U Brzi i bijesni franšizi uživamo u raznolikosti automobila i nezaboravnim trkačkim scenama koje su osvojile srca brojnih gledatelja. Prizor kada Han pokupi Seana u Brzi i bijesni: Tokio Drift ostaje idealan trenutak u pamćenju mlađe publike, postavljajući pitanja o natjecateljskim automobilima koji se koriste u ovim filmovima.
Jedno od čestih pitanja jest: koji automobil vozi Han u Tokiju? Bez policijske potjere, Sean se suočava s problemima s Yakuzom, a Han preuzima ulogu mentora, podučavajući ga vožnji. Prema riječima Craiga Liebermana, stručnjaka za automobile u ranim filmovima, Hanov automobil bio je Mazda RX-7. Ova predivna mašinerija privukla je pažnju produkcijskog tima dok su istraživali automobile, uključujući setove tijela Bilside Fortune, od kojih su koristili ukupno devet automobila. Zanimljivo je da je boja mijenjana s njegovog prepoznatljivog narančaste u crvenu, što je pridonijelo njegovom karakterističnom izgledu.
Unutar bogate kolekcije automobila u franšizi, evo pet najrjeđih modela koji su se pojavili u Brzi i bijesni.
Jensen Interceptor iz 1971. godine
Automobil koji vozi Letty Toretto u Brzi i bijesni 6, Jensen Interceptor, predstavlja Grand Tourer s Chrysler V8 motorom. Izvorno je napravljeno samo 6400 ovih automobila za američko tržište. U filmu je Chrysler motor zamijenjen za 6,2-litreni GM “LS3” V8 Crate Engine, koji postiže impresivnih 430 konjskih snaga. Iako je Jensen Interceptor manji model u franšizi, njegova rijetkost osigurava mu mjesto među najrjeđima.
Dodge Charger Daytona

Kada Dom Toretto utrkuje Letty u Brzi i bijesni 6, vozi Dodge Charger Daytona. Ovaj sportski automobil pokreće HEMI V8 motor i isprva je imao 390 KS, no u filmu je bio modificiran tako da razvija 500 KS. Samo 500 primjeraka Dodge Charger Daytona proizvedeno je 1969. godine, čineći ga jednim od najrjeđih automobila u franšizi. Njegova atraktivnost i moć čine ga istaknutim modelom među automobilskim entuzijastima.
Ferrari FXX

U Brzi i bijesni 6, Ferrari FXX pojavljuje se kao pravi dragulj. Iako je u osnovi nasljednik Enzo Ferrarija, nikada nije bio u serijskoj proizvodnji; napravljeno je samo 40 primjeraka, isključivo za testiranje. U filmu, iako je korištena replika, automobil je imao moćan 6,26-litarski V12 motor s nevjerojatnih 800 konjskih snaga. Motor replike bio je BMW M62 V8 sa značajnom snagom, što ga čini još uvijek izvanrednim automobilom unatoč tome što nije bio pravi FXX.
Eagle Speedster
Automobil Eagle Speedster nije se ni koristio u filmu, ali se pojavio kada ga je Tej Parker kupio na aukciji. Modificiran s motorom od 330 konjskih snaga, zbog čega može postići brzinu od 160 mph, ovaj automobil samo povećava prestiž franšize s obzirom na njegovu iznimnu rijetkost — samo sedam automobila ovog tipa napravljeno je širom svijeta.
Koenigsegg CCX-R

Koenigsegg CCX-R, koji se pojavljuje u Brzi i bijesni 5, najrjeđi je automobil u franšizi, s samo četiri primjerka napravljenih. Ovaj model s 4,8-litarskim V8 motorom razvija nevjerojatnih 806 konjskih snaga te može postići brzine preko 250 mph. U filmu, ovaj automobil je prikazan kao najekskluzivniji model, ističući raskoš i performanse koje ga razlikuju od ostalih.
Kako Brzi i bijesni postao više o automobilima i spašavanju svijeta
Prvi filmovi iz ranih 2000-ih fokusirali su se na pljačke i utrke, dok se radnja kasnijih nastavaka preusmjerila na misije spašavanja svijeta. To se posebno očituje u Brzi i bijesni 6, gdje su automobili zamijenjeni sagledavanjem šire slike, poput pobjede nad zločincima i spašavanja prijatelja. Ova promjena je izazvala podijeljene reakcije među obožavateljima, koji često izražavaju želju za povratkom korijenima franšize, usredotočujući se na trke više nego na akcijske avanture.
Unatoč ovim promjenama, Brzi i bijesni franšiza ostaje sinonim za nevjerojatne automobile i uzbudljive prizore, a svaki novi nastavak donosi nove automobilske ikone koje fasciniraju publiku diljem svijeta.
Brzi i bijesni franšiza je dostupna za iznajmljivanje na Apple TV-u (SAD).