Uznemirujući vikend za mnoge vozače Formule 1 došao je do svoje kulminacije na Kineskom Grand Prixu, gdje je mladi vozač McLarena, Oscar Piastri, briljantnim nastupom osigurao prvu pobjedu u karijeri, pridruživši se svom suigraču Lando Norrisu na vrhu podija. Ovaj 1-2 završetak demonstrirao je superiornost McLaren automobila, dok se istovremeno učvrstilo dojam da se ekipa vraća među najbolje u Formuli 1.
Piastri osvaja s lakoćom
Piastri je tijekom utrke pokazao nevjerojatnu kontrolu i brzinu, ne ostavljajući mjesta za sumnju u svoje sposobnosti. Iskoristio je “Clean Air” tijekom utrke u Šangaju i brzo izgradio prednost nad konkurencijom. Ovo je bila važna lekcija za njega nakon neuspjeha u Australiji, gdje je propustio priliku za pobjedu. Iako McLaren još uvijek nije bio u najboljem mogućem stanju, njihova strategija s jednim zaustavljanjem isplatila se, a Oscar je izdržao pritisak do samog kraja.
Tijekom utrke, McLarenova ekipa doživjela je stres kada je Norris imao problema s kočnicama koji su ga natjerali da izmijeni svoj stil vožnje. No, unatoč tim izazovima, McLaren je nastavio dominirati, a završetak 1-2 bio je posebno sladak trenutak za tim.
Tehničke diskvalifikacije: Ferrari u problemima
Unatoč svom jakom učinku, dan je bio daleko od savršenog za sve momčadi. Lewis Hamilton, koji je završio na šestom mjestu, diskvalificiran je zbog tehničkog kršenja koje uključuje poddimenzioniranje jednog od blokova klizanja na njegovom Ferrariu. Također, Charles Leclerc, koji je završio na petom, također je kažnjen zbog sličnog razloga s njegovim automobilom, izlažući Ferrari dodatnim problemima.
Ove diskvalifikacije značile su gubitak važnih bodova za Ferrari, koji se bori za povratak u borbu za naslov. Iako su imali dobar tempo tijekom kvalifikacija i u spustu, problemi s tehnikom narušili su njihove uspjehe, ostavljajući ih s razočaravajućim nuli na bodovnoj kartici za vikend.

Bitka za “najbolje od ostatka”
Williams, koji je krenuo u ovaj vikend s bodovnom prednosti nad Aston Martinom, nastavio je pokazivati snagu, a Alex Albon izveo je izvrsnu vožnju koja je dovela do njegovog konačnog sedmog mjesta. Albon je proveo većinu utrke na alternativnoj strategiji i uspješno osigurao ključne bodove za svoj tim, koji se tako probio na četvrto mjesto u ukupnom poretku konstruktora. Njihova pozicija znatno se poboljšala u usporedbi s prošlom sezonom.
S druge strane, Racing Bulls, koji su se natjecali za mjesto “najboljeg od ostatka”, suočili su se s izazovima. Isack Hadjar i Yuki Tsunoda su se borili za bodove, no na kraju su se našli izvan njih nakon što su imali problema s performansama. Iako su obojica bili kvalificirani među deset najboljih, utrka im nije pružila očekivanu priliku za osvajanje bodova.

Novaci na sceni
Ova utrka također je bila značajna za novake u Formuli 1. Kimi Antonelli i Ollie Bearman su bili među vozačima koji su se izdvojili, pokazujući svoj potencijal i brzinu. Antonelli je tijekom utrke značajno napredovao, dok je Bearman imao vrlo dobar nastup, uspijevajući se probiti među bodovane vozače. Oba vozača prikazuju veliki potencijal za budućnost, ukazujući na uzbudljive stvari koje dolaze za Formulu 1.
Bitka za bodove i pohvale ukazuje na to da se sezona baš počela razvedrivati, dok se vozači i timovi bore da dokažu svoje sposobnosti. Ipak, pred nama je još mnogo utrka, a kako se sezona razvija, borba će postati sve intenzivnija.
Podaci vozača i konstruktora
- Lando Norris (McLaren) – 44 boda
- Max Verstappen (Red Bull) – 36 bodova
- George Russell (Mercedes) – 35 bodova
- Oscar Piastri (McLaren) – 34 boda
- Kimi Antonelli (Mercedes) – 22 boda
- Alex Albon (Williams) – 16 bodova
- Esteban Ocon (HAAS) – 10 bodova
- Lance Stroll (ASTON MARTIN) – 10 bodova
- Lewis Hamilton (Ferrari) – 9 bodova
- Charles Leclerc (Ferrari) – 8 bodova
- McLaren – 78 bodova
- Mercedes – 57 bodova
- Red Bull – 36 bodova
- Williams – 17 bodova
- Ferrari – 17 bodova
- Haas – 14 bodova
- Aston Martin – 10 bodova
- Sauber – 6 bodova
- Racing Bulls – 3 boda
- Alpine – 0 bodova