Ljudi, upravo smo završili All-Star vikend u Wilkesborou, a svi su vozači divljali o atmosferi, a navijači iz cijele zemlje napravili su hodočašće u Sjevernu Karolinu, željni biti dio povijesti NASCAR-a. “Sjeverni Wilkesboro, najbolja kratka staza na rasporedu!” Christopher Bell je od radosti uzviknuo nakon njegove povijesne pobjede. To se osjećalo kao proslava korijena sporta, podsjetnik zašto se toliko mnogo zaljubilo u NASCAR.
I to nije samo Christopher Bell. Bubba Wallace jasno je razjasnio. Ovo je bila više od puke utrke. “Stavljate show za obožavatelje. Čak i ako je to milijun dolara, za te momke, milijun dolara NFL igračima nije ništa.” Ne bi mogao biti u pravu. Ovaj put oko NASCAR All-Star utrke na Speedwayu North Wilkesboro bilo je sve što su se navijači mogli nadati (i više). Stalci su bili prepuni, energija je bila električna, a utrke su isporučene non-stop dramu od zelene zastave do karirane. TV ocjene su porasle, a društveni mediji su se pohvalili pohvalom za kratku stazu i njegovim šarmom old-škole.
S takvim hitom All-Star utrke, svi postavljaju isto pitanje: što slijedi za North Wilkesboro i što to znači za ostatak rasporeda serije kupa? Dok NASCAR gleda u budućnost, neki otvoreni insajderi počinju se pitati je li istjecalo vrijeme drugog ikoničnog događaja.
OGLAS
Članak se nastavlja ispod ovog oglasa
S obzirom da je utrka All-Star 2025. godine zarađivala rave recenzije, rasprava oko rasporeda serije Cup se zagrijava. Mnogi obožavatelji i glasovi industrije guraju na North Wilkesboro kako bi konačno sleteli u utrku bodova, navodeći svoju rasprodatu gužvu, električnu atmosferu i nostalgičnu privlačnost.
I pobjednik utrke Christopher Bell se slaže. “Oh, mislim da bi bilo apsolutno nevjerojatno. Kao, samo količina gume koja će se razmazati na trkalištu, vi ste doslovno … linija i svugdje između njih. I mislim da to ima potencijal biti ozbiljna magija. Volio bih tamo imati utrku bodova, ići na više automobila na stazi i dodavati promet u krugu.“
Ali dodavanje nove utrke nije jednostavno. Kao što je Freddie Kraft objasnio, “Ako imamo utrku bodova tamo, to mora nešto zamijeniti i pretpostavljate da mora zamijeniti SMI pjesmu.” S obzirom na to da Speedway Motorsports, Inc. (SMI) posjeduje North Wilkesboro, ako se uspije u seriji Cup, jedan od njegovih drugih pjesama morat će se ukloniti. Kraft ističe teške izbore koji su pred nama: “Bolje spakirate Dover, bolje pakirate Loudon, jer to su oni koji me brinu ako North Wilkesboro dobije sastanak.” Dok je Cota 2025. godine izložila snažnu predstavu, njegova budućnost, kao i ostale pjesme, nikada nije zajamčena u promjenjivom krajoliku.
Utrka u Chicagu, međutim, je mjesto gdje se najveća pitanja vrte. Kraft nije isplivao riječi. “Ne znam koliko rok trajanja ostaje na toj utrci.” Unatoč ‘blještavom’ debitanata 2023. godine i snažnim TV ocjenama, događaj se suočio s izazovima. Prvo, nisu svi obožavatelji uske petlje od 2,140 milja (3,444 km) kroz Grant Park. I za razliku od većine NASCAR klasičnih pjesama, ona sjedi u gradu. “Kad uvučem, vjerojatno neću vidjeti mnogo neba. Bit će to zgrade, zidovi i ograde i tijesne granice,” rekao je Ross Chastain prije utrke 2023. godine.
Zatim, tu su vremenske kašnjenja, logističke glavobolje i miješane preglede vozača i, posebno, stanovnika Chicaga. “Chicagoanci su pozvali na bolji pristup našim javnim parkovima. Umjesto toga, samo smo davali sve više našeg javnog prostora korporacijama,” rekao je Rony Islam, organizator s Chicago Bike Grid -om sada!
I na kraju, ugovor grada s NASCAR-om prolazi do 2025. godine. No, podrška lokalne uprave se zavijala, a glasine su ustrajne na premještanju ulične utrke u drugi grad. Budući da North Wilkesboro postavlja sjajan spektakl, budućnost NASCAR-ove utrke u Chicagu izgleda još mračno. Kako NASCAR odmjera tradiciju protiv inovacija, budućnost utrke u ulici Chicago visi u ravnoteži. Insajderi i obožavatelji podjednako gledaju, pitajući se koji bi ikonični događaj mogao biti pored bloka koji se sječe.
Ovi insajderi misle da će to biti jedan od cestovnih tečajeva.
OGLAS
Članak se nastavlja ispod ovog oglasa
Insajderi dovode u pitanje mjesto uličnih utrka u NASCAR-u
To nije samo utrka u Chicagu Street pod mikroskopom. Nascarov pomak prema uličnim tečajevima izazvao je raspravu u sportu. Mnogi tradicionalni obožavatelji jednostavno se ne povezuju s uličnim utrkama. Čvrsti zavoji, betonske barijere i nedostatak prolaznih zona čine vrlo različitu predstavu u usporedbi s klasičnim ovalima ili čak cestovnim tečajevima.
Freddie Kraft sažeo je osjećaj: “Ne volim da utrke na cesti za početak.” Sport sada ima pet cestovnih ili uličnih utrka na rasporedu, što se smatra previsokim. “Pa, sada imamo pet njih. Jednostavno je previše,” tvrdio je Kraft. Pet tečajeva uključuju Circuit of the Americas (COTA), Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City), Chicago Street staze, Sonoma Raceway i Watkins Glen International.
Derek Kneeland dodao je drugu perspektivu. “Moramo li to učiniti? Da, moramo imati različite stilove utrka.” Kneeland priznaje važnost raznolikosti, ali on također vjeruje da je Nascar prekoračio brod. “Trebamo tri,” objasnio je Kneeland. Reakcije obožavatelja na društvenim mrežama i forumima odjekuju ove insajderske poglede. Mnogi propuštaju dane kada su rasporedom dominirali ovali i samo nekoliko cestovnih tečajeva, poput Watkins Glen i Sonoma.
OGLAS
Članak se nastavlja ispod ovog oglasa
Oni tvrde da ulični tečajevi, posebno, ne odgovaraju NASCAR-ovom identitetu i često proizvode procesne utrke s malo akcije. Kako se NASCAR nastavlja razvijati, izazov će biti pronaći pravu ravnotežu između inovacije i tradicije. No, što je najvažnije, bez otuđenja svoje temeljne baze ventilatora.