Vožnja gravitacijom: Quartararo i Yamaha u Jerezu
Vožnja gravitacijom Fabija Quartarara do drugog mjesta u Jerezu prošle nedjelje gotovo sigurno ne bi bila moguća bez Yamahinog najnovijeg YZR-M1 motora. U Le Mansu sljedeći tjedan, MotoGP kralj 2021. može imati još snažniju specifikaciju, koju je prvi put isprobao tijekom ponedjeljka nakon španjolskog GP testova.
Quartararo je izjavio: “Osjećaj je prilično dobar, ali treba nam više posla da bismo dobili punu korist – govorimo o tome za Le Mans. Najvažnije je da još uvijek imamo istu agilnost strojeva.” Ovdje vjerojatno govori o inerciji motora i masi radilice.
Yamaha je posljednjih mjeseci shvatila da je brzina razvoja ključna – ponekad morate unaprijed ići s nadogradnjama, čak i ako niste 100% sigurni u njih, što se nije koristilo kao u japanskom načinu rada.
Testovi u Jerezu: Kraj ranije nego očekivano
Zanimljivo je da su Quartararo i tvornički suigrač Alex Rins prestali testirati tri sata ranije u Jerezu. Dok su neke momčadi nastavile do završetka 18:00, oni su se spakirali u 15:00. Razlog nije lijenost, već zato što je staza postajala previše mršava. Vremena kruga tijekom ponedjeljka testovi su uvijek odlična jer je staza potpuno gurnuta od tri dana akcije. No, pitanje je, kako staza može postati previše mršava?
Prvo, povratne informacije jahača ne znače mnogo jer je razina stiska potpuno drugačija. Drugo, to zbunjuje vozače, koji će se boriti da se osjećaju dobro kada započne sljedeći trkački vikend. Quartararo je dodao: “Nije dobro jer stižete na sljedeću pjesmu i smatrate da je stisak super loš.”
Aprilia: Pokušaj pronalaska stabilnosti
Aprilia je započela mračan početak 2025. godine, što je trebala biti godina Noale Company. Njegov RS-GP trebao je izazvati Ducati, posebno s vladajućim prvakom na brodu. Međutim, to se nije dogodilo, jer je Jorge Martín imao najvažniji početak obrane naslova u osam desetljeća prvenstva, a RS-GP još uvijek nije ispunio svoj potencijal.
Najveći problem RS-GP-a je kako koristi Michelinov trenutni stražnji dio. Bicikl može stvoriti puno prianjanja iz gume, ali ne na dosljedan način, što rezultira ciklusima klizanja dok se kotrlja u uglove i ciklusima hvatanja u obliku spota dok ubrzava iz uglova.
Neispravna aerodinamika i izazovi
Ova nestabilnost čini bicikl sporim, a agresivan prijelaz između stiska i klizanja još je pogoršan. Vozači se bore održati kontrolu tijekom ulaska u kut, što može uništiti cijeli skretanje. Aprilijino rješenje? Nadogradnja aerodinamike dizajnirana za povećanje opterećenja na stražnjoj gumi.
Novi dizajni sjedala
Aprilia se, čudno, izašla na ovo područje, jer je bila prva kompanija MotoGP-a koja je koristila sjedala Aero. Nova dizajna uključuju male bočne dijelove s čudnim spojevima, a pitanje ostaje, hoće li ovaj najnoviji dizajn donijeti stabilnost?
KTM donosi nove promjene
KTM se također fokusira na rješavanje brbljanja i vibracija sa stražnje gume. Ovi problemi se javljaju iznenada i nepredvidivo. Tijekom testova u Jerezu, tvornički jahač Brad Binder bio je optimističan oko napretka koji su postigli radom s različitim krutošću šasije.
Binder je također testirao KTM-ov podešeni masivni prigušivač, koji je koristio samo Enea Bastianini na nedavnim utrkama. Još jedan korak bio je usko vrhunsko izlaganje, koje može vozačima omogućiti bolju kontrolu.
Honda: Tehnološke nadogradnje i izazovi
Honda je također predstavila nove aerodinamičke nadogradnje i novi motor, nadajući se da će ti koraci pomoći njihovim jahačima u borbi za postolje. Joan Mir, tvornički jahač, smatra da je novi motor “mali korak naprijed” s poboljšanjima u linearnosti i snazi.
Jedna od zanimljivih šala između Mir i novog šefa tehnologije Albesiana bila je vezana uz brzinu motor. Mir je tražio veći motor, dok Albesiano naglašava potrebu za smirenijim jahanjem.
Ducati: Najbrži, ali s problemima
Bilo bi pogrešno sugerirati da je Ducati u problemima, ali se nalaze u nezavidnoj situaciji. Njihov Desmosedici 2024. najbolji je motocikl na mreži, dok najnoviji tvornički stroj ima svoje zvijezde – Marc Márquez i Pecco Bagnaia – na rubu s problemima s prednjim dijelom.