih, veliki uspjeh otvaranja sezone bilo je to što su uopće završili utrku. Ova rečenica sadrži više od pukog optimizma – to je jasna indikacija trenutnog stanja najnovijeg modela RC16 i poteškoća s kojima se tim suočava.
KTM: Izazovi i prilike
Povratak u 2020. godinu donosi sjećanje na to kako je KTM, zahvaljujući Polu Espargaru, bio blizu osvajanja titule. Iako su tada bili konkurentni, od tada su se stvari promijenile i KTM nikada nije uspio dosegnuti tu razinu ponovo, dijelom zbog nevjerojatne dominacije Ducatija. Otvorena sezona 2025. mogla bi sugerirati da se situacija konačno mijenja, i to na bolje.
Nažalost, taj optimizam zasjenjen je unutarnjim borbama s performansama. Tijekom vikenda na tajlandskom GP-u, KTM je doživio teške trenutke, posebice nakon što se Pedro Acosta, njihov najbrži vozač, srušio ranije u utrci. Acosta je istaknuo problem s biciklom, naglašavajući da je stražnji dio neprikladan i teško se kontrolira, što ukazuje na ozbiljne inženjerske izazove s kojima se tim suočava.
Problemi s performansama u Buriramu
Acosta je tijekom vikenda naglasio kako je tempo njegovog motora bio ‘u redu’, ali iskustvo s padom i kasniji rezultat bili su daleko od očekivanih. Činjenica da je završio utrku 29 sekundi iza pobjednika, uzimajući u obzir sve okolnosti, predstavlja ozbiljan problem za KTM-u koja teži natjecanju na najvišoj razini. Osim Acoste, Brad Binder je također na svom biciklu imao problema s gumama. Njihova izjava o neobičnim degradacijama guma dodatno naglašava poteškoće s kojima se suočavaju – nisu samo rezultati loši, već se postavlja pitanje i o dugoročnoj održivosti performansi motora.
Učenje iz izazova
Novi šef tima Aki Ajo naglasio je potrebu za kontinuiranim učenjem i prilagodbom pod različitim vremenskim uvjetima, što je ključno za konkurentnost KTM-a. Njihov cilj je pronaći stabilnost i dosljednost, što se do sada činilo kao nedostižni zadatak. Dok se čini da im se mučnine s performansama ponavljaju, tim mora brzo djelovati kako bi izbjegao dublje posljedice u sezoni.
Unatoč izazovima, KTM nastavlja izjaviti da su njihovi financijski temelji stabilni, što bi moglo ukazivati na to da će i dalje imati podršku za ulaganje u razvoj i poboljšanje svojih motocikala. No, dok su rezultati u Buriramu zabrinjavajući, i pogled na cjelokupnu situaciju može izazvati sumnje.
U konačnici, KTM-u predstoji težak put: pronaći rješenja za svoje tekuće probleme, a pritom se natjecati protiv sve snažnije konkurencije koja ne pokazuje znakove usporavanja. U trenutnom okruženju MotoGP-a, potrebna su znatna poboljšanja i brzo prilagođavanje kako bi se osigurala relevantnost u sportu koji se brzo mijenja i evoluira.