• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Tuesday, December 16, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home TOURING NASCAR

Jim France iz NASCAR-a završava svjedočenje, tužitelji završavaju slučaj u antimonopolskom postupku

10/12/2025
in NASCAR
0 0
0
Jim France iz NASCAR-a završava svjedočenje, tužitelji završavaju slučaj u antimonopolskom postupku
Share on FacebookShare on Twitter

Uvod u NASCAR i izazove chartera

NASCAR, poznata američka organizacija za auto utrke, suočava se s ozbiljnim pravnim izazovima vezanim uz svoj poslovni model, posebno u pogledu “chartera” koji su ključni za funkcioniranje trkaćih timova. Naime, Jim France, predsjednik i izvršni direktor NASCAR-a, nedavno je svjedočio u antimonopolskom slučaju koji se vodi protiv organizacije i njegove obitelji, gdje su trkaći timovi, uključujući onaj u vlasništvu Michaela Jordana, podigli tužbu zbog monopolističkih praksi.

Nedostatak stalnih chartera

Jedna od glavnih točaka spora je odbijanje NASCAR-a da trkaćim timovima ponudi trajne chartere. Chartri, slični franšizama u profesionalnim sportovima, dolaze s određenim jamstvima prihoda. Međutim, za razliku od tradicionalnih franšiza, NASCAR-ovi charteri imaju datume isteka i moraju se kontinuirano ponovno pregovarati. France je istaknuo da ne može ponuditi stalne chartere jer nije siguran da će moći ispuniti dugoročne obveze, što objašnjava: “Nemam pogled u budućnost i ne osjećam se ugodno obećanjem za koje ne znam hoću li ga moći održati.”

Pravni i ekonomski aspekti tužbe

Izjave svjedoka otkrivaju da su nadležni timovi tražili stalne chartere uz mogućnost ponovnog pregovaranja samo o ekonomskim uvjetima, no svaki put su naišli na odbijanje Francuske. Njegova tvrdnja da “ne možemo ništa postaviti u ovom promjenjivom svijetu kao trajno” može se shvatiti kao pokušaj zaštite NASCAR-ovog poslovnog modela u dinamičnom tržištu, ali to postavlja pitanje pravednosti prema timovima koji se oslanjaju na ta jamstva za svoju egzistenciju.

Monopolističke prakse i upravljački stil

U svjedočenju, France se dokazuje kao čvrsti vođa, navodeći da njegov stil upravljanja počiva na izgradnji konsenzusa. Njegova obiteljska povezanost s NASCAR-om dodatno komplicira situaciju jer se vjeruje da je obitelj uzela monopolističke mjere kako bi zadržala kontrolu nad sportom. “Ne razumijem što pokušavate reći”, bio je njegov odgovor na optužbe o monopolizaciji, ali je istaknuo i da smatra kako je trenutni izvršni tim “najbolji tim koji imamo u mojoj povijesti u NASCAR-u.”

Promjene u dizajnu automobila i troškovi

Jedan od ključnih koraka kojeg je France poduzeo nakon preuzimanja liderske pozicije 2019. godine bio je uvođenje ograničenja na promjene automobila. To je rezultiralo razvojem “Next Gen” automobila, a sve momčadi sada koriste iste dijelove od istog dobavljača. Ta inicijativa ima za cilj smanjenje troškova, ali također ograničava mogućnosti timova da inoviraju, što dodatno otežava situaciju oko chartera.

Uloga odbora i obiteljske veze

NASCAR-ovo vlasništvo je podijeljeno između dva obiteljska trusta Francuske, što, po mišljenju tužitelja, omogućuje zadržavanje monopolističkog nadzora. Jim France posjeduje 54% tvrtke, dok njegova nećakinja Lesa France Kennedy posjeduje 46%. Oni zajedno čine ključne članove odbora NASCAR-a, koji uključuje i druge visoke funkcionare. Ova koncentracija moći unutar obitelji otvara prostor za sumnju u pravičnost njihovih odluka.

Odgovor obrane i daljnji razvoj slučaja

Nakon Francuske, obrana se usredotočila na iznošenje svojih stavova i rezultata vezanih uz “Next Gen” automobil. Izvršni potpredsjednik NASCAR-a, John Probst, branio je dizajn i inovacije, naglašavajući kako su te promjene nužne za održavanje sporta. Ipak, odvjetnik timova, Jeffrey Kessler, ukazao je na ograničenja koja su u suprotnosti s potencijalom timova na tržištu. “Sve što trebaju učiniti je pitati”, zaključio je Probst, što sugerira nedostatak komunikacije između NASCAR-a i trkaćih timova.

Next Post
FIA otkriva posljednje informacije o pravilima WRC 2027.

FIA otkriva posljednje informacije o pravilima WRC 2027.

15. Rally Show Santa Domenica 2025. – Zimska bajka

15. Rally Show Santa Domenica 2025. - Zimska bajka

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

Kriza u Hrvatskom motociklističkom savezu: Hitna akcija za spas motosporta u Hrvatskoj!

27/07/2025
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025

Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

  1. Jaecoo J7: Cijena i specifikacije srednje velikog SUV-a počinju ispod 35 tisuća dolara

27/03/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

16/12/2025
Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

16/12/2025
FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

16/12/2025

Recommended

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

16/12/2025
Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

Alpine A290 EV dolazi na Prescott brdo

16/12/2025
FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

FRSC će pokrenuti kazneni postupak protiv Pellera nakon prometne nesreće tijekom prijenosa uživo

16/12/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

Rally Show Quadruvium – Rally arena u Karojbi

16/12/2025
0

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

Velika nagrada Portugala se vraća u kalendar F1 2027. uz kratkoročni ugovor

16/12/2025
0

Popularna ažuriranja

‘Vrhunac političke osvete’ od Telangane CM Revantha, Kongres, navodi bivšeg ministra Harisha

‘Vrhunac političke osvete’ od Telangane CM Revantha, Kongres, navodi bivšeg ministra Harisha

21/11/2025
0

Dva i četiri kotača u usponu u parku Loton

Dva i četiri kotača u usponu u parku Loton

11/07/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr