MotoGP Ulazi u 2025. Godinu s Neizvjesnošću u Vlasništvu
MotoGP se priprema za novu sezonu s uzbuđenjem i neizvjesnošću koja okružuje buduće vlasništvo serije. Prošlog travnja, Liberty Media, vlasnik Formule 1, pristao je na stjecanje 86 posto Dorna Sports, kompanije koja posjeduje komercijalna prava za MotoGP, uz ugovor vrijedan 4,2 milijarde eura. Međutim, postupak je usporen zbog antitrustovske istrage Europske unije, koja ispituje potencijalne posljedice na konkurenciju u emitiranju i strujanju.
Ova situacija nije nova; slični izazovi dogodili su se u prošlosti kada je CVC Capital Partners naišao na slične prepreke. Međutim, izvori tvrde da se eventualno zatvaranje ovog ugovora očekuje do 30. lipnja 2025. godine, što bi moglo otvoriti vrata novim strategijama i partnerstvima unutar serije.
Uzbudljive Utrke i Natjecatelji
Unatoč neizvjesnosti oko vlasništva, uzbuđenje među timovima i vozačima ne prestaje. Šesterostruki svjetski prvak Marc Márquez, koji je nedavno pobijedio na otvaranju sezone u Tajlandu, očekuje se da će se suočiti s dvostrukim prvakom Peccom Bagnaiom iz Ducati tima, koji trenutno dominira MotoGP-om.
Vladeći prvak Jorge Martín, koji je propustio početak sezone zbog ozljede, vratio se s novim izazovima, kao i novajlije poput Ai Ogure i Fermína Aldeguera, dok se Pedro Acosta iz KTM-a pridružuje postavi kao mlada nada.
Portfelj Sponzorstva i Stagnacija
U međuvremenu, situacija u vezi s portfeljem sponzorstva MotoGP-a ne ulijeva isto uzbuđenje. Poznata imena kao što su BMW i Tissot, dugogodišnji su partneri serije, dok su sponzorske aktivnosti uglavnom ograničene na nekoliko brendova.
MotoGP se suočava s problemima diversifikacije, s tek nekolicinom brendova koji dominiraju sponzorskim prostorom. Liberty Media, sa svojim globalnim pristupom, mogao bi pomoći privlačenju novih marki i spriječiti stagnaciju. Međutim, trenutni sporazumi i dugogodišnje veze s postojećim brendovima čine težak izazov za ostvarivanje novih partnerstava.
Uspjeh na Trkama i Organizacijske Strukture
Uprkos stagnaciji u prvom planu sponzorstava, MotoGP je bio uspješan u osiguravanju partnera za svoje Grand Prix utrke. Ugovori su vezani za lokacije poput Tajlanda, Indonezije i Malezije, a brendovi poput Liqui Moly i Red Bull-a već sponzoriraju više utrka.
Aspect posjećenosti također ukazuje na rastući interes za MotoGP; s rekordnim brojkama od preko tri milijuna gledatelja u 2024. godini, serija privlači publiku kao nikada prije. Najnoviji rezultati pohoda na utrke također ističu rast u Francuskoj, gdje je 297.470 navijača pratilo događaje na Bugatti Circuitu, postavivši novi rekord.
Promjena Strategije pod Liberty Media
Kako se serija kreće prema novom razdoblju pod vodstvom Liberty Media, ključno je kako će se strategije nastaviti razvijati. Moguće promjene uključuju prilagođavanje modelima iz Formule 1, ali bez gubitka onoga što čini MotoGP jedinstvenim.
Glavni komercijalni direktor MotoGP-a, Dan Rossomondo, naglasio je važnost očuvanja identiteta serije, ističući kako je potrebno zadržati specifičnost dok se traže nove komercijalne prilike. Ključna će biti promocija MotoGP-a kao zasebne i prepoznatljive serije, a ne samo kao dodatka drugim sportovima ili sponzorskim ugovorima.
Kroz sve ove promjene, MotoGP ostaje uzbudljiv sport koji neprekidno privlači obožavatelje širom svijeta. Kako serija izgleda u godinama koje dolaze, ostaje da se vidi, ali jedno je sigurno: uzbuđenje za svijet motociklističkog sporta nikada ne jenjava.