Dacijin Sandriders: Nova Era u Dakaru 2025.
Ulazak Dacija Sandriders u rally Dakar 2025. godine izazvao je veliku pozornost, ne samo zbog svojih ambicija nego i zbog kontroverzi koje su ga pratile. Naime, rally zvijezde Sebastien Loeb i Fabian Lurquin diskvalificirani su zbog sigurnosnih nedostataka, što je dodatno podiglo tenzije u tim Dacia. Unatoč tim izazovima, dva od tri automobila timova nastavljaju utrku, s veteranom Nasserom al-Attiyahom i suvozačem Edouardom Boulangerom u potrazi za mjestom na postolju.
Prvi Put na Dakaru
Dacia, poznata po svojim praktičnim i pristupačnim vozilima, po prvi put sudjeluje u ovog prestižnom rallyju, čime su pokazali svoje ambicije u motorsportu. Tim Sandriders je tek drugi natjecateljski izlet za Daciu, a njihova je misija jasna: ostvariti značajan uspjeh unatoč izazovima na putu. S obzirom na trenutne okolnosti, postizanje prvih deset mjesta bio bi značajan uspjeh za novi tim.
Tehnološki Inovacije i Pripreme
Automobili Dacia Sandriders razvijeni su u partnerstvu s britanskom tvrtkom Prodrive, poznatom po svojoj uspješnoj povijesti u motorsportu. Ova suradnja dovela je do stvaranja vozila koja ne samo da zadovoljavaju sve potrebne specifikacije, već i potvrđuju da Dacia može stajati uz bok najpoznatijim markama u rally svijetu.
Unutar Prodriveovog sjedišta u Banburyju, timovi su radili na stvaranju potpuno novih automobila optimiziranih za teške uvjete u pustinji. Prva proba automobila bila je na Rally Rally 2024. u Maroku, gdje su se Dacia Sandriders dokazali postigavši izvrsne rezultate.
Logistika i Potpora na Lokaciji
Logistika koja se skriva iza sudjelovanja u Dakaru nevjerojatna je. Tim se sastoji od pet opremljenih kamiona za podršku, tri kombija te devet motornih kuća. Uz to, tu su i Nissan Navarasi i Dacia Dusteri. Oprema unutar tih kamiona uključuje sve od radionica do čistih soba za osjetljive dijelove, što pokazuje koliko je ova priprema važna.

Prije mesmo utrke, tim je prešao i 10.000 km u testiranjima koja su se odvijala u različitim uvjetima, od staze Sweet Lamb Rally u Walesu do izazovnijih pustinjskih testiranja. Ovi testovi ključni su za osiguranje pouzdanosti automobila tijekom 4700 km staze Dakara.
Tehnička Rješenja i Inovacije
Motori Dacia Sandriders temelje se na Nissanu 3,0-litrenom Twin-Turbo V6, što je značajno olakšalo usklađivanje s propisima u cilju postizanja visokih performansi. Sama konstrukcija automobila fascinantna je, a koristi kombinaciju čelika i karbonskih vlakana koja osigurava lakšu i izdržljiviju šasiju.
Osim same mehanike, inženjeri su se usredotočili i na sigurnost vozača. Sjedala su posebno dizajnirana kako bi apsorbirala udarce, što je ključno u uvjetima dakarskih staza gdje su ozljede česte. Sustavi za hlađenje i ventilaciju dodatno pridonose udobnosti vozača tijekom vrućih dana.

Dizajn i Detalji
Tim Dacia Sandriders dobro je razmišljao o detaljima. Svi dijelovi automobila imaju jedinstvenu veličinu vijaka kako bi se ubrzao proces popravka. Kablovi i cijevi su pažljivo usmjereni kako bi se osigurala pouzdanost. Čak su korištene slušalice virtualne stvarnosti u ranoj fazi dizajniranja kako bi se osiguralo da vozači imaju optimalnu vidljivost iz kokpita.

Dacia želi ostaviti snažan dojam na prvom nastupu u Dakaru, a vozači i tim s nestrpljenjem čekaju završetak utrke 17. siječnja 2025. godine.